Enkele vraagjes over Opera

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mentosz

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Heb op mijn geformatteerde PC gekozen voor Opera als webbrowser. Heb enkele vraagjes.

*- Hoe kan ik Opera zo ver krijgen dat hij mijn wachtwoorden onthoudt op fora's waar ik regelmatig kom?

*- Nu ik Opera heb worden al mijn programma's, virusscanners etc.. gewoon automatisch geüpdate?

Groeten, en hoop een snel antwoord te zien!

Heb op mijn geformatteerde PC gekozen voor Opera als webbrowser. Heb enkele vraagjes.

*- Hoe kan ik Opera zo ver krijgen dat hij mijn wachtwoorden onthoudt op fora's waar ik regelmatig kom?
Als je bij een site inlogt komt er bovenaan het scherm een balkje te staan. In dat balkje staat ook de knop "opslaan" als je daarop klikt wordt je wachtwoord opgeslagen. Als je dan weer op de site komt kun je inloggen door op ctrl + enter te drukken of op het sleutel icoontje linksboven in het scherm.
(ik ga er hier even van uit dat je 10.50 gebruikt)
*- Nu ik Opera heb worden al mijn programma's, virusscanners etc.. gewoon automatisch geüpdate?
Wat hebben virusscanners met Opera te maken?

1. Heb inderdaad de nieuwste Opera, dus gewoon control enter en dan op dat sleuteltje klikken? Bedankt man!

2. Ja ik dacht misschien staan het met elkaar in verband.

1. Heb inderdaad de nieuwste Opera, dus gewoon control enter en dan op dat sleuteltje klikken? Bedankt man!
Om een opgeslagen wachtwoord te gebruiken? Nee, of het sleuteltje, óf ctrl + enter. Het zijn gewoon twee manieren om hetzelfde te doen. Sommige mensen gebruiken u eenmaal liever de muis, anderen het toetsenbord.

Maar het is geen optie om gewoon dat als ik op die site kom ik automatisch ingelogd ben?

Maar het is geen optie om gewoon dat als ik op die site kom ik automatisch ingelogd ben?
Dat hangt van de site af. De meeste sites en fora, deze ook, hebben naast het inlogveld een hokje staat dat je aan kunt vinken om automatisch ingelogt te worden.

Maar dat is dus de hele issue, dat werkt om een of andere vage reden maar voor enkele minuten. Al ververs je dan een keer kan je weer opnieuw inloggen.

Maar dat is dus de hele issue, dat werkt om een of andere vage reden maar voor enkele minuten. Al ververs je dan een keer kan je weer opnieuw inloggen.
ah, ik wist niet dat je dat al geprobeerd had, er zat niet echt veel informatie in je openingspost.

Waarschijnlijk is er iets mis met de instellingen van je cookies. Als je naar voorkeuren->geavanceerd->cookies gaat kun je de instellingen zien. Als hij daar op "nooit cookies accepteren" staat dan kan Opera niet onthouden dat je ingelogt wilt blijven.

Oké bedankt! Werkt inmiddels. Heb je ook nog enig idee waarom ik deze site niet normaal kan laden? : ( werkt met Silverlight, heb ik op mijn pc staan )

https://rythovius.swp.nl/4.3.44/magister.aspx
Ik zit hier op Linux en heb dus constant problemen met Silverlight, ik kan de site dus helaas niet testen. Ik weet wel dat Opera op Windows in principe goed samen kan werken met silverlight. Het kan zijn dat Opera de plugin om de één of andere reden niet kan vinden. Als je naar opera:plugins gaat, staat Silverlight daar dan bij?

Laatst bewerkt:
Nee als ik naar C schijf ga en dan na Opera - Plugins staat hij er niet bij. Opnieuw downloaden?

Nee als ik naar C schijf ga en dan na Opera - Plugins staat hij er niet bij. Opnieuw downloaden?
Niet helemaal wat ik bedoelde, als je opera:plugins in de adresbalk intoetst en dan op enter drukt krijg je een lijst te zien van alle plugins die Opera kent.* Als hij er niet bij staat kun je inderdaad proberen opnieuw te installeren. Mocht dat niet helpen dan zou je de plugin wellicht naar OPera's plugin map kunnen kopiëren. Waar hij normaliter staat of hoe het bestand heet weet ik helaas niet.

*het verschil met die map is dat dat niet de enige plek is waar Opera zoekt.

Heb hem maar opnieuw geïnstalleerd. Alleen dat werkt dus niet? Krijg 'kan Silverlight niet installeren' installatie mislukt.

Heb hem maar opnieuw geïnstalleerd. Alleen dat werkt dus niet? Krijg 'kan Silverlight niet installeren' installatie mislukt.
Dat lijkt me dan geen Opera probleem, geeft hij ook aan waarom hij niet geïnstalleerd kan worden?

EDIT : hij werkt inmiddels weer op de 'gemist' websites, alleen de rythovius link die ik je stuurde, daarop werkt hij nog steeds niet in Opera, wel in IE.

EDIT2 : Hij staat bij opera: plugins ( in webbalk ). Hoe kan ik nou oplossen met die ene site? Is wel belangrijk namelijk daarop kan ik mijn cijfers zien.

Laatst bewerkt:
Zoals ik al zei werkt silverlight hier sowieso niet goed dus ik kan die site niet testen. Wat je zou kunnen proberen is met site specific preferences (via rechter muisklik op een pagina te bereiken) Opera als Firefox of IE te maskeren. Het kan zijn dat de site problemen geeft omdat hij denkt dat Opera niet met silverlight om kan gaan. Het zou niet de eerste keer zijn dat vervelende webmasters Operagebruikers dwars zitten.

gwn ie gebruiken voor magister, had ik ook dat sommige browsers sommige dingetjes gewoon niet kunnen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan