Wat betekend dit foutrapport?

Status
Niet open voor verdere reacties.

glitch2

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Hallo allemaal,

de afgelopen weken heb ik wat problemen met mijn laptop
windows vista home premium 32 bit

Deze raakte over verhit en viel uit.
Hierna ontstonden een tal van problemen, mijn laptop beeldscherm gaat niet altijd aan bij het opstarten (dan is de pc dus wel opgestart, ik hoor wel het vista deuntje maar het beeldscherm blijft uit, ik kan dan alleen de backlight aan en uitzetten met de fn toetsen)
ik heb geen flauw idee waar dit aan kan liggen, ik heb al de nieuwste drivers voor mn videokaart geinstalleerd maar dit helpt niet.

Het tweede probleem is dat de laptop vastloopt, één voor één lopen de programma's die op dat moment draaien dan vastlopen. ik heb hard disk sentinel gedraaid en een foutrapport gegenereerd (in bijlage)

wat mij opvalt is dit gedeelte:

There are 70 bad sectors on the disk surface. The contents of these sectors were moved to the spare area.
The drive found 68 bad sectors during its self test.
Based on the number of remapping operations, the health of the disk was decreased in different steps.
There are 5 weak sectors found on the disk surface. They may be remapped any time in the later use of the disk.
At this point, warranty replacement of the disk is not yet possible, only if the health drops further.
It is recommended to examine the log of the disk regularly. All new problems found will be logged there.
It is recommended to backup immediately to prevent data loss.

In het rapport staat dat de harde schijf nog niet toe is aan vervanging, maar dat is toch onzin ?

mijn laptop is nog binnen de garantie dus ik ga deze binnenkort terug sturen, het helpt meestal wel als ik precies kan vertellen wat er precies vervangen moet worden.

Mijn vraag is moet de harde schijf vervangen worden op basis van dit foutrapport ? en heeft iemand enig idee waar het probleem van mijn beeldscherm vandaan kan komen ? hardwarematig of softwarematig ?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
De HD is beschadigd.
De laptop is nog binnen de garantie, dus meteen terug sturen en deze laten vervangen.
Backup wel alle belangrijke data en/of gegevens, want deze ben je kwijt als je een HD laat vervangen door de fabrikant
Ik zou niet de reden er bij vermelden van wat er gebeurd is en wat de mogelijke oorzaak kan zijn.

zo als het er uit ziet heeft deze schijf toch niet zo heel lang leven.
misschien dat reparatie nog de moeite waard is weet natuurlijk niet hoe oud je laptop is.

Ok vervangen dus :thumb:

ik wou het toch eerst zeker weten voordat ik mijn laptop weer een week wegstuur.
Mijn laptop is nu een half jaar oud

Ok vervangen dus :thumb:

ik wou het toch eerst zeker weten voordat ik mijn laptop weer een week wegstuur.
Mijn laptop is nu een half jaar oud

Als je computer aangeeft dat de HD kapot is is dit meestal wel zo. Alleen kan ik neit verklaren waarom een monitor niet meer aan zou gaan als de HD stuk zou zijn. Kan je in het BIOS? (Afhankelijk per computer, tijdens het opstarten gelijk DEL, F12, o.i.d. intoetsen)

dat kan ik dus ook niet verklaren en dat kan ik niet uitstaan :p

bij het opstarten heb ik nog wel het Acer logo in beeld, met daaronder de tekst voor bios druk f2

Ik kan ook in de bios komen maar daar kan ik helemaal niks vinden qua instellingen voor het beeldscherm

dat kan ik dus ook niet verklaren en dat kan ik niet uitstaan :p

bij het opstarten heb ik nog wel het Acer logo in beeld, met daaronder de tekst voor bios druk f2

Ik kan ook in de bios komen maar daar kan ik helemaal niks vinden qua instellingen voor het beeldscherm

Maat het bios wordt wel goed weergegeven? Dus in het bios heb je nog geen last van je monitor enzo?

Toen ik je vraag las dacht ik meer aan een moederbord defect dan een hd... Maar je hebt de laptop al opgestuurd toch?

De bios word meestal wel goed weergegeven maar soms heb ik bij het opstarten een wit beeld met gekleurde strepen, dan start de computer zichzelf weer opnieuw op.

Ik heb de laptop nog niet opgestuurd, ik heb deze nu opgestart in veilige modus en ik heb nu wel gewoon beeld.

De bios word meestal wel goed weergegeven maar soms heb ik bij het opstarten een wit beeld met gekleurde strepen, dan start de computer zichzelf weer opnieuw op.
Dat ligt in ieder geval niet aan een hd... Op dat punt van het opstarten worden de hd's nog niet geladen en kunnen dus ook niet voor problemen zorgen.

Ik heb de laptop nog niet opgestuurd, ik heb deze nu opgestart in veilige modus en ik heb nu wel gewoon beeld.

Kijk maar hoe lang 'ie dat vol houdt... Waarschijnlijk gaat dat na een tijdje ook wel fout? (Bij een iets hogere belasting/ themperatuur van de computer.

Voor nu lijkt hij het prima vol te houden, maar de belasting is ook behoorlijk laag aangezien je in veilige modus niet zoveel kan uitvoeren

Maar is het veilig te stellen dat door die oververhitting gewoon hardwareschade is ontstaan aan de harde schijf en ook de vga kaart en/of lcd scherm?

Voor nu lijkt hij het prima vol te houden, maar de belasting is ook behoorlijk laag aangezien je in veilige modus niet zoveel kan uitvoeren

Maar is het veilig te stellen dat door die oververhitting gewoon hardwareschade is ontstaan aan de harde schijf en ook de vga kaart en/of lcd scherm?

Ja precies dat bedoel ik. Bij intenser gebruik zal die wel wat raar gaan doen. Dat wijst op een moederbord (processor) defect, niet op een kapotte hardeschijf.

Er is door oververhitting inderdaad hardware schade ontstaan, de vraag is alleen waar het probleem zit. Ik verwacht in het moederbord maar als je hm opstuurd zullen ze daar zelf wel achter komen;)

Het probleem is in ieder geval niet software matig. Als ik jou was zou ik de laptop zo snel mogelijk opsturen.

Laatst bewerkt:
Goed, dan zal ik hem binnenkort even opsturen, maar vind het altijd wel handig als ik zelf ongeveer weet waar het aan het ligt.

Iedereen bedankt voor de reacties ! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan