pagina doorschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Kan iemand mij even helpen hier?

Ik zal proberen kort maar krachtig te zijn.
waarschijnlijk ken je marktplaats.nl wel.
als je daar kijkt en je probeert bij hun door een frame te breken dan tovert marktplaats de gehele site weer vanzelf terug....

dus pagina met iframe >> break out the frame >> pagina schakelt venzelf terug naar de gehele pagina met erin de frame...

ik hoop dat ik het zo goed uitleg.

weet iemand hoe marktplaats dit doet?

want ik heb een site waar ik met een frame werk.
aangezien in de frame een aparte pagina staat en aangezien google niet altijd alles meeneemt tijdens het zoeken.
wil ik de pagina vanzelf doorschakelen zodat je de gehele site ziet.

Laatst bewerkt:
Dat is een javascriptje... maar de betere oplossing is om zonder frames te werken, opzich.

Ik zou het even vragen in de javascript sectie hier op het forum, daar kunnen ze je er wel mee helpen denk ik.

zon soort code zoek ik dus maar dan het tegenover gestelde...
het script moet juist niet uit het frame breken... de script moet de pagina lezen of er frames bevatten, zo niet dan schakelt hij vanzelf door naar de pagina waar de frames in staan...

Nou, ik ben niet zo van het frame programmeren, maar zoiets is het idee:[JS]if(top.location.href == location.href)
{
location.href = 'paginametframes.html';
}[/JS]denk ik.

maarum, zoals Frats al zei, geen frames! :) Die zijn overbodig. Er zijn veel betere dingen voor te verzinnen.

Laatst bewerkt:
is er een ander alternatief dan een iframe dan?

Uiteraard. Je kan bijvoorbeeld server-side includes gebruiken, of de php include functie

:thumb:

Het is niet zozeer dat Google (en Bing, en Yahoo!, en ..., en spraakbrowsers, en...) niet alles meenemen, maar dat 'n frame gewoon 'n aparte pagina is.
Die wordt dus ook geïndexeerd als aparte pagina. Dat leidt vaak ook tot 'n (veel) lagere plaats in de zoekmachine, omdat de samenhang tussen de verschillende delen van de pagina zoek is. Op je scherm zie je die wel, achter de schermen zijn het volkomen van elkaar losstaande teksten in frames. Dit maakt de pagina ook heel slecht toegankelijk voor spraakbrowsers e.d.
Keurig overzicht van de nadelen van frames: http://www.webrichtlijnen.nl/handleiding/ontwikkeling/productie/frames/nadelen/

Als je php of ssi gebruikt, heb je nog steeds aparte bestanden. Deze worden echter al op de server tot één bestand samengevoegd. De browser ziet dus alleen maar één bestand, totaal anders dan bij frames. Dus ook de zoekmachine, spraakbrowsers, enz. zien maar één bestand: de samenhang blijft behouden.
Vanwege alle nadelen is in html5, dat langzaamaan wordt ingevoerd op dit moment, het gebruik van frames helemaal niet meer mogelijk. iFrames worden nog wel toegestaan, maar met veel beperkingen.

Edit: 'n uitstekend Nederlandstalig artikel over php: http://developerscorner.nl/csshunter/phpsite/homepage.php

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan