Computer upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenster

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2009
Hallo allemaal,
Ik denk er al een tijdje over na, of (en hoe) ik mijn pc ga upgraden.
Mijn pc is een standaard Acer E380
DualCore AMD Athlon 64 X2, 2400 MHz (12 x 200) 4600+ (uit everest)
2GB RAM geüpgrade naar 3GB
nVidia 7600GS 256mb
2x 250GB HDD
250W FSP group voeding
Er is niks overgeclock of iets dergelijks.
Nu kan ik CODMW2 en Far Cry 2 vlekkeloos spelen.
Graag zou ik Crysis en Just Cause 2 e.d. willen spelen. (dit dan graag op high)
Wat moet ik doen?
Is mijn PC het nog waard?
Welke videokaart, welke voeding?
Mij budget is maximaal 150-200 euro.
Daarvoor wil ik dan wel voor een paar jaar kunnen gamen.
Groeten,
Koen

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,
Ik denk er al een tijdje over na, of (en hoe) ik mijn pc ga upgraden.
Mijn pc is een standaard Acer E380.(nog niets aan geüprade)
Athlon 64 X2
2GB RAM
nVidia 7600GS 256mb
2x 250GB HDD
250W FSP group voeding
Er is niks overgeclock of iets dergelijks.
Nu kan ik CODMW2 en Far Cry 2 vlekkeloos spelen.
Graag zou ik Crysis en Just Cause 2 e.d. willen spelen. (dit dan graag op high)
Wat moet ik doen?
Is mijn PC het nog waard?
Welke videokaart, welke voeding?
Mij budget is maximaal 150-200 euro.
Daarvoor wil ik dan wel voor een paar jaar kunnen gamen.
Groeten,
Koen

dit is de requirements voor crysis
http://nl.wikipedia.org/wiki/Crysis
Besturingssysteem: Windows XP of Windows Vista Processor: 2,8 GHz of sneller (XP) of 3,2 GHz of sneller (Vista) Geheugen: 1,0 GB RAM (XP) of 1,5 GB RAM (Vista) Videokaart: NVIDIA GeForce 6800 GT of beter; ATI Radeon 9800 Pro (Radeon X800 Pro voor Vista) of beter. Vrije ruimte op de vaste schijf: 12 GB Geluidskaart: compatibel met DirectX 9.0c

je hebt een X2 ahtlon maar de snelheid??
Geheugen = 2 GB deze kan je zetten naar 4 GB
je videokaart is goed genoeg. en je hebt genoeg ruimte over.
lijkt me geen upgrade nodig maar je zou eventueel je memory kunnen upgraden of een nieuwere videokaart ;)

Byee VRC

Oke, maar voor just cause 2 heb je een 512 videokaart nodig, maar dan moet ik én een nieuwe videokaart kopen, én een nieuwe voeding. Want ik wil wel voor een paar jaar goed zitten dus dan zou ik een 1024mb videokaart nemen. Ook 2 GB ram erbij is handig ja :P
welke videokaart zou je dan adviseren??

Laatst bewerkt:
Als je Crysis op high wilt spelen raad ik je inderdaad wel aan om je grafische kaart te upgraden. De nVidia 7600GS 256mb is echt niet in staat alles op high te draaien en het speelbaar te houden met een acceptabel fps.

Het gaat bij een videokaart niet alleen om het aantal Gb's
Het gaat meer om het aantal bits en de snelheid!

neem bijvoorbeeld deze 2 kaarten:
http://www.alternate.nl/html/produc...eon_HD4000/XFX/HD4650/-1075001/?baseId=668271

http://www.alternate.nl/html/produc...ARE&l1=Grafische+kaarten&l2=Alle+PCIe+kaarten

De onderste heeft de helft aan het geheugen van wat de bovenste heeft. Toch is de onderste beter dan de bovenste!. De onderste is sneller dan de bovenste! Dus kijk niet alleen naar het geheugen maar vooral naar de snelheiden!

Wat is je exacte cpu? er zijn namelijk 17 verschillende modellen van jouw pc!

Laatst bewerkt:
Oke, maar voor just cause 2 heb je een 512 videokaart nodig, maar dan moet ik én een nieuwe videokaart kopen, én een nieuwe voeding. Want ik wil wel voor een paar jaar goed zitten dus dan zou ik een 1024mb videokaart nemen. Ook 2 GB ram erbij is handig ja :P
welke videokaart zou je dan adviseren??

voor just cause staat de volgende specs : http://en.wikipedia.org/wiki/Just_Cause_2#System_requirements

DX10 compatible graphics card with 256 MB of memory (Nvidia GeForce 8800 series/ ATI Radeon HD 2600 Pro)
/
DX10 compatible graphics card with 512 MB of memory (Nvidia GeForce GTS 250 series/ ATI Radeon HD 5750 series

kzou dan een van deze kaarten of een beter halen ;)

Byee VRC

je videokaart is goed genoeg. en je hebt genoeg ruimte over.
lijkt me geen upgrade nodig maar je zou eventueel je memory kunnen upgraden of een nieuwere videokaart ;)

Byee VRC

Daar zit jij flink mis. Mijn kaart, 9800GTx+ i.c.m. 3.8lopende processor, met 4gb, wil Crysis niet op hoog spelen. Sterker nog, Just Cause 2 heb ik hier ook, en die vind ie ook niet bepaald fijn. Denk eerder dat TS beter een nieuw systeem kan kopen, voordat hij/zei Crysis op high kan spelen.

Als je Crysis op high wilt spelen is je videokaart je bottleneck. Maar upgrade je die, dan komt er waarschijnlijk weer een andere bottleneck. Ik adviseer toch een compleet nieuw systeem, al gaat dat niet lukken voor 150-200 euro.

Om een goed antwoord te kunnen geven op je vraag, hebben we meer informatie nodig. Zo is het ook goed om te weten welk moederbord er gemonteerd zit in de behuizing en welke processor het geheel aan stuurt. Je zou natuurlijk een nieuwere videokaart kunnen plaatsen, maar de processor moet natuurlijk niet de videokaart beperken.

Het is ook handig om te weten dat je voor een groter budget een hele nieuwe pc kan samenstellen, zodat je echt meerdere jaren voorruit kan. Voor het budget wat je aan geeft kan je het geheel wel wat sneller maken, maar het blijft beperkt.

We horen graag..

Oke, allemaal heel erg bedankt voor de reacties!!:thumb:
Zoals je kan zien in mijn 1e post heb ik wat dingen aangepast. Er staat nu preciezere informatie over mijn CPU en mijn RAM geheugen is geüpgrade van 2GB naar 3GB. Alleen als ik bij everest kijk, ziet hij maar 2048MB ram, maar hij ziet wel dat er 2x1GB en 2X512MB instaat. Ook bij site's zoals 'Can You Run It?' staat er dat ik maar 2GB RAM heb.
Weet iemand hoe dit komt?
Alvast bedankt

Hoeveel ram ziet windows zelf in taakbeheer (ctrl + alt + del)?

Je kunt ook nog even in de Bios kijken of de geheugenmodules gevonden zijn.

Het kan zijn dat je modules hebt gebruikt die niet compatible zijn met je moederbord. Het is eigenlijk niet goed om verschillende modules te gebruiken. Wanneer Windows en de Bios de geheugen uitbreiding niet dedecteren zijn ze, of defect, of niet compatible.

Succes

Ik ging in de bios kijken maar daar kon ik niet veel zien. Toen dacht ik; laat ik m'n bios is gaan updaten. Naar acer.nl gegaan en mijn computer en mijn besturingssysteem aangeklikt. Er werd een .zip bestand gedownload met daarin: een handleiding en de update. Eerst heb ik natuurlijk de handleiding zeer nauwkeurig gelezen, en toen ging ik updaten. Er kwam een melding: 'Update failed, bios is writeprotected.' of zoiets. Naja, de computer bleef het doen. Toen ik hem opnieuw wilde opstarten, ging het niet goed: eerst kwam het bios scherm, en gelijk daarna kwam er te staan:'Verifying DMI Pool Data.._' . Verder dan dat is hij niet gekomen. Alles geprobeerd, hardware eruit, resetten. Ook booten vanaf CD gaat niet meer. Ik ben er gister de hele dag mee bezig geweest en ik denk dat ik het op ga geven. Of weet iemand misschien nog wat??:(
Groeten,
Koen

Op het moederbord zit een knoopcel battery. Wanneer je dez verwijdert voor tien seconden, wordt de bios ge-reset. Je zou ook kunnen proberen om de bios opnieuw te flashen. Succes!

hallo,
De batterij eruit halen werkt niet. Hoe kan ik de bios opnieuw flashen? Ik kan niet booten vanaf cd/dvd. Ik denk maar dat ik een nieuwe computer moet gaan aanschaffen.
Groeten,
Koen

ik kan niet flashen, omdat ik niet kan booten vanaf cd,dvd,floppy,harde schijf of USB-stick. Ik denk dat ik mijn computer in de prullenbak ga mikken.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Als ik bij iedere keer dat iets niet direct lukt de betr. PC het raam uitgegooid had was er in m'n flat geen lift meer nodig geweest !

Kijk es even in het bios voor de opstartvolgorde (staat meestal onder "boot" o.i.d.).

Woon je in de buurt mag je de kast ook even langs brengen, dan flash ik het bios voor je.

Greetz,

Harry.

Hallo Harry,
Ik woon in Lisse. Maar het lijkt mij onmogelijk om de bios nog te flashen, ik kan nergens meer vanaf booten, niet van floppy en ook niet van cd. Kan je uitleggen hoe jij het dat zou doen?
Alvast bedankt.
Groeten,
Koen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan