Processor incl koeling herplaatsen > PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

magicmill

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2010
Heb gisteren (misschien ietwat overmoedig :shocked:) de koeling inclusief processor uit m'n moederbord gehaald. Eerst de klemmen losgemaakt, alles goed schoon geblazen en de zaak weer netjes en voorzichting teruggeplaatst. Tot zover alles prima.

Nu start de PC niet meer op. Je kunt 'm wel starten met aan/uit-knop voorzijde, maar niet meer met deze knop uitzetten. Voor uitzetten moet ik aan de achterzijde de PC met de voedingsknop uitzetten. Na lang wachten gebeurt er niets, beeldscherm komt niet op, muis werkt niet (led in muis gaat niet aan) en toetsenbord werkt niet (leds gaan niet branden).
Koeling van processor loopt, dus bekabeling is weer goed aangesloten.

Wat kan er aan de hand zijn? :confused:

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Betreft moederbord van Medion XL8080 (een jaar of 7 oud nu). Werkte tot deze actie als een tierelier.

Laatst bewerkt:
Was de spanning van het bord af? Toen je de processor eraf haalde?Dus Stekker uit?

Met geheugen eruit<piepje uit de speaker?
Heb je 2 bankjes? wissel 1 voor 1 eens om,in bank 1.
Batterijtje even los,bios. zal wel niet,maar ja.

Ander videokaart proberen.

Laatst bewerkt:
Was de spanning van het bord af? Toen je de processor eraf haalde?Dus Stekker uit?

Met geheugen eruit<piepje uit de speaker?
Heb je 2 bankjes? wissel 1 voor 1 eens om,in bank 1.
Batterijtje even los,bios. zal wel niet,maar ja.

Ander videokaart proberen.

Spanning was er zeer zeker vanaf; de rest ga ik vanavond proberen!
Alvast bedankt voor je reactie!

Spanning was er zeer zeker vanaf; de rest ga ik vanavond proberen!
Alvast bedankt voor je reactie!

Uiteindelijk was de oplossing vrij eenvoudig. Processor zat vast aan koeling en kon niet meer als zodanig worden teruggeplaatst, je moet eerst de socket van de processor openen. En met de koeling eraan vast kun je 'm niet meer sluiten......

Check vooraf even of alles pinnetjes nog recht zijn. Door het geduw (met de koeling er nog aan), kunnen pinnetjes krom zijn gaan staan. Gewoon even met pincet/kleine tang rechtzetten.

1. Neem een scherp voorwerp, mes, kleine schroevedraaier.
2. Wip daarmee de processor van de koeling
3. Open socket waarin de processor geplaatst moet worden (met hefboompje)
4. Plaats de processor
5. Sluit boompje
6. Plaats koeling
7. Sluit voeding koeling weer aan (op moederbord)

:thumb:

En alles werkt weer.

:)

Laatst bewerkt:
Ja,hallo,zeg!! da,s logish,he! werkt de koeling niet meer.

Ja,hallo,zeg!! da,s logish,he! werkt de koeling niet meer.

...mmmh :confused:

De koeling werkte wel, maar de CPU kreeg z'n pootjes niet in het slot bij het terugplaatsen. t 'Slot moet je eerst openzetten en dan pas valt-ie erin en kun je hem weer sluiten. Maar met de CPU aan de koeling vast kun je hem niet sluiten. Dus daarom even de koeling eraf halen.

Voor alle duidelijkheid; toen ik de koeling eruit haalde, bleef de CPU eraan hangen. En ik had niet in de gaten dat je de CPU apart moet terugplaatsen.

Ja,begrepen. Komt ook doordat de pasta hard geworden was,dus uitgedroogt.
Nog nieuwe opgedaan?
Maar ,hij doet het weer!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan