• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

compileerfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelled

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2009
beste mensen,

als ik een bepaald exceldocument wil openen, komt eerst de melding:
Compileerfout in verborgen module ThisWorkbook.
wie weet wat dit voorstelt en hoe het verwijderd kan worden?

alvast hartelijk dank.
M.vr.gr.
Jelle

Beste jelled ;)

Heb je soms iets in Excel gewijzigd.

Een invoegtoepassing ofzo (euro)

Groetjes Danny. :thumb:

Beste Danny,

er staat me bij dat ooit iemand eens iets gedaan heeft met een automatiasch pagina-eind of zo, dat het vanaf toen er voor kwam te staan, maar dat mag er allemaal uit. fout is basic of zo??

Mvg Jelle

Beste jelled ;)

Typ eens ALT+F11 en dubbelklik eens ThisWorkbook en kijk eens wat er in staat.
Of in de Persoonlijke werkmap.

Beste jelled ;)

Kijk ook eens Bij Menu BEELD en dan bij INVOEGTOEPASSINGEN en wat staat daar allemaal aangevinkt ?

bij menu beeld vind ik geen invoegtoeassingen. formulebalk en statusbalk is aangevinkt.

Beste jelled ;)

Vink deze eens uit en kijk dan eens of je nog steeds die foutmelding krijgt, zoniet vink hem dan maar terug aan.
Excel sluiten en terug opstarten hé.

Beste Danny,

de vink verwijderd, opnieuw opgestart en vermeldt bij nieuwe opstart niets meer! Maar, dat kwam wel vaker voor, misschien dat hij de volgende dag het wel weer vermeldt? even afwachten.
Alvast hartelijk dank.
M.vr.gr.
Jelle

Helaas Danny,
vanmorgen excel geopend, en het komt er weer voor te staan.
Mvg
Jelle

Dag Superzeeuw!

er staan allerlei vertrouwelijke leerlinggegevens in, dus kan ik die niet opsturen. Wel hoorde ik dat er mogelijk een macro in zit. Dat is niet nodig. Hoe kun je alle macro's verwijderen?

M.vr.gr.
Jelle

Hoi,

Alt+F11 brengt je in VBA.
Links zie je 'VBAproject' staan met daarin de werkbladen en eventuele modules. De modules kun je verwijderen via de rechter muisknop.
Vervolgens kun je dubbelklikken op de naam van een werkblad, verander 'Algemeen' naar 'Worksheet' en bekijk of er code staat.
Standaard zie je staan:
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

End Sub
maar dan is er nog geen code. Als er welcode staat, veeg dat dan uit.

p.s. Krijg je de melding al wanneer je Excel opent, of pas wanneer je dit bestand opent?
In het laatste geval, veeg dan alle data uit, als het bestand op onder een andere naam en post het hier. Macro's blijven bestaan wanneer je cellen uitveegt.

Richard

Laatst bewerkt:
Draai deze macro
Code:
Sub wegVBAcode() 
  For Each vc In ActiveWorkbook.VBProject.VBComponents 
    If vc.type=100 then vc.CodeModule.DeleteLines 1, vc.CodeModule.CountOfLines 
    If vc.Type <> 100 Then ActiveWorkbook.VBProject.VBComponents.Remove vc 
  Next 
End Sub
en om in persnlk.xls alle macro's te verwijderen:
Code:
Sub wegVBAcode() 
  For Each vc In Workbooks(1).VBProject.VBComponents 
    If vc.type=100 then vc.CodeModule.DeleteLines 1, vc.CodeModule.CountOfLines 
    If vc.Type <> 100 Then Workbooks(1).VBProject.VBComponents.Remove vc 
  Next 
End Sub

Laatst bewerkt:
helaas Richard, als ik Alt+F11 toets, gebeurt er niets, dan dat alleen het woordknopje "bestand" links bovenin oranje kleurt.
En de foutmelding Compileerfout komt ook, zie ik nu, als ik een nieuwe blanco excel open, zie bijlage.

mvg
Jelle

Bijlagen

Jelled,

Ik ontdek geen fouten in dit bestand.
Is dit het leeggemaakte bestand waar jij normaal mee werkt?

Nee Danny, dit is een nieuw geopend bestand. zit er iets mis in de programmatuur dan of zo?
zit er geen macro in?

Jelled,

Danny????

Nee er zit geen macro in dit bestand.
Heb je toevallig een ander bestand open staan?

Sorry Superzeeuw voor deze verschrijving,
'k had inderdaad ook dat andere bestand openstaan, waar ook de compileerfoutmelding op kwam, toen ik dit nieuwe bestand opende.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan