Forum op site plaatsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

pilootnour5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Ik wilde graag een forum op mijn website zetten (geem helpforum zoals dit hoor) maar een forum waar je iets kan vragen over een bepaald spel. Het doet er niet toe wat voor spel maar mijn vraag is: Waar kan ik een forum aanvragen en op mijn website zetten? De meeste websites die ik vind kun je ook een forum maken, maar dan kun je hem niet op je eigen website zetten...

Iemand een website?

Het liefst gratis maar als het een klein bedrag is, is het ook goed.

Dank U

Er zijn veel gratis forums beschikbaar. De meest bekende is phpBB maar als je even zoekt naar "free forum php" komen er veel meer tevoorschijn.

Een andere mogelijkheid is Joomla installeren als u de beschikking heeft over een database met mysql en php en dan Kunena installeren.

het hangt ervanaf wat je wil :)
wil je een php script die je zelf in je website gaat implenteren en verbeteren?
wil je een php script dat je alleen nog maar online hoeft te zetten?
of wil je een form dat al op een andere website staat dat je dus met een frame op je wesite zet?

als je webhosting zoekt, dat kan gratis bij 000webhost.com
ik host mijn site er ook, goede ervaringen

oow ik leees het nu nog een keer..
je kan een klein mini forumpje aanvragen: miniBB (zoek op google)
maar het meest voor de hand liggende is wel phpBB (phpBB.com)

ik zou persoonlijk phpbb nemen, heb ik zelf ook goeie ervaring mee ;)

Oke, ik heb phpBB gedownload, gedaan wat moest en alles werkt. Als iemand het wil bekijken: www.nour.nl/robloxforum

Alleen nog 1 vraag. Hoe verander ik de layout? Ik heb nu echt zo'n standaard layout...
En vind hem ook niet zo leuk en onduidelijk...

Dank julie.

Oke, ik heb phpBB gedownload, gedaan wat moest en alles werkt. Als iemand het wil bekijken: www.nour.nl/robloxforum

Alleen nog 1 vraag. Hoe verander ik de layout? Ik heb nu echt zo'n standaard layout...
En vind hem ook niet zo leuk en onduidelijk...

Dank julie.

Als je in de map bent waar phpbb staat klik je op: styles, <je style naam(standaard Prosilver)>, theme. Daar staan css bestanden die je kunt wijzigen.

Remi1995

Wat moet ik dan wijzigen? Wat moet ik precies allemaal doen?

heb je het bestand gevonden?
kun je misschien een link naar het bestand geven (of de inhoud kopieren en posten) dan kunnen we je helpen met aanpassen (als je dat wil natuurlijk :) )

Ik wil niet enkele kleuren veranderen maar de gehele layout.

dat word waarschijnlijk lastiger, omdat je dan waarschijnlijk niet alleen aan de css moet veranderen maar ook aan de html.

kun je misschien een link geven of de scripts posten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan