Website ruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

jblommerde

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Beste Helpmij,

Ik ben wederom aan een nieuwe uitdaging begonnen.
Een vriend van me heeft een eigen bedrijfje en wil nu zijn website totaal vernieuwen.
Hij heeft mij gelanceerd tot webdesigner omdat ik nogal veel bezig ben met "grafische bewerkingen en PPS 'jes. Echter op website gebied heb ik een beperkte kennis van Frontpage 2003.
Het is me gelukt om via de FTP-er filezilla, een frontpagepagina op z'n "bestaande website te zetten, echter nu ik er mee verder wil gaan zie ik helemaal niets meer op z'n website dan slecht een klein kruisje en de contouren waar de afbeelding had moeten staan.
Wie kan me helpen wat kan er aan de hand zijn ??
Als ik in frontpage een voorbeeld opvraag in de webbrowser 8.0 dan zie ik het plaatje wel goed, maar als ik hem vervolgens "upload" naar de website zie je op de website niets, behalve dat kadertje en dat kruisje dan.

Wie weet raad ??

Alvast bedankt

ik wil graag even weten waar de site te vinden is... het adres dus
en de website van provider...

Beste Helpmij,

Ik ben wederom aan een nieuwe uitdaging begonnen.
Een vriend van me heeft een eigen bedrijfje en wil nu zijn website totaal vernieuwen.
Hij heeft mij gelanceerd tot webdesigner omdat ik nogal veel bezig ben met "grafische bewerkingen en PPS 'jes. Echter op website gebied heb ik een beperkte kennis van Frontpage 2003.
Het is me gelukt om via de FTP-er filezilla, een frontpagepagina op z'n "bestaande website te zetten, echter nu ik er mee verder wil gaan zie ik helemaal niets meer op z'n website dan slecht een klein kruisje en de contouren waar de afbeelding had moeten staan.
Wie kan me helpen wat kan er aan de hand zijn ??
Als ik in frontpage een voorbeeld opvraag in de webbrowser 8.0 dan zie ik het plaatje wel goed, maar als ik hem vervolgens "upload" naar de website zie je op de website niets, behalve dat kadertje en dat kruisje dan.

Wie weet raad ??

Alvast bedankt

Probeer geen Frontpage te gebruiken.
ik heb dit paar x gebruikt en kreeg allemaal dit soort fouten.
Probeer het zelf handmatig in de code te doen of met een andere editor.
de website staat op een webserver neem ik aan? welke webserver??
IIS, apache, anders??

Byee VRC

P.S. wat is PPSjes?

Hoewel dat niet je vraag is, toch maar eerst even. Als het voor 'n bedrijfje van je vriend is, neem ik aan dat hij voor 'n deel van z'n inkomsten/bekendheid van die website afhankelijk is. Zeker dan zou ik nooit FrontPage gebruiken.
FrontPage wordt al jaren afgeraden door de maker, Microsoft, en ook niet meer onderhouden. Het maak vaak code die alleen in Internet Explorer goed werkt, maar ook in Internet Explorer 8 geeft het al vaak problemen. In alle andere browsers is er 'n grote kans dat de lay-out wordt verminkt of zelfs dat er delen van de pagina volkomen onzichtbaar worden.
Met de hand coderen is verreweg het beste. Maar als je dat niet wilt, is 'n vergelijkbaar gratis programma Kompozer: http://www.kompozer.net/download.php
Dit maakt code die wel werkt in alle browsers. Als je dit zou nemen, kun je de developersversie nemen. Die is redelijk stabiel en veel beter dan de oude versie uit 2007.

Je vraag. Het meest waarschijnlijk is dat de naam niet goed is. In Windows is er geen verschil tussen hoofd- en kleine letters, op de meeste servers wel. Mogelijk heb je hoofdletters in pad en/of naam gebruikt. Het best kun je altijd kleine letters gebruiken. (Ook in de html moet je dan kleine letters gebruiken voor pad en bestandsnaam.)
'n Andere veel voorkomend probleem is het gebruik van spaties in 'n bestandsnaam. Dat mag niet en geeft soms problemen. Gebruik in plaats van 'n spatie _ of -
_ als 'n zoekmachine het als één woord moet zien
- als 'n zoekmachine het als twee woorden moet zien: over-ons.html

Bedankt allen,

Dit zijn snelle reacties, ik zal ze proberen allemaal te beantwoorden.
De website waarop mijn vriend is geabonneerd is bij Hosting2go
de website heet www. cornedebont .nl
In code schrijven...ik weet niet wat jullie daarmee bedoelen, ik had eigenlijk het plan om via Powerpoint een mooie pagina te maken, ze vervolgens op te slaan als een plaatje (*.jpg) en deze dan te publiceren, waarna ik met , zoals ik noemde frontpage, eventuele hyperlinks kan toevoegen naar andere bladzijdes.
(Overigens op de vraag wat zijn PPS'jes...dat zijn powerpoint slideshows)
Ik zou dus inderdaad een redelijk simpel programmaatje willen hebben waarmee ik zoals ze dat eigenlijk noemen "sleur en pleur" kan doen, dus redelijk eenvoudig pagina's maken, welke hoofdzakelijk uit foto's bestaan, en dan met een web-programma middels hyperlinks naar andere pagina's laten springen.
Ik zal het laatst genoemde programma eens opzoeken of dat wat voor me is, of jullie moeten me kunnen uitleggen wat "het maken in "code" is...

Alvast weer bedankt.

Jac

Eerst even die afbeelding. In de url (src) van de afbeelding staat om te beginnen ../
Dat wil zeggen: ga 1 directory omhoog. Het is heel onwaarschijnlijk dat er nog 'n hogere dir is, want dit is al de root (hoogste) dir op de server. Het adres van de afbeelding klopt dus waarschijnlijk niet: de afbeelding wordt gezocht op 'n plaats waar ze niet staat.
En er staan hoofdletters in het pad. Dat gaat gegarandeerd problemen geven.

'Met de hand coderen': met de hand html, css en eventueel nog andere code intypen. Als je rechtsklikt op 'n willekeurige pagina van 'n site en kiest voor iets als 'Bron tonen' (tekst afhankelijk van de browser), zie je de code.
Als je bent bijgekomen van de schrik :D :
Met de hand is verreweg de beste manier. Nog steeds beter dan het beste sleur en pleurprogramma. Maar dan moet je dus leren coderen in html en css.

Als je dat niet wilt is zo'n sleur- en pleurprogramma (wysiwyg, what-you-see-is-what-you-get) 'n alternatief. Maar dus per definitie minder goed. Ook moeilijker om hoog in zoekmachines te komen.

Ik weet niet hoe hoog/laag de site van je vriend in Google e.d. staat. Maar als hij enigszins daarvan afhankelijk is, zou ik beslist niet aan z'n site gaan sleutelen als je niet goed weet wat je doet. Het is heel erg simpel om heel erg laag te komen staan.

Als het om 'n zakelijke site gaat zou ik html en css gaan leren (en eventueel nog meer, afhankelijk van wat je wilt). of op z'n minst eerst met Kompozer of 'n soortgelijk programma stevig oefenen op 'n fake-site. En dan hier (of elders natuurlijk) vragen wat je goed/fout doet. Ook met het oog op de plaats in Google e.d.

Edit: 'n andere mogelijkheid is dat je die site stap-voor-stap gaat aanpassen, waarbij je steeds vraagt of 't goed gaat en zo. Maar ook dan is enige kennis van html/css toch wel nodig.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan