Hd 5870 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

murtie

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2009
Een vriend van mij wilt een HD5870 kaart in zn systeem zetten maar weet niet of het wel past en wel of geen probleem mee krijgt.
Systeem is:
intel dg 31 pr 775 p 1333 mhz
intel core 2.8 duo e 7400 3 mb 1066mhz boxed
zalman 9900 CNPS koeler
850 watt high power psu
4 gb ddr2 1066 mhz kit hyprex kingston
500 gb sata 3 7200 rpm 16 mb samsung
22' samsung 2252BW 2ms wide screen monitör
feel hurricane 2, usb atx kasa

Kan de 5870 kaart zonder enkel probleem in zo een systeem passen ?

Zou geen enkel probleem moeten zijn. Ik neem aan dat dit board al pci express 16 x heeft. (Weet ik eigenlijk zeker.) Dan kun je deze kaart zonder problemen gebruiken.

Kwa voeding zit het wel goed en er kan gewoon een pci-e kaart in.
Je moet alleen even opletten of de lengte goed uitkomt.
De 5870 is bijna 28cm lang. Dus even checken of dat gaat passen.

Alleen tegenover z'n cpu vind ik het een overkill.
De E7400 is vrij "zwak" en de 5870 is een beest van een kaart.
Hij zou bv ook een Q6600 (of iets in die richting) op de kop kunnen tikken en de 5850 nemen (of alsnog de 5870)

Ja klopt. Maar dat wil niet zeggen dat de videokaart niet werkt....

Alleen als die niet past kun je je antwoord zelf wel bedenken;)
Grotere kast:P

okey dan ga ik ervan uit dat het wel gaat werken met dat processor .

Het werkt wel dat is het probleem niet.

Maar in verhouding vind ik het raar. Steeds meer spellen vragen en eisen nu steeds meer van je CPU. Kijk bv maar naar GTA4 / battlefield bad company 2 ect.
(recommended quad core etc.)

Ik adviseerde alleen maar om bv 100,- te besparen op de graka en deze te investeren in bv een quadcore cpu. Dan trekt ie het systeem weer echt kwa verhouding,
Ik heb het gevoel dat de kaart niet maximaal benut kan worden.

Heb je jouw spellen wel op High gezet?

Let wel, je vga is alleen voor grafische prestaties. Zover ik weet heeft je processor geen invloed op de prestaties van je vga kaart. Je vga kaart heeft namelijk zijn eigen processor. In sommige gevallen kan dat wel zo zijn met je intern geheugen.

Heb je jouw spellen wel op High gezet?

Let wel, je vga is alleen voor grafische prestaties. Zover ik weet heeft je processor geen invloed op de prestaties van je vga kaart. Je vga kaart heeft namelijk zijn eigen processor. In sommige gevallen kan dat wel zo zijn met je intern geheugen.

Je cpu heeft wel degelijk invloed op de prestaties van je graka.
Je pc moet in verhouding zijn, het kan zelfs zo zijn dat je CPU de bekende bottleneck gaat vormen.

Zo kan het zijn dat bv op een oude p4 cpu een 5870 de zelfde prestaties levert als een 9800GTX. Zonde van het geld in dit voorbeeld.

Het klopt wel dat de graka het meeste invloed heeft betreft games, maar je cpu ook

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan