Laptop gaat aan maar zie niks op het scherm..

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrFamous

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2009
Beste,

Vandaag heb ik m'n laptop open gemaakt dus om te checken naar m'n 2 werkgeheugens, dus ik haalde ze los en keek er na en stopte ze weer terug, zo deed ik dat ook bij de HD. Maar nu heb ik een probleem, als ik m'n laptop opstart krijg ik geen beeld. Ik hoor de ventilator wel draaien en op het begin hoor je mijn dvd-drive het lijkt als het ware dat hij op stand-by staat als ik een toets indruk gebeurt er ook niks ? ik had de HD wel aangeraakt van de bovenkant ligt het daar aan ? Voor de rest is de batterij niet leeg.

Ik heb een Compaq Presario CQ60-100ED.

Beste,

Vandaag heb ik m'n laptop open gemaakt dus om te checken naar m'n 2 werkgeheugens, dus ik haalde ze los en keek er na en stopte ze weer terug, zo deed ik dat ook bij de HD. Maar nu heb ik een probleem, als ik m'n laptop opstart krijg ik geen beeld. Ik hoor de ventilator wel draaien en op het begin hoor je mijn dvd-drive het lijkt als het ware dat hij op stand-by staat als ik een toets indruk gebeurt er ook niks ? ik had de HD wel aangeraakt van de bovenkant ligt het daar aan ? Voor de rest is de batterij niet leeg.

Ik heb een Compaq Presario CQ60-100ED.

Had je een ESD kabel aangedaan toen je werkgeheugen aanraakte?
Kan zijn dat deze door static electricity kapot is gegaan.
Ik denk niet da het aan de hdd ligt. brand het lampje van de hdd dan werkt deze als goed is nog. Probeer 1 van de ram memory erin te zetten en de andere eruit. hopelijk is er maar 1 kapot en kan je met de andere nog wel werken ;)

Byee VRC

Probeer anders te booten met een cd en een memtest(memory test) te doen ;)

Had je een ESD kabel aangedaan toen je werkgeheugen aanraakte?
Kan zijn dat deze door static electricity kapot is gegaan.
Ik denk niet da het aan de hdd ligt. brand het lampje van de hdd dan werkt deze als goed is nog. Probeer 1 van de ram memory erin te zetten en de andere eruit. hopelijk is er maar 1 kapot en kan je met de andere nog wel werken ;)

Byee VRC

Probeer anders te booten met een cd en een memtest(memory test) te doen ;)

Ik heb helemaal geen ervaringen met Laptops sorry. En wat is een ESD kabel ?
Ik heb er niks in gedaan ik ga het nu proberen door één eruit te halen ..

Fixed, ik werk er nu met één wat is er met de andere gebeurt dan ? Ik wil die houden wat kan ik eraan doen ?

euh.. probeer het nu is andersom om 100% zeker te weten dat het daaraan ligt.
wissel de rams om en de pc zou niet meer op moeten starten.
dan is je ram geheugen kapot. wat je hiermee kan weet ik niet maar zou je ff kunnen googlen ;)

Byee VRC

P.S. deze ram geheugen zijn tegenwoording niet meer duur dus je kan zo een nieuwe kopen ;)

euh.. probeer het nu is andersom om 100% zeker te weten dat het daaraan ligt.
wissel de rams om en de pc zou niet meer op moeten starten.
dan is je ram geheugen kapot. wat je hiermee kan weet ik niet maar zou je ff kunnen googlen ;)

Byee VRC

P.S. deze ram geheugen zijn tegenwoording niet meer duur dus je kan zo een nieuwe kopen ;)

Klopt, me ram geheugen is dood is dat erg ?

Klopt, me ram geheugen is dood is dat erg ?

Neuh... nah ja tenzij er een herrinering aan had :P.
maarre je hebt die andere nog dus daarmee kan je voorlopig werken.
Ik weet niet wat je allemaal draait en nodig hebt maar zoals ik al zei in vorige post.
je kan een nieuwe ram kopen en deze erin pluggen.
let wel op je esd anders maak je weer een ram geheugen kapot xD

Byee VRC

het wil welleens helpen om je laptop open te maken en dan even kijken of er ook eenn plat knoopcel batterijtje inzit. als je deze eruithaalt en eeven zonder batterijtje de laptop opstart en kijken of hij het dan doet.

als hij het dan doet kun je het beste de batterij weer terugzetten en dan blijft hij ook wel werken. en als het niets uitmaakt ook de batterij weer terugzetten want dan was dat het probleem niet,

het wil welleens helpen om je laptop open te maken en dan even kijken of er ook eenn plat knoopcel batterijtje inzit. als je deze eruithaalt en eeven zonder batterijtje de laptop opstart en kijken of hij het dan doet.

als hij het dan doet kun je het beste de batterij weer terugzetten en dan blijft hij ook wel werken. en als het niets uitmaakt ook de batterij weer terugzetten want dan was dat het probleem niet,

Batterij wordt toch alleen gebruikt voor het opslaan van de tijd en dat deze doorloopt als de pc geen voeding heeft?

Batterij wordt toch alleen gebruikt voor het opslaan van de tijd en dat deze doorloopt als de pc geen voeding heeft?

ja dat is gedeeltelijk waar. de batterij zorgt ervoor dat de in de bios aangepaste dingen bewaart blijven als er geen stroom is. dit heeft niet veel stroom nodig dus het duurt wel een paar maanden voordat die batterij leeg is. maar het wil nog wel eens zijn dat er in de bios toevallig iets verkeerd is inegsteld of opgeslagen (bijvoorbeeld als iemand aan het overclocken is geweest maar het kan ook dat de pczelf iets heeft aangepast) en als je die batterij er even uithaalt is bios gereset.

je moet de batterij wel weer terugplaatsen want anders gaat de tijd er natuurlijk wel uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan