vormgeving

Status
Niet open voor verdere reacties.

kris001

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2010
Wat zie je in de bijlage?

1. De tabel van 1 op 1 heeft een zwarte achtergrond met de witte tekst: "Wie is BuyUnion".
2. De knop "geluid" heeft ook een zwarte achtergrond.

Er is een verschil in achtergrond. De eerste is volledig zwart; de tweede is het ook zwart maar bovenaan minder zwart.

Dat minder zwart, bovenaan, wil ik ook voor de achtergrond van de tabel.

Waar vind ik zoiets? Alvast hartelijk bedankt.

Bijlagen

Bedankt voor je antwoord. Maar je aanbod zoek ik niet.

Wat zoek ik wel.
Dezelfde lay-out van de knop,
dus met onderaan donker zwart en bovenaan licht zwart,
maar voor de zwarte "tabel" met witte tekst. (zie mijn bijlage van mijn initiële bericht.)

Laatst bewerkt:
docx is geen standaardformaat, dus ik kon niet je hele bericht bekijken, alleen de png.
Die verlopende achtergrond heet 'n gradient. Die moet je zelf maken in 'n grafisch programma als Gimp of Photoshop, of zoeken op internet.

gradient, waar vind ik het?

docx is geen standaardformaat, dus ik kon niet je hele bericht bekijken, alleen de png.
Die verlopende achtergrond heet 'n gradient. Die moet je zelf maken in 'n grafisch programma als Gimp of Photoshop, of zoeken op internet.

Dat is nu net mijn vraag, namelijk hoe het wordt gemaakt of nog beter, waar vind ik het gebruiksklaar? Dank je.

gradient komt eraan

De idee van het ontwerp is goed maar de kwaliteit is laag. Ik wil het gradient-kader met witte tekst dikwijls gebruiken op een deskundige en professioneel ontworpen website. Zou een professioneel ontwerp ergens hapklaar te vinden zijn zoals op dit soort sites?

Niet alleen de kwaliteit moet dus beter maar ook het ontwerp moet dezelfde eigenschappen hebben als in het voorbeeld in mijn word-document. Dus de hoogte moet zich automatisch aanpassen aan de tekst omdat er soms twee regels in het kader zijn.

This one?
gradient200x29.gif
Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS: opschalen of neerschalen van de lettergrootte in de browser is hierbij toegestaan: geen noodzaak voor een fixed fontsize. :)

Laatst bewerkt:
gradient is er.

That one is good, but can better.

Ik neem het ontwerp in beraad en contacteer je later opnieuw. Alvast bedankt.

That one is good, but can better.
Natuurlijk! :D
Zoals te verwachten en te voorzien was: er spelen nogal wat onbekende gegevens een rol. Zoals:
  • Op welke achtergrondkleur moet het zich afspelen?
  • Wat gaat het lettertype worden?
  • Hoe ver moeten de letters vanaf de bovenrand komen?
  • Welke default lettergrootte gaat het worden?
  • Over hoeveel pixels moet het verloop zich uitstrekken?
  • enz. enz.
Ik moest dus maar wat gokken. Hier nog 4 opties van de 25.738 mogelijkheden.
Maar:
  • Er zijn (gratis) tekenprogramma's in omloop waarmee je exact precies zelf kunt maken wat het ideaal is dat tussen je oren leeft. :)
  • En mocht je ronde hoekjes willen, zoals in je start-plaatje, dan is daar ook wel een gebruiksaanwijzing met voorbeelden voor te vinden. :)
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan