Hoe kan ik CMS gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TalithaNaomi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2010
Kan iemand mij vertellen hoe je CMS gebruikt en wat ik daarvoor allemaal nodig heb?
Ik moet namelijk een opdracht maken voor school en daar heb ik CMS voor nodig.

Het zou heel fijn zijn als je het antwoord op mijn blog kunt zetten:
http://talithanaomi.blogspot.com/

Heel erg bedankt,

Talitha

Wel zo leuk voor de andere forumleden als dat antwoord hier terechtkomt nietwaar? Wat je precies nodig hebt wisselt natuurlijk van CMS tot CMS maar je kunt er denk ik wel van uitgaan dat PHP en MySQL op de server geïnstalleerd moeten staan. Hoe je het gebruikt, tsja, hoe lang is een stukje touw? Er bestaat niet echt een algemene handleiding die voor alle CMS geldt.

Wat moet je met dat CMS precies doen?

We moeten voor school een intranet opzetten met een Contant Management Systeem. Nu weet ik alleen niet hoe ik dat moet gaan gebruiken en waar ik dat vandaan kan halen.

Talitha

Het lijkt me inderdaad niet handig om een vraag dat op dit forum gesteld wordt, op een blog verder af te handelen.

Daarom doe ik het dus hier.

Ga eerst na of er op het intranet van school een webserver draait met MySQL en kom te weten of PHP geinstalleerd is.
Zo niet, zal dit eerst moeten gebeurden. Vaak is alles goed beveiligd op school computers zodat het kan gebeuren dat zoiets niet lukt. In dat geval zal de systeembeheerder er bij geroepen moeten worden.
Draait dit alles zou je daarna bijvoorbeeld Joomla kunnen installeren. Dit is gratis en zo ongeveer het meest gebruikte en ondersteunde CMS.
Dit is niet moeilijk en hierover zijn vele handleidingen te vinden op internet.

Kan iemand mij vertellen hoe je CMS gebruikt en wat ik daarvoor allemaal nodig heb?

Heel erg bedankt,

Talitha

Ik had nog een vraagje! Hoe kan ik CMS gebruiken gericht op open source?
Dank je!

Ik begrijp je vraag niet helemaal. Een CMS gericht op open source? Als je voorbeelden zoekt van CMS die open source zijn, oké, die zijn er zat. Drupal, Worpress, Joomla en nog veel, veel meer, zoals je hier kunt zien.

Laatst bewerkt:

Heel erg bedankt,

Talitha

Een eigenCMS start eerst met het kiezen van CMS je wil gebruiker.
Als je een beginner bent raad ik niet aan om te starten met ingewikkelde CMS software zoals (Joomla, drupal, Typo3 enz...)
Nee start met CMS made Simple.
Deze is gratis, gemakkelijk om te installeren en voor simpel in gebruik!
Eigenlijk kan je er onmiddellijk mee van start.
En dat is toch wat we allemaal willen niet?
Je kan deze hier gratis testen :php.opensourcecms.com
Een showcase? Wel ik bouwde onlangs mijn website in CMS made Simple : mijnsite

Stap 2)
zorg dat je een hosting hebt, waar je PHP kan draaien en een database hebt.
Het net wordt tegenwoordig overspoeld met hosting bedrijven... dus wie zoekt die vind.

Veel succes verder :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan