• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiekbereik mbv knopje 1 regel laten verspringen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rusty1979

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2009
Goedemorgen,

is het mogelijk om het bereik van een grafiek mbv een knopje 1 regel te laten verspringen? (zowel een rij naar onder of boven).
Bijgevoegd een voorbeeld.

Het bereik staat nu bij het artikel appel. Als ik nu het verloop van het artikel peer wil bekijken dien ik het bereik handmatig aan te passen. Het zou prettig zijn als dit middels een knopje (+ of -) zou kunnen.

Weet iemand of dit mogelijk is?

Groet,

Rusty

Bijlagen

Gebruik een wisselknop met de rijen als min en max, en link deze aan een cel bvR1

Dan is het gegevensbereik:

Code:
=INDIRECT("Blad1!$B"&Blad1!R1&":Blad1!$K"&Blad1!R1)

Cobbe

Gebruik een wisselknop met de rijen als min en max, en link deze aan een cel bvR1

Dan is het gegevensbereik:

Code:
=INDIRECT("Blad1!$B"&Blad1!R1&":Blad1!$K"&Blad1!R1)

Cobbe

Hoi Cobbe,

wanneer ik als gegevensbereik bovenstaande invoer, krijg ik de melding dat dit een ongeldige verwijzing is.
Doe ik iets verkeerd (heb cel R1 gebruikt zoals je hebt aangegeven)?

Ik vind de oplossing van Richard beter gevonden en ook duidelijker omdat je direct ziet over welke reeks het gaat.
En ook omdat ik bij testen ook die foutmelding krijg.:p

Cobbe

De oplossing van Richard plus de oplossing met de spinbutton zoals Cobbe voorstelde, maar dan zonder foutmelding :cool:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan