Fout in website

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat gaat heel moeilijk worden, ben ik bang. Je werkt met 'n tabel voor de lay-out en 'n heel groot aantal afbeeldingen. Dat is 'n inmiddels al tien jaar afgeraden methode. Het is uiterst lastig om dat goed te krijgen. In totaal gebruik je 74 afbeeldingen, als ik goed heb geteld. Dat geeft 'n soort legpuzzel die vrijwel onbeheersbaar is.
Waar het grootste 'gat' zit gebruik je 'n afbeelding van 427 px hoog. (index_24.jpg). Als de tekst hoger wordt, kan die afbeelding dus gewoon nooit passen. (Ik heb alleen links gekeken, ik neem aan dat het rechts hetzelfde is).
Je kunt de hoogte van die afbeelding vergroten. Dat dekt het grootste gat af, maar ik weet niet hoe het eruit moet zien, dus ik weet ook niet of dit afdoende is.

Los van die afbeelding en de tabel, zitten er fouten in je code die kunnen zorgen voor problemen met de weergave. Er is geen doctype (vertelt de browser wat voor html het is en zo), er staat 'n hele serie <p>'s waar ze niet mogen, enz. Die fouten kun je zien als je je site door de validator haalt op http://validator.w3.org/
Ook als je site er nu goed uit zou zien kunnen dit soort fouten (zeker in combinatie met 'n tabel) betekenen dat je lay-out bij elke kleine wijziging volkomen de mist ingaat, omdat verschillende browsers op 'n verschillende manier reageren op dit soort fouten.

Alles bij elkaar denk ik zelf dat je beter opnieuw kunt beginnen zonder tabel, maar met divs, en met veel en veel minder afbeeldingen.
Maar mogelijk denkt iemand anders hier daar anders over en kan die je beter helpen.

Laatst bewerkt:
Plaatje als achtergrond instellen:
Code:
<tr>
		<td colspan="4" rowspan="3" style="background-image: url(imageshome/index_24.jpg); repeat: repeat-y;">
			</td>
		<td colspan="13">

Plaatje zul je een ietsje in moeten korten voor de hoogte met bv irfanview,
om het rare smalle randje weg te werken.

:cool:

Ja, die twee linken hebben dus een langere achtergond.
Rechts moet je dus nog doen.
En onderrandje afsnijden of bovenrandje, kan ik niet goed zien.

Ik dacht dat ze in België nog altijd datalimieten hadden? Waarom gebruik je zulke grote plaatjes als je ze toch klein weergeeft? Maak ze gewoon kleiner met een tekenprogramma en zet ze dan op de site, is ook beter voor de beeldkwaliteit.

Goeroeboeroe heeft trouwens gelijk dat je het jezelf enorm moeilijk aan het maken bent door oude methodes te gebruiken. Twee voorbeelden van goede gratis online html/css cursussen
http://www.web-garden.be/cursus-html/cursus-html/
http://dev.opera.com/articles/view/1-introduction-to-the-web-standards-cur/

Ik dacht dat ze in België nog altijd datalimieten hadden? Waarom gebruik je zulke grote plaatjes als je ze toch klein weergeeft? Maak ze gewoon kleiner met een tekenprogramma en zet ze dan op de site, is ook beter voor de beeldkwaliteit.

Goeroeboeroe heeft trouwens gelijk dat je het jezelf enorm moeilijk aan het maken bent door oude methodes te gebruiken. Twee voorbeelden van goede gratis online html/css cursussen
http://www.web-garden.be/cursus-html/cursus-html/
http://dev.opera.com/articles/view/1-introduction-to-the-web-standards-cur/

Dat heb ik niet gedaan die grote plaatjes , is een bedrijf dat dat heeft gedaan , ik contacteer ze er nog over ^^

En bedankt voor d elinks

Je hebt dit toch niet tegen betaling laten slicen? Want dan, eh, tja, eh, ik heb 't beter gezien...

Je hebt dit toch niet tegen betaling laten slicen? Want dan, eh, tja, eh, ik heb 't beter gezien...

Nee heb ik allemaal zelf gedaan hoor ^^
Heel de layout is door mij , zij veranderen gewoon de tekst voor de kledingswinkel Kavaljee.

De rechterkant is anders gesliced dan de linker. (heeft geen rand)
Daardoor moeten er meer cellen met bg gemaakt worden.
Evenwel door veelvuldig gebruik van colspan en rowspan is er moeilijk aan uit te komen,
als het al mogelijk is.

@peter vazed: je hebt in ieder geval 'n dappere poging gewaagd. Voor 't zelfde geld was 't wel gelukt. Maar ik werd gelijk al wat moedeloos bij 't zien van die tabel.

Wat ik me afvraag. Als ik 't goed zie, kan die pagina wat achtergrond-afbeeldingen betreft in drie stukken (ik ben wat kleurenzwak, dus misschien heb ik t' mis...):
1) De header. Dus 't deel met het blauw en achter de thumbnails, inclusief de bovenste horizontale rand en schaduw. En inclusief brede lichte rand boven, links en rechts. Dat zou 'n echte afbeelding moeten zijn. Die verandert ook niet van grootte bij 'n andere resolutie/lettergrootte, dus dat zou kunnen.
2) Het middendeel. Het deel gelijk onder de header (dus onder de bovenste rand) tot boven de onderste schaduw en rand. Dat zou kunnen bestaan uit 'n horizontale afbeelding van 1 px hoog, die gewoon verticaal. wordt herhaald. Bij 'n hoger scherm krijg je gewoon meer afbeeldingen.
Van links naar rechts staat daar dus op:
brede rand - grijs - schaduw- lijntje - breed grijs vlak - lijntje - schaduw - grijs - brede rand
3) De footer, inclusief de onderste horizontale schaduw en onderste horizontale randje en inclusief brede lichte rand links, onder en rechts.

Dan zou je kunnen volstaan met drie divs met elk 'n achtergrond-afbeelding. Horizontaal gewoon centreren, net als nu. Verticaal groeit de middelste div met de 1px hoge afbeelding mee met de hoogte van de inhoud.
Boven die afbeeldingen zet je dan gewoon de inhoud neer, maar niet met 'n tabel, maar met divs. Dat is ongelooflijk veel makkelijker. Dat wil zeggen: als je 't eenmaal kunt, 't leren is even lastig.

't Opzet voor die drie divs zou zijn:
HTML:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html lang="nl">
<head>
     <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
     <title>Hier de title van de pagina</title>
     <style type="text/css">
          body {background: #1a1a1a;}
          div#header {width: 900px; height: 400px; margin: 0 auto; background: url(header.jpg);}
          div#content {width: 900px; margin: 0 auto; background: url(content.jpg);}
          div#content {width: 900px; height: 130px; margin: 0 auto; backgroudn: url(footer.jpg);}
     </style>
</head>
<body>
     <div id="header"></div>
     <div id="content"></div>
     <div id="footer"></div>
</body>
De margin: 0 auto zorgt er, in combinatie met de breedte, voor dat het horizontaal is gecentreerd. De maten zullen niet helemaal goed zijn.
Dit geeft, volgens mij, hetzelfde resultaat, maar nu met drie afbeeldingen. Binnen de drie divs kun je nu gewoon de rest neer gaan zetten.

header.jpg
content.jpg
footer.jpg

Die afbeelding heb ik allemaal niet , welke worden het dan in mijn geval?

Dat zijn maar namen. Je moet die afbeeldingen zelf maken.
Ik ga ervan uit dat je 'n grote afbeelding hebt, die je in stukjes hebt gehakt.
Datzelfde moet je nog 'ns doen, maar nu niet in 30 of zo stukjes, maar in drie.
Eentje wordt header.jpg (of hoe je 'm ook noemen wilt). Daar komt dus het deel in zoals ik het hierboven omschreef. Deze vult de hele header.

Eentje wordt footer.jpg. Ook zoals ik het hierboven omschreef. Deze vult de hele footer.

En dan neem je uit het middendeel 'n horizontaal strookje van 1 px hoog. Dit wordt herhaald zo vaak als nodig is: bij meer tekst vaker, bij minder tekst minder.

Ik neem aan dat je dit soort dingen kunt doen met de computer, want anders gaat het wel heel erg moeilijk worden om 'n site te maken. In principe kun je dit met zo'n beetje elk grafisch programma doen.

Ok dankje,
Maar ik ga het voorlopig met iframes doen want het moet zsm klaar zijn dus daar heb ik nu even geen tijd voor.
maar ik heb het met iframe gedaan maar nu in de iframe staat er een link back , die zou naar de index moeten linken.
Hij linkt ook naar de index pagina maar hij word geopend IN de iframe. hoe doe ik het dat het gewoon naar de index gaat en de index dus niet word geopend in de iframe?

Laatst bewerkt:
Je kunt proberen aan <iframe ... src="" enz.> toe te voegen:
<iframe allowtransparency="true" ... src="" enz.>
Maar ik houd m'n hart vast als mensen de lettergrootte veranderen, gaan zoomen, ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan