Niet de juiste systeemrechten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuk12345

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Goeiemorgen allemaal,

ik zit hier met een vervelend probleempje waar ik nogal vaak tegen aan loop.

Ik wil eerst even kwijt dat ik een nieuwkomer ben met Windows 7 en het nog niet allemaal goed ken. Mijn probleem is als volgt> vaak ales ik een programma of een installatie of deinstallatie wil uitvoeren komt er een melding te staan dat ik niet de juiste systeemrechten heb. Ook moet ik vaak een programma als administrator uitvoeren.
Dit is echt heel vervelend, want voor mijn gevoel ben ik toch de enige op deze computeren en hoor ik alle rechten te krijgen? :P

Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

Alvast bedankt
Luuk

Heb je niet eerder met Vista gedraaid. Had je toch steeds het zelfde probleem? Je moest overal toestemming voor geven.
rechtermuisknop en üitvoeren als administrator is toch niet zo moeilijk.
over die rechten die je niet hebt heb ik even gegoogeld. Wat ik uiteindelijk vond is dat het een mogelijke besmetting kan zijn van spyware of een virus. Scan eens naar spyware met malware bytes anti-malware en kijk eens of dat besmettingen opleverd.

Hoi hoi,

ik heb eerder met Windows xp gedraait en daar was het niet.
Er is geen spyware etc gevonden.

Ik dat met het uitschakelen of verlagen van het zo geheten User Account Control (UAC) een groot deel van je probleem is opgelost. Dit kun je doen door te gaan naar Start-->Configuratie scherm-->Gebruikers accounts-->Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen. Daar schuif je de schakelaar naar beneden. Hierin moet je zelf maar even beslissen of je deze uit wilt schakelen of op beperkt.

Wat betreft de onjuiste systeemrechten zou je ook is rechtermuisknop op het bestand kunnen doen-->Eigenschappen-->Beveiliging-->dan klik je op je "Gebruikersnaam" ("PC naam" \ "Gebruikersnaam" daar kijk je dan of je full control hebt. Mocht dit niet het geval zijn klik je op bewerken en selecteer je weer de juiste gebruikersnaam en klik je het vakje achter Full Control aan. Hopelijk lukt het dan wel. Succes!

Ik dat met het uitschakelen of verlagen van het zo geheten User Account Control (UAC) een groot deel van je probleem is opgelost. Dit kun je doen door te gaan naar Start-->Configuratie scherm-->Gebruikers accounts-->Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen. Daar schuif je de schakelaar naar beneden. Hierin moet je zelf maar even beslissen of je deze uit wilt schakelen of op beperkt.

makkelijkere manier voor user account control uit te zetten is door op start te drukken en "UAC" in te typen in de zoekbox en dan openen ;)

Hoi,

ik heb het schuifbalkje met die beveiliging helemaal op zijn laagst staan. Als ik met de rechtermuisknop op een programma klik dan kan ik wel kiezen voor administrator uitvoeren, maar ik ben de laatste tijd geen melding meer tegengekomen, dus ik meld wel weer iets als het irritant wordt:p

Hoi,

ik heb het schuifbalkje met die beveiliging helemaal op zijn laagst staan. Als ik met de rechtermuisknop op een programma klik dan kan ik wel kiezen voor administrator uitvoeren, maar ik ben de laatste tijd geen melding meer tegengekomen, dus ik meld wel weer iets als het irritant wordt:p

Oké mooi, je moet dan ook kiezen voor Eigenschappen-->Beveiliging-->Bewerken-->Juiste username-->Volledig beheer

Let wel op dat je op dat moment ben ingelogd als administrator anders gaat ook dit niet werken. Bedenk ook dat volledig beheer is anders is als lees en schrijf rechten, volledig beheer houdt in dat deze persoon ook machtigingen kan wijzigen voor andere gebruikers.

Edit:
Wat betreft het schuifbalkje wat je helemaal omlaag hebt gedaan let wel op dat UAC is toegevoegd aan Windows Vista en 7 om het hackers lastiger te maken. Hackers gebruiken meestal een CLI (Command Line Interface) om te hacken dit houdt in dat een hacker geen ja kan klikken om een programma te openen. Ik zelf kies ben meer van de machtigingen maar dit moet ieder voor zich bepalen.

Laatst bewerkt:
Oké mooi, je moet dan ook kiezen voor Eigenschappen-->Beveiliging-->Bewerken-->Juiste username-->Volledig beheer

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Als je het UAC uit zet, krijg je geheid problemen met het niet zijn van de Administrator. Omdat je niet de eigenaar bent van de doel-schijf/partitie. Daarvoor gaf Harry Snor al een '2 klik oplossing'.

Hoi !

Is al makkelijker dan in Vista:

http://www.byteblocks.com/post/2009/09/02/Change-file-or-folder-owner-on-Windows-7.aspx

Door 'n eenvoudig batch-file-tje kun je "Take Ownership" aan het rechtermuisknop-menu toevoegen.

Mocht je dat willen, stuur me even 'n mailtje.

Greetz,

Harry.

Hoi!

het is gelukt, ik heb mijn gebruiker het volledige beheer gegeven over mijn hdd's:P nu heb ik nergens last meer van.

Bedankt allemaal! :)

Luuk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan