• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch rijen invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

AttiC

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2009
Mijn vraag:

Ik heb een excel bestand met 2 werkbladen. In werkblad 1 staan allerlei bedrijven met in kolom B en verder wat getalgegevens.

In werkblad 2 staan deze zelfde bedrijven met de totalen van de getalgegevens.

Nu zou ik graag willen dat wanneer ik in werkblad 1 een extra bedrijf toevoeg (ergens in het midden) deze ook automatisch (of met een snelle handeling) in werkblad 2 wordt toegevoegd.
In werkblad 2 moeten dan dus ook de totalen onderaan naar beneden schuiven en bijgewerkt worden.

Is dit mogelijk? Zo ja, hoe?

Alvast heel erg bedankt!

Kun je hiermee uit de voeten ?, met een kleine macro.
Ergens een bedrijf invoegen in kolom A, en dubbelklikken in blad 2.
De bedrijven worden automatisch bijgewerkt, dmv een lijst.
Deze neemt ook de formule mee.

Bijlagen

Beste AttiC

Als de bedrijven op identieke cellen zijn ingevuld op beide werkbladen dan kan je de 2 werkbladen selecteren door op de SHIFT toets te klikken en op tabblad 2 te klikken.
Voeg dan een lege rij toe en vul hier de naam van het bedrijf toe.
Nu zou er op tabblad 2 hetzelfde moeten staan en worden de totalen automatisch aangepast.
Klik daarna op 1 tabblad of 2 om het selecteren op te heffen.

Groetjes Danny. :thumb:

Allebei heel erg bedankt!!

Alleen die macro werkt volgens mij niet helemaal, of ik snap het niet.
Als ik een bedrijf in blad 1 toevoeg ziet de lijst in blad 2 er niet exact hetzelfde uit als blad 1.

Mijn probleem is iig opgelost met het selecteren van beide werkbladen!

Allebei heel erg bedankt!!

Alleen die macro werkt volgens mij niet helemaal, of ik snap het niet.
Als ik een bedrijf in blad 1 toevoeg ziet de lijst in blad 2 er niet exact hetzelfde uit als blad 1.

Mijn probleem is iig opgelost met het selecteren van beide werkbladen!

Mooi dat het opgelost is, maar je moet wel dubbelklikken in blad 2 bij mijn oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan