PC aanzetten, soms wel beeld, soms niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjigoow

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2007
Hallo,

K zit hier met een irritant probleem:
Ik heb een zelfbouw pc'tje, alles werkt perfect, kan goed games draaien ed..
Maar soms, als ik hem aanzet, heb ik geen beeld, het valt mij op dat dat vaak gebeurt als het scherm uitstaat, maar na (meerdere malen) resetten, springt het beeld weer aan.
Raar, want als mijn pc aan staat, blijft hij het altijd doen.
Ik ben alles in mijn pc langsgelopen, alles extra aangedrukt, geen resultaat.
Ik heb een bios upgrade gedaan(mischien ondersteund hij de videokaart niet??), geen resultaat, het zelfde irritante probleem blijft(voor system specs, kijk in mijn handtekening).
Iedereen alvast bedankt!

voeding te weinig watt denk ik
minimaal 450 watt

Ik heb een zelfbouw pc'tje
Bron: systeemspecs : Voeding antec 380W

Wist je dat XFX voor een 9600 GT (willekeurig bekeken) een minimum PSU van 400 watt adviseert...................

voeding te weinig watt denk ik
minimaal 450 watt
[edit] ik was nog bij XFX alle 9600 kaarten aan het bekijken op het advies van XFX...... ;) [end edit]

Laatst bewerkt:
voeding lijkt me eigenlijk genoeg, nooit last ervan onder het gamen:O, terwijl dat toch echt meer slurpt dan opstarten. kan het geen instelling, of jumper zijn? daar had ik nog niet aan gedacht(ps: ik wil niet eigenwijs zijn!). in ieder geval bedankt voor jullie reacties in ieder geval! :thumb:

XFX lijkt mij vrij duidelijk in zijn advies? Zie bijlage -> hoe bedoel je, eigenwijs?

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    59,4 KB · Weergaven: 54
eigenwijs: dat k gewoon dom ertegenin ga:P
denk zelf niet dat het de voeding is, dan zou die er wel onder het gamen mee stoppen.
denk het mobo: als ik een paar keer reset, heb ik soms ineens weer beeld. maar ik ben erachter gekomen dat als ik reset iets langer inhoud (1-1,5s) ik dan ook weer beeld heb.
voorbeeldje:
(niet werkend)ik doe de pc aan, geen beeld. ik reset zeg maar 15 keer, heb weer beeld
(wel werkend)ik doe de pc aan, geen beeld. ik hou de reset knop een seconde in, beeld..
vaag probleempje dus:S, k ben van plan nieuw moederbord te halen, wat vinden jullie??

eigenwijs: dat k gewoon dom ertegenin ga:P
denk zelf niet dat het de voeding is, dan zou die er wel onder het gamen mee stoppen.
denk het mobo: als ik een paar keer reset, heb ik soms ineens weer beeld. maar ik ben erachter gekomen dat als ik reset iets langer inhoud (1-1,5s) ik dan ook weer beeld heb.
voorbeeldje:
(niet werkend)ik doe de pc aan, geen beeld. ik reset zeg maar 15 keer, heb weer beeld
(wel werkend)ik doe de pc aan, geen beeld. ik hou de reset knop een seconde in, beeld..
vaag probleempje dus:S, k ben van plan nieuw moederbord te halen, wat vinden jullie??

Ik heb sinds een paar weken precies het zelfde probleem.Ik heb het alleen als ik de pc koud opstart, na 6 of 8 keer resetten springt het beeld pas aan terwijl de pc gewoon doorstart, ik hoor zelfs mijn opstart geluid. Ik denk zelf dat het aan het moederbord ligt, maar iemand anders zij dat het ook aan de geheugenbanken kan liggen, zou dat kunnen ?

Beetje oud topic he;).
Het ligt bij mij inderdaad aan het moederbord, voor de rest alle onderdelen getest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan