WLAN in-uitschakelen na opstarten om draadloze verbinding te krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArTheMan

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2006
Hallo,

Sinds enkele dagen heb ik na het opstarten van Win7 op mijn laptop dat ik eerst de WLAN adapter moet uit en inschakelen wil mijn laptop (Sony VAIO) toegang maken met mijn draadloze netwerk. Vaak moet ik 2 a 3x het schuifje aan uit doen wil hij verbinding met het netwerk maken. Waar kan dit aan liggen? Het netwerk lijkt wel herkend te worden want dat staat in de lijst met beschikbare netwerken.

Voor de volledigheid moet ik misschien vermelden dat ik een verborgen SSID heb en dat ik NIS2010 gebruik als firewall. Ook werkt hetzelfde aan/uit knopje voor mijn bluetooth verbinding.

Alvast bedankt,
Arjan

Heb je helemaal niks veranderd de laatste tijd.
Of iets speciaals gedaan. nieuw programma geinstalleerd etc.

Heb je helemaal niks veranderd de laatste tijd.
Of iets speciaals gedaan. nieuw programma geinstalleerd etc.

Nee niks veranderd. Ik had het eerst toen er nog vista op stond ook weleens dat ik de computer opnieuw moest opstarten omdat het via de analyse en repair optie niet mogelijk was de verbinding te herstellen. Als ik dan opnieuw opstartte dan maakte de laptop wel weer automatisch verbinding met het voorkeursnetwerk. Verder ook geen problemen met de internetverbinding als ik eenmaal verbinding heb gemaakt met het draadloze netwerk. Toch vervelend want je wilt gewoon dat als je de pc opstart hij automatisch verbinding maakt en niet dat je steeds je adapter aan/uit hoeft te zetten... Bedankt voor je reactie in elk geval!

Je zou de driver kunnen proberen opnieuw te installeren.
Of als het mogelijk is een meer recente driver pakken.

Je kan je driver het best eerst verwijderen via.
Configuratiescherm -> Systeem -> Apparaatbeheer
Dan naar netwerkadapters en op de wireless adapter(s) rechtermuis installatie ongedaan maken.

Windows 7 zal van zichzelf de drivers opnieuw installeren.
Hopelijk is dan het probleem verholpen.
Eventueel kan je de driver alvast downloaden, dan kan je hem handmatig installeren.

Je zou de driver kunnen proberen opnieuw te installeren.
Of als het mogelijk is een meer recente driver pakken.

Je kan je driver het best eerst verwijderen via.
Configuratiescherm -> Systeem -> Apparaatbeheer
Dan naar netwerkadapters en op de wireless adapter(s) rechtermuis installatie ongedaan maken.

Windows 7 zal van zichzelf de drivers opnieuw installeren.
Hopelijk is dan het probleem verholpen.
Eventueel kan je de driver alvast downloaden, dan kan je hem handmatig installeren.

Bedankt voor deze tip. Ik heb dat gisteren gedaan. Eerst kon ie even geen driver vinden maar later wel. Ik was wel mijn voorkeursnetwerken kwijt, maar die heb ik opnieuw ingesteld. Toen ik vanochtend de pc opstartte was ik weer meteen ingelogd op het netwerk. Hartelijk dank dus! Vr groet Arjan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan