Laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

mizztyque

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2010
Hoi iedereen! Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen, want ik weet niet meer wat gedaan... Laat mij het kort uitleggen...

Op een avond, klikte ik gewoon op "afsluiten" om mijn Dell-laptop uit te schakelen. Dat deed hij ook, zonder enig probleem.
Maar de dag nadien, wou ik hem terug opstarten, en deed hij gewoon niets meer. Ik kom steeds terecht op het zwarte scherm met witte lettertjes waar je de keuze kan maken in: Windows normaal starten, Starten in veilige modus, etc... Nou eender wat ik aanklik en kies, doet hij gewoon niet meer. Hij lijkt op te starten, ik zie het Windows XP icoon, met de blauwe balk eronder laden, en dan floept hij weer terug op het zwarte scherm... Eender wat ik kies, hij blijft daar op uitkomen...

Nou probleem is ook, ik heb de laptop overgekocht, maar er waren totaal geen cd-roms meer van... Ik heb heeeeelemaal niets van cd-roms ofzo...

Weet iemand wat gedaan? Ik ken zelf al niet ontzettend veel van dat soort dingen, dus ik ben een beetje ten einde raad.
Toch alvast bedankt (?)
Groetjes!!!!

Probeer om een Windows recovery disk te maken met een andere computer. met deze disk kan je kiezen voor "start-up repair"als je met deze cd boot.

hier heb je een howto over de recovery disk voor XP
http://www.ehow.com/how_4910631_download-windows-xp-recovery-disk.html

als je de cd hebt moet je de laptop opstarten en dan de boot mode veranderen zodat die van de cd af kan opstarten (meestal staat er welke knop je in moet drukken als je pc net aangaat, f2 - f10 - del of iets dergelijks)

laat maar weten of dit lukt

Probeer om een Windows recovery disk te maken met een andere computer. met deze disk kan je kiezen voor "start-up repair"als je met deze cd boot.

hier heb je een howto over de recovery disk voor XP
http://www.ehow.com/how_4910631_download-windows-xp-recovery-disk.html

als je de cd hebt moet je de laptop opstarten en dan de boot mode veranderen zodat die van de cd af kan opstarten (meestal staat er welke knop je in moet drukken als je pc net aangaat, f2 - f10 - del of iets dergelijks)

laat maar weten of dit lukt

Nou, hij wilt blijkbaar geen cd-roms meer openen ook niet, hij doet niets. Bij aanklikken van F12 en cd-rom kiezen, valt hij weer terug op dat zwarte scherm van "opstarten in veilige modus" etc... :shocked:
gr.

hmm, vreemd.
Probeer in je bios te komen(del knop of iets dergelijk op de plek waar je ook f12 moest drukken. word op sommige pc's/laptops ook als setup in het scherm in beeld), en in je bios de boot order te veranderen (zodat je pc eerst met de dvd/cd lezer probeert op te starten) en dan opslaan en herstarten.
dan zou er in beeld moeten komen "press any key to start from disk" of iets dergelijks

mocht je liever een stap voor stap route willen, dan zoek ik wel even op hoe de bios van de Dell eruit ziet ;)

hmm, vreemd.
Probeer in je bios te komen(del knop of iets dergelijk op de plek waar je ook f12 moest drukken. word op sommige pc's/laptops ook als setup in het scherm in beeld), en in je bios de boot order te veranderen (zodat je pc eerst met de dvd/cd lezer probeert op te starten) en dan opslaan en herstarten.
dan zou er in beeld moeten komen "press any key to start from disk" of iets dergelijks

mocht je liever een stap voor stap route willen, dan zoek ik wel even op hoe de bios van de Dell eruit ziet ;)

In de setup geraak ik zonder probleem, en ik heb bij "Boot Order" de optie "CD/DVD/CD-RW DRIVE" als eerste geplaatst. Dat was toch de bedoeling e??? Maar hij blijft hetzelfde reageren.
Ik moet nu wel toegeven dat ik niet de Recovery Cd heb gebrand, die je voorstelde. Ik gebruik nu een laptopke dat 10 jaar oud is ofzo (werkt zelfs nog met oa diskettes...), en die doet nogal moeilijk... Dat ding is zo hopeloos oud dat hij niet wil branden en bij alles gewoon vastloopt. Maar ik had nog Recovery cd liggen van een fujitsu siemens, dus had die ingestoken. Maar daar reageert hij ook niet op.
Probleem is dat ik niet meteen ergens heen kan om de door-jou-aangeraden cd te branden...
Pffff wat een zooi. Ik begrijp niet waar het is mis gegaan, dat hij het ineens begaf...

In de setup geraak ik zonder probleem, en ik heb bij "Boot Order" de optie "CD/DVD/CD-RW DRIVE" als eerste geplaatst. Dat was toch de bedoeling e??? Maar hij blijft hetzelfde reageren.
dat is wat ik bedoel ;) maar...
Ik moet nu wel toegeven dat ik niet de Recovery Cd heb gebrand
... zonder die cd kom je er niet :p
Probleem is dat ik niet meteen ergens heen kan om de door-jou-aangeraden cd te branden...
is er niemand in jouw omgeving die die cd kan downloaden en branden? op werk of iets dergelijks.

ik zal morgen even verder zoeken naar een andere oplossing, misschien kan ik wel wat vinden waar je een xp recovery disk kan bestellen, dacht dat ik dat ooit ergens heb zien staan. maar dat is als laatste redmiddel. Moet nu echt gaan slapen, morgen weer vroeg werken :P

Groetjes

Wel ik woon nog niet zolang in deze streek, ken hier niet zoveel mensen én ben bovendien nog eens (alleenstaand) hoogzwanger, wat mij een heel stuk minder mobiel maakt. Vreemd genoeg, de mensen die ik ken, hebben toevallig idd geen pc of dergelijke... En zo wordt het een hele soep natuurlijk...
Maar als je weet of ik ergens die cd kan bestellen ofzo, zou dat wel ideaal zijn. (en dan hopen dat hij het doet he) :-)
gr.

ik heb misschien wat gevonden op ebay
http://cgi.ebay.nl/Windows-Boot-Dis...emQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item4a9e360dc7

verder is het ontzettend moeilijk om zo'n cd op bestelling te krijgen. ook kan je proberen langs te gaan bij een lokale pc winkel (wat misschien wat moeilijk is als je minder mobiel bent) en daar te vragen.

zal ook even googlen of het misschien via een usb stick kan, maar dat betwijfel ik (je moet nl eerst in je windows de stick bootable maken) maar wie niet zoekt die vind niet ;)

don't worry ik zoek nog steeds voor je. (al maak je het me niet makkelijk :P)

ik heb misschien wat gevonden op ebay
http://cgi.ebay.nl/Windows-Boot-Dis...emQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item4a9e360dc7

verder is het ontzettend moeilijk om zo'n cd op bestelling te krijgen. ook kan je proberen langs te gaan bij een lokale pc winkel (wat misschien wat moeilijk is als je minder mobiel bent) en daar te vragen.

zal ook even googlen of het misschien via een usb stick kan, maar dat betwijfel ik (je moet nl eerst in je windows de stick bootable maken) maar wie niet zoekt die vind niet ;)

don't worry ik zoek nog steeds voor je. (al maak je het me niet makkelijk :P)

Een usb-stick heb ik wel liggen :-) En bedankt voor de site, maar ik ben van België... En die ebay-site is .nl :-s Dus ik vrees dat ik er niet veel mee kan... En "bootable maken" (????), ken ik niet... Ik ben echt een groentje hoor :-)...
Ik hoop dat dit bejaarde vervang-laptopje het nog ff houdt, tot ik oplossing heb op zijn minst, want die deed zonet ook ff raar...
Pc-winkel zit er niet echt in, zoals ik zei, ik word over anderhalve week alleenstaande moeder :-s dus mobiel zijn = nope... En op de centjes moet natuurlijk ook wat gelet worden natuurlijk. Echt irritant... Ik weet totaal geen oplossing. Al zeker honderd keer de laptop terug opnieuw proberen aanzetten, maar hij blijft lekker koppig dus :rolleyes:
Bedankt dat je mij zoveel probeert te helpen :thumb:

Owh, ik zie nu pas dat de ebayer wereldwijd verzendt vanuit Verenigd Koninkrijk. Foutje hehe. Maar ik heb geen paypal :-s en ik heb ook geen idee wat dat is of in zijn werk gaat, ik heb zelfs geen internetbanking... dus ik denk niet dat ik er iets mee ben *snik*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan