Vraag betreft Facelift Image Replacement

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvklink

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Goedenavond,

Weet niet helemaal zeker of CSS de juiste categorie is..

Momenteel ben ik voor iemand een website aan het maken.
Nu wil diegene dat ik een lettertype gebruik die niet op een ieders computer geïnstalleerd staat waardoor ik opzoek ben gegaan naar een oplossing.
Na wat zoeken via google ben ik op Facelift uitgekomen.
Het lijkt allemaal goed te werken alleen om de een of andere reden worden sommige letters niet volledig weergegeven.
Letters worden een soort van afgekapt Zie marizdesignz.html. Let op de g,y,j,p etc.
Hoop dat iemand hier raad mee weet.

Hi,
kijk even of je de regelafstand kunt vergroten, Line-height in CSS.

De ruimte tussen de regels lijkt te klein

Nee, die line-height werkt niet.
Als ik die regels downloadt in de vorm van png-afbeeldingen, zijn die afbeeldingen zelf te laag. Je html/css lijkt in orde, maar bij het aanmaken van de afbeeldingen lijkt er iets mis te gaan, waardoor de onderste helft wegvalt.
Verder heb ik geen enkele ervaring met die techniek.
Mogelijk is het meer 'n JavaScript-vraag, als 't inderdaad tijdens 't aanmaken gebeurt.

Nee, die line-height werkt niet.
Als ik die regels downloadt in de vorm van png-afbeeldingen, zijn die afbeeldingen zelf te laag. Je html/css lijkt in orde, maar bij het aanmaken van de afbeeldingen lijkt er iets mis te gaan, waardoor de onderste helft wegvalt.
Verder heb ik geen enkele ervaring met die techniek.
Mogelijk is het meer 'n JavaScript-vraag, als 't inderdaad tijdens 't aanmaken gebeurt.

Line-height werkt inderdaad niet.
Het rare is dat deze tekst lokaal (wamp) wel goed wordt weergegeven.
Heb nog maar eens met google gezocht naar een mogelijke oplossing en heb het volgende gevonden. http://www.23systems.net/bbpress/topic/line-height-is-cutting-off-my-text
Heb de reacties wat doorgelezen maar ben er nog niet uit.
In de een-na-laatste post is te lezen dat hij het heeft weten op te lossen met jQuery maar hoe dat in zijn werk gaat staat er niet bij.

... probeer de script-entr in de head is te veranderen met: SCRIPT TYPE="text/javascript" (dus TYPE)

... probeer de script-entr in de head is te veranderen met: SCRIPT TYPE="text/javascript" (dus TYPE)

Lijkt te werken! :thumb:

Alleen nu wordt voor de <h2> en <h3> tag niet meer de juiste lettertype weergegeven..
Ga morgen nog maar eens kijken of ik eruit kan komen.

Thx voor jullie hulp zover, ben weer een stukje verder.

Laatst bewerkt:
Goed idee, letters worden nu goed weergegeven. Alleen moet het zijn type="text/javascript". Je bent het "text/" vergeten.

Goed idee, letters worden nu goed weergegeven. Alleen moet het zijn type="text/javascript". Je bent het "text/" vergeten.

Was inderdaad tex/ vergeten.
Heb het meteen even aangepast en wat blijkt facelift werkt weer maar letters worden wederom afgekapt..
Gaat nog even het een en ander proberen.

Was inderdaad tex/ vergeten.
Heb het meteen even aangepast en wat blijkt facelift werkt weer maar letters worden wederom afgekapt..
Gaat nog even het een en ander proberen.

. even "just for the record"...

er is een update (2.0) voor het pakketje

Heb de laatste versie (2.0) geïntalleerd maar zonder resultaat.

Nu las ik een bericht op een ander forum van iemand met hetzelfde probleem, en deze werd geadviseerd de plugin FancyFont te gebruiken.
Zie hier de documentatie van FancyFont http://facelift.mawhorter.net/doc/plugins-fancyfonts
Bovenaan staat "This plugin requires ImageMagick to be installed", moet ik ImageMagick naar de server uploaden met behulp van ftp en zo installeren?

voor zover ik kan zien kan het draaien in een PHP/LINUX/UNIX omgeving, gebruikmakend van PHP-systemcalls. Of de host dat ondersteunt waag ik te betwijfelen. Van die omgeving weet ik verder nog te weinig af om zinvol mee te praten

voor zover ik kan zien kan het draaien in een PHP/LINUX/UNIX omgeving, gebruikmakend van PHP-systemcalls. Of de host dat ondersteunt waag ik te betwijfelen. Van die omgeving weet ik verder nog te weinig af om zinvol mee te praten

Ja misschien moet ik maar opzoek gaan naar een andere oplossing, in ieder geval bedankt voor de gebode hulp.

Ja misschien moet ik maar opzoek gaan naar een andere oplossing, in ieder geval bedankt voor de gebode hulp.

Hi,
't enige wat mij in het javascript nog opviel was dat er gerommeld wordt met line-height, die toegekend wordt aan een variabele en een boolean (baseline fix of fixbaseline?) waar misschien wat meegedaan kan worden wat een invloed heeft, maar verder, "going blank".

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan