Bestaat woord / zin?

Status
Niet open voor verdere reacties.

johannetje2

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2008
Ik weet hoe ik moet laten kijken of iets bestaat.

Als bijv de tekst van label1 dit is: Hallo daar iedereen!

Weet ik hoe ik hem eruit moet halen.

Maar hoe moet ik zorgen dat als er bijv een URL is waar village=hier een code van willekeurige cijfers en dan nog meer dingen erachter, dat ik dat in label2 krijg? Dus alleen dat stukje met village=getallen?

Ik weet hoe ik moet laten kijken of iets bestaat.

Als bijv de tekst van label1 dit is: Hallo daar iedereen!

Weet ik hoe ik hem eruit moet halen.

Maar hoe moet ik zorgen dat als er bijv een URL is waar village=hier een code van willekeurige cijfers en dan nog meer dingen erachter, dat ik dat in label2 krijg? Dus alleen dat stukje met village=getallen?

Kun je een voorbeeld posten van zo'n url en dan precies aangeven waar je op wilt controleren?

Kun je een voorbeeld posten van zo'n url en dan precies aangeven waar je op wilt controleren?

Je zal vast wel eerder zo'n url gezien hebben, lijkt mij. Ik neem als voorbeeld de url van deze post:

http://helpmij.nl/forum/newreply.php?do=newreply&p=3292614

De ampersand wordt als afsluitteken gebruiken. Wanneer je dus de do-actie zou willen hebben, neem je de tekst vanaf "do=" +1 tot je de ampersand tegen komt. In jouw voorbeeld start je vanaf "village=" +1 tot je de ampersand tegen komt of de regel ten einde is.

Code:
http://nl14.tribalwars.nl/game.php?village=157069&screen=barracks

Van achter village= die getallen

Code:
    Private Function FindUrlValue(ByVal url As String, ByVal search As String, ByRef out As String) As Boolean
        For i As Integer = 1 To Len(url)
            If Mid(url, i, search.Length) = search Then
                For j As Integer = i + search.Length To Len(url)
                    If Mid(url, j, 1) = "&" Then
                        out = Mid(url, i + search.Length, j - i - search.Length)
                        Return True
                    End If
                Next
                out = Mid(url, i + search.Length)
                Return True
            End If
        Next
        Return False
    End Function

Het derde argument wordt gebruikt om het resultaat te bewaren. (aan te roepen via FindUrlValue(url, zoek_naar, resultaat))

Het zoeken zal waarschijnlijk ook met ingebouwde functies mogelijk zijn, maar daar ik eigenlijk nooit VB gebruik heb ik het maar zo aangepakt.

Hoe kan ik hem dan gebruiken als ik op een knop druk?

Code:
// inside button
dim url as string = "http://blaat"
dim search as string = "village="
dim result as string 

if FindUrlValue(url, search, result) then
    // het antwoord bevindt zich nu in result
end if

Bijvoorbeeld in het button_click event ja. (of eigenlijk gewoon op de plaats waar je wilt dat de code wordt uitgevoerd)

Echt super bedankt!

Maar nu heb ik nog een probleem. Nu bestaat een pagina uit 2 frames, 1 top en een bottom.

Hoe kan ik het top - frame weg laten halen met code? :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan