Windows Installer doet het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brickman

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2009
Hallo, ik heb sinds kort een probleempje.
Nadat ik laatst Eset Smart Security had geïnstalleerd werkt mijn windows installer (msiexec.exe) niet meer.
Steeds als ik een programma probeer te installeren waarbij het gebruik maakt van windows installler komt er na een tijdje dit te staan:
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/03/20/1269093490-780.jpg (ik zet de plaatje expres niet in het forum anders wordt het erg groot :P)

Ik heb het al meerdere malen gegoogeld en heb ook de zoekfunctie op deze site gebruikt maar geen elke tutorial die ik volgde werkte.

Kan iemand me a.u.b helpen? Ik ben ten einde raad :(

Laatst bewerkt:
Je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je de Windows Installer-software opnieuw registreert:
Maak snelkoppeling naar commando-regel msiexec.exe /regserver op je bureaublad, rechtsklik erop en kies Als Administartor uitvoeren.

Helpt dat niet, dan zou je kunnen kijken of herinstallatie van de Windows Installer kan helpen. Voor XP, Vista en Windows 2008 is die hier te vinden. Kijk goed in de paragraaf "Instructies" welk pakket je precies moet gaan downloaden bij "Bestanden in deze download".

Succes,

Tijs.

Je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je de Windows Installer-software opnieuw registreert:
Maak snelkoppeling naar commando-regel msiexec.exe /regserver op je bureaublad, rechtsklik erop en kies Als Administartor uitvoeren.

Helpt dat niet, dan zou je kunnen kijken of herinstallatie van de Windows Installer kan helpen. Voor XP, Vista en Windows 2008 is die hier te vinden. Kijk goed in de paragraaf "Instructies" welk pakket je precies moet gaan downloaden bij "Bestanden in deze download".

Succes,

Tijs.
Dankje, had ik beide al eens geprobeerd.
Voor die msiexec.exe /regserver krijg ik alleen maar een schermpje met informatie:
1269099695-320.jpg

Voor dat andere is de probleem dat geen een één van die bestanden compatible is met mijn Windows 7 Ultimate 64 Bits...

Laatst bewerkt:
Ik heb toch maar besloten om Windows opnieuw te installeren maar nu heb ik weer een ander probleem.
Alles verloopt goed in het begin, ik doe mijn installatie CD erin, herstart mijn PC en kies mijn CD drive bij de BOOT selection.
Daarna start de Setup. Maar wanneer Setup het klaar is met de eerste 2 stappen (Copying Files en Expanding Files) start mijn PC opnieuw op en krijg ik een Windows 7 achtergrond met een opdrachtprompt voorop waarop staat: X:\$WINDOWS.~BT\Windows\System32>wpeinit.

Ik heb al meer dan 15 minuten gewacht maar er gebeurt niks en dit was ook niet zo bij mijn vorige installatie.

Wat is er nu weer mis?

Geen idee. Lijkt me een kopieer- of opslagprobleem of iets dergelijks.

Heb je de 'oude' partitie met Windows 7 erop wel geformatteerd tijdens de installatie? [Ik neem aan dat er geen bestanden staan die je behouden wilt, want die raken weg met formattering].

Tijs.

Geen idee. Lijkt me een kopieer- of opslagprobleem of iets dergelijks.

Heb je de 'oude' partitie met Windows 7 erop wel geformatteerd tijdens de installatie? [Ik neem aan dat er geen bestanden staan die je behouden wilt, want die raken weg met formattering].

Tijs.
Nee ik heb die niet geformatteerd want ik heb wel eens eerder een windows 7 opnieuw geinstalleerd op een partitie waar al windows 7 op staat. Dan komen namelijk alle gegevens van je oude windows in de 'windows.old' map.

Dan krijg je dit tijdens de installatie.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook al geprobeerd mijn HDD te partioneren maar dan krijg ik:
1269182701-120.jpg
...
En ik wil absoluut niet al mijn bestanden kwijt :shocked:

Laatst bewerkt:
Tsja, ik houd de voorkeur voor een volledige 'kale' installatie, dus incl. formatteren van de partitie. Maak anders even een nieuwe vraag voor dit probleem of wijzig de titel van de vraag.

Tijs.

Tsja, ik houd de voorkeur voor een volledige 'kale' installatie, dus incl. formatteren van de partitie. Maak anders even een nieuwe vraag voor dit probleem of wijzig de titel van de vraag.

Tijs.
Ja ik ook maar waar zet ik mijn back-up? xD

Trouwens, alleen een moderator/administrator kan de titel wijzigen toch?

Nee, je kunt het ook zelf heb ik gemerkt vandaag (iemand had [Solved] toegevoegd aan de vraagtitel).

Backup van bestanden kun je op externe harde schijf maken, maar goed: Je kunt nog steeds een nieuwe vraag maken met je nieuwe probleem.

Tijs.

Nee, je kunt het ook zelf heb ik gemerkt vandaag (iemand had [Solved] toegevoegd aan de vraagtitel).

Backup van bestanden kun je op externe harde schijf maken, maar goed: Je kunt nog steeds een nieuwe vraag maken met je nieuwe probleem.

Tijs.
Ja, ik was al eerder van plan om een externe HDD aan te schaffen voor mijn back-up dus dat zal ik dan denk ik ook maar gaan doen.
Maar goed, zodra ik een back-up heb komt alles goed want dan kan ik mijn harde schijf formatteren tijdens de installatie :cool:

Toch bedankt voor alles :thumb:

Naast de spulletjes die je in een eigen map zet zou ik zeker de hele C:\Documents and settings\[gebruikersnaam] mappentak backuppen.

Je kunt verder gebruik maken van Easy Transfer om ook instellingen etc. te backuppen, dus ik zou daar zeker ook gebruik van maken (naast de bestands-backup).

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan