Help zeer nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

royalbeatz

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2010
Beste Helpmij.nl leden,

Ik heb altijd een nette goed lopende PC gehadt.
Sinds kort is dit verleden.
Mijn PC verslechtert steeds meer, dit door de virussen.
Mijn virus scan(AVG free) geeft erg veel virussen aan, jammer genoeg kan ik deze virussen niet verwijderen.
Dit bericht krijg ik van AVG constant binnen(om de 20sec.).

trojanhorseh.jpg

-----------

Problemen die ik ondervindt:
- Mijn CPU is constant erg hoog.
- Programma's lopen vast.
- Internet explorer loopt vast.
- Zodra mijn pc in slaapstand staat komt hij hier ook niet meer uit, ook de uitknop werkt niet meer(stekker eruit halen is dus dan ook de enige oplossing).
- Pc start trager op als gewoonlijk.
- Internet verbinding gaat van goed naar slecht.
- Pop ups(sinds kort pas)

Dit zijn in grote lijnen de problemen.
(kleinere problemen ook aanwezig)

Hier nog wat informatie:
Virussen.csv
virusb.jpg

Data mag echt niet verloren gaan.
Ik ben producer/musicus.

Indien nodig instaat om (niet te duur) anti-virus software te kopen, liever gratis.

Mvg.
Dimitri

ps. heb dit bericht 4maal opnieuw moeten opstellen:(

Hoi,

Vreemd. AVG (ook al is het 'free') moet juist voorkomen dat je virussen krijgt.
Dat heeft hij dus kennelijk niet gedaan .....
Ik raad je het volgende aan:

Zo snel mogelijk je eigen gegevens op een externe schijf veiligstellen.
Een complete recovery van je pc.
Zorg in elk geval ook dat je die externe schijf goed op virussen controleert .... daar zou ik overigens mijn pc niet voor lenen .... :p

Hoi,

Vreemd. AVG (ook al is het 'free') moet juist voorkomen dat je virussen krijgt.
Dat heeft hij dus kennelijk niet gedaan .....
Ik raad je het volgende aan:

Zo snel mogelijk je eigen gegevens op een externe schijf veiligstellen.
Een complete recovery van je pc.
Zorg in elk geval ook dat je die externe schijf goed op virussen controleert .... daar zou ik overigens mijn pc niet voor lenen .... :p

Bis.
Ik denk dat het eind van het verhaal zal zijn dat je niet van je problemen af bent.
Hou me graag op de hoogte.

Denk niet dat je dat zo voor elkaar krijgt. Een antivirus/internet security programma met een goede firewall moet je pc beschermen. MBAM en AntiSpyware zijn aanvullingen.

Je moet zien dat je een betere beveiliging krijgt en in dit geval zou je HJT-log moeten plaatsen om de zaak schoon te krijgen.

Op Helpmij worden geen HijackThis logjes meer nagekeken. Je kan je hiervoor vervoegen tot Bluemedicine.be, HijackThis.nl of Nucia.nl. Nucia staat wel goed bekend.

en ik heb geen externe schijf
Voor geld is alles te koop:p:p en ik raad je aan het advies van VanVeelen op te volgen. Bij het opruimen van virussen kan er veel misgaan!

Overigens kun je MBAM (en ook AVG) het beste in de Veilige modus draaien (direct na de start op F8 trommelen) zodat er geen virussen kunnen (mede) opstarten die de goede werking van de virusbestrijders kunnen frustreren.

Voor geld is alles te koop:p:p en ik raad je aan het advies van VanVeelen op te volgen. Bij het opruimen van virussen kan er veel misgaan!

Overigens kun je MBAM (en ook AVG) het beste in de Veilige modus draaien (direct na de start op F8 trommelen) zodat er geen virussen kunnen (mede) opstarten die de goede werking van de virusbestrijders kunnen frustreren.

Ja .... én ook kiezen voor 'Veilige modus zonder netwerkverbinding'

Bedankt allemaal voor de hulp ten eerste.
Ik heb gelukkig genoeg backups. en heb Malware uitgevoerd(Gewoon de scan gedaan).
Aantal bestand opgeslagen etc.
En in iedergeval heb ik geen trage pc meer.
ook programma's stoppen er niet zomaar mee.
dus kortom heb nergens meer alst van:).
wel geeft me AVG nog 2virussen aan en Malware niet.

Als ik het zo eens lees, dan zouden dus uitstekende spyware-scanners, als Mbam, Superantispyware, A-squared etc., allemaal voor niets bestaan en geen nut hebben....

Beter lezen, want dat staat nergens!

wel geeft me AVG nog 2virussen aan en Malware niet.
Da's typisch.... meestal is 't andersom. Nu je de smaak zo te pakken hebt, zou je ook A-squared free kunnen installeren, updaten, en draaien in Veilige modus. De ene scanner vindt dittum, de andere dattum...:rolleyes::D

Da's typisch.... meestal is 't andersom. Nu je de smaak zo te pakken hebt, zou je ook A-squared free kunnen installeren, updaten, en draaien in Veilige modus. De ene scanner vindt dittum, de andere dattum...:rolleyes::D
Ik ga even kijken;).
Ben nu nogmaals aan het scannen.
Welke anti-virus software zouden jullie me aanraden?
ik heb gehoordt dat van Mcafee je PC slomer wordt.
Ik dacht zelf aan NOD?

Ik heb AVG -free.
Plus Emailscanner..
Wat trager,och. Besmet is erger. Kun je overnieuw beginnen,toch?

Voor permanente bewaking (resident scanner) de freeware progs AVG, Avira of Avast. Voor goede "er bij" (on demand) scanners de genoemde MBAM en A-squared (beiden freeware).
Eens per jaar ook een online scanner draaien zoals bijv. die van eset/NOD32. Ben je vaak op riskant terrein, zal je vaker moeten scannen.

Mijn virus scan(AVG free) geeft erg veel virussen aan, jammer genoeg kan ik deze virussen niet verwijderen.
Dit bericht krijg ik van AVG constant binnen(om de 20sec.).

Ik zou eerst eens het topic lezen en dan antwoorden. Hoe kun je nou het advies AVG free geven als dit programma niet doet wat het moet doen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan