USB-apparaat voor massaopslag

Status
Niet open voor verdere reacties.

nadorino

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2010
hoi all.
USB-apparaat voor massaopslag ,

Bij deze wou ik vragen of iemand me kan helpen.. ik krijg steeds een berichtje dat een usb apparaat voor massaopslag is aangesloten terwijl ik dat niet heb. kan iemand me helpen met dit probleem?

USB stick of externe hardeschijf aangesloten?

Natuurlijk staat er (zoals zo vaak tegenwoordig hier op het forum) niet in de startposting vermeld welk besturingssysteem we hier over praten... :confused:

Normale gang van zaken zou zijn Apparaatbeheer te starten ([Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc), daar Beeld -> "Apparaten op verbinding" te kiezen, alles uit te vouwen en te kijken aan welke USB poort het apparaat zou moeten hangen en wat voor apparaat dat dan is. Dubbelklik op het opslagapparaat en geef ons de hardware-id's uit het tabblad Details, dan kunnen we misschien een inschatting maken waar het hier over gaat.

Succes,

Tijs.

deze apparaat HDD Behuizing 3.5" IDE USB 2.0 aangesloten

Ahum... Dit lijkt me bepaald "een opslagmedium dat via USB is aangesloten". Dus een terechte melding van windows.

Er is dus volgens mij geen probleem met die melding, omdat die overeenkomt met de werkelijkheid, toch?

Tijs.

USB stick of externe hardeschijf aangesloten?

Acomdata HDD Behuizing 3.5" IDE USB 2.0
attachment.php

Bijlagen

• usb.JPG
    usb.JPG
    23 KB · Weergaven: 638
Werkt die externe harde schijf nu wel, dan?

Overigens (ben daar niet zeker van) zouden 'opslagkaartjes'-lezers in printers of op je moederbord wellicht ook voor dit 'apparaat' verantwoordelijk kunnen zijn. Kijk eens na of je dergelijke geheugenkaart-lezers hebt in printer of pc.

Tijs.

Werkt die externe harde schijf nu wel, dan?

Overigens (ben daar niet zeker van) zouden 'opslagkaartjes'-lezers in printers of op je moederbord wellicht ook voor dit 'apparaat' verantwoordelijk kunnen zijn. Kijk eens na of je dergelijke geheugenkaart-lezers hebt in printer of pc.

Tijs.

Nee werk niet

Verwijder het apparaat met het uitroepteken in Apparaatbeheer en herstart de computer. Misschien wordt de externe harde schijf dan wél goed herkend.
Verder lijkt het me zinvol dat je even test of een andere computer/laptop die externe harde schijf wél goed ziet.

Tijs.

Verwijder het apparaat met het uitroepteken in Apparaatbeheer en herstart de computer. Misschien wordt de externe harde schijf dan wél goed herkend.
Verder lijkt het me zinvol dat je even test of een andere computer/laptop die externe harde schijf wél goed ziet.

Tijs.

ook niet:(

Als dat óók niets oplevert, dan zou ik vermoeden dat de externe schijf zelf kapot is nu.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan