geen geluid op speakeruitgang

Status
Niet open voor verdere reacties.

sytske

Verenigingslid
Lid geworden
13 nov 2005
Deze week mijn PC terug ontvangen met Windows 7 geinstalleerd.Tot nu toe niet ontevreden.Ik krijg echter geen geluid op mijn speakers.Als ik ze in de microfoon uitgang steek heb ik wel geluid.Dat heeft een laag volume en er is wat vervorming.
Alle bronnen(CD,DVD en internet zijn hoorbaar).Hoewel ik atechnisch ben denk ik dat de ingang voor geluid op mijn Compaq WF 1907v een rol kan spelen.Deze is voorzien van twee speakers.Dat heeft nooit goed gewerkt.Ik heb daarom een paar prima SONY speakers er aan hangen.Een waangedachte is dat de pc het geluid nu naar de speakers in de monitor
stuurt .Of is een monitorkabel daar niet geschikt voor?
Wie weet een oplossing?
groet Sytske

Even een paar dingen:
Microfoon uitgang ?
Geen geluid uit de speakers, wel geluid CD,DVD en internet.

Wat werkt er nu wel en wat werkt er nu niet ?

Ja dat ziet er inderdaad niet glashelder uit,samenvattend:
Geluid van alle bronnen uit mijn speakers,maar alleen via de koptelefoonuitgang.
Dat geluid is wel vervormd en heeft een laag volume.
Dus speakeruitgang;doodse stilte.

Duidelijker,of toch niet?

groet Sytske

De meeste geluidskaarten hebben geen speaker uitgang maar een Line uitgang. Hierop moet u een losse versterker met speakers of speakers met een ingebouwde versterker aansluiten. Een koptelefoonuitgang heeft niet de output om speakers luid een duidelijk aan te sturen, maar is dus bedoeld boor een koptelefoon waarbij de speakertje direkt op de oren zitten.
Dat het geluid vervormd uit de koptelefoon uitgang komt zou kunnen kloppen, omdat deze waarschijnlijk vol open staat en dat zou vervorming kunnen geven.

ik vraag me wel af hoe je 2 speakers op de koptelefoon uitgang hebt aangesloten:shocked:

Beiden bedankt voor uw antwoord
Wat betreft blackhacker.Het is inderdaad zo dat een gangbare stereosteker met kabel uit twee delen (draden) bestaat.Dus het stereosignaal is op beide speakers goed hoorbaar.
Uw verklaring voor de vervorming is inderdaad terecht.Betreffende de geluidskaart.Dit is nog steeds de zelfde kaart die onder Vista (dus voor de huidige W7 installatie) prima heeft gewerkt Dus dat ik nu een losse versterker nodig heb lijkt mij in dit geval niet nodig.
groet Sytske

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan