Welk moederbord ondersteunt OCZ DDR2 1066MHz Titanium RAM?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nadir1702

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2010
Hallo mensen,

Heb laatst volgens mij een goede koop gedaan, 4x 1GB OCZ DDR2 1066MHz Titanium geheugen voor zo'n €19,50 per strip.
Ben alleen een beetje dom geweest, en heb pas na de aankoop ervan gekeken of mijn moederbord het wel ondersteund :rolleyes:
Dat was dus niet zo, en krijg dus na enkele minuten verschillende BlueScreens...
Ik was al van plan van moederbord te switchen, en nu dus vooral één die dit nieuwe geheugen ondersteunt.
Heeft iemand toevallig enig idee welke serie of specifiek moederbord(en) dit ondersteunt? Ik ben namelijk al een hele tijd bezig dit te vinden, helaas zonder resultaat.
Misschien heeft iemand héél toevallig hetzelfde geheugen (:p) en zou zijn(/haar) merk en type willen opgeven.

Alvast bedankt voor elke (beetje zinnige) reactie ^^

Hoi Nadir1702

Over welk socket beschikt je huidige moederbord? Dit moeten we wel weten, anders past straks je cpu niet meer op het moederbord. Verder, (let op:)bijna elk moederbord van nu ondersteunt 1066.

Over welk socket beschikt je huidige moederbord? Dit moeten we wel weten, anders past straks je cpu niet meer op het moederbord. Verder, (let op:)bijna elk moederbord van nu ondersteunt 1066.

Oeps, sorry!
Het is een socket 775.
Het moet naast SATA IDE ondersteunen, één PCI-E (16x) slot(, en minimaal één PCI-slot hebben, maar dat is niets speciaals).

Ben ik nog iets anders belangrijks vergeten? Dit gebeurt me hier namelijk vaker :rolleyes:

Laatst bewerkt:

Nou, in de User Guide staat een lijstje van ondersteunde 1066MHz merken, en daar staat dit type niet bij.
In praktijk werkt het een tijdje, maar na een minuut of enkele minuten krijg ik een BlueScreen, maar nooit dezelfde...
En ik zou deze graag eens beschrijven, maar dit moederbord is kapot :(
Moet wat socketpinnen voorzichtig terug gaan buigen en probeer het dan nog eens ^^

Laatst bewerkt:
Wanneer een merk/type niet in de QVL staat, wil dat nog niet zeggen dat het niet werkt hoor....

Wanneer een merk/type niet in de QVL staat, wil dat nog niet zeggen dat het niet werkt hoor....

Nou, in de User Guide staat een lijstje van ondersteunde 1066MHz merken, en daar staat dit type niet bij.
In praktijk werkt het een tijdje, maar na een minuut of enkele minuten krijg ik een BlueScreen, maar nooit dezelfde...
En ik zou deze graag eens beschrijven, maar dit moederbord is kapot :(
Moet wat socketpinnen voorzichtig terug gaan buigen en probeer het dan nog eens ^^

"In praktijk werkt het een tijdje, maar na een minuut of enkele minuten krijg ik een BlueScreen, maar nooit dezelfde..."

Maar hoe weet je dan wat de oorzaak is?

En het geheugen al eens getest?

Maar hoe weet je dan wat de oorzaak is?

En het geheugen al eens getest?

Ik kan niks meer testen, moederbord is kapot. Ik ga over op AMD, betere prestaties en goedkoper, maar dan heb ik nog steeds een moederbord nodig... :p

Tweede vraag: hoe test ik dat geheugen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan