Een eigen server!

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoerdjeververs

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2009
Beste mensen,

ik ben van plan een eigen server te gaan opzetten, ik heb ergens namelijk nog een 2,5 ghz p4 pctje staan. ik ben van plan om eerst een server te maken voor mijn bestand. dat ik dus van mijn pc thuis die op de server kan zetten, en er dan op school weer vanaf halen.

later wil ik misschien nog een poging wagen om een website te maken, en ook die op de server te laten draaien. nu mijn probleem: ik heb totaal geen verstand van servers. dus ik zou graag van A tot Z willen weten hoe het zit. ik weet wel dat mijn internet thuis wel goed zit. heb 8 mbs van kpn, en gaat in april omhoog naar 16 mbs. ik heb al een beetje rond gekeken op google maar zelf daarvan snap ik niets. ik heb wel de nodig ervaring met hardware en software op pc's.

ik hoop van u te horen.:thumb:

Mvg Sjoerd Ververs:cool:

mik, als ik het dus goed begrijp installeer ik gewoon windows xp op die pc, en dan dat programma serv-U? en dan maak ik er als het waren een server van?

Mvg Sjoerd

Ja,volgens mij wel ik heb er zelf ook geen verstand van omdat ik me er nooit mee heb beziggehouden dus had ik ff een begrijpelijke handleiding voor je opgezocht.Ik heb nog een link voor je hier op HelpMij (#11)
Er zijn genoeg mensen hier op 't forum die er verstand van hebben dus ik zou zeggen wacht ff af dat iemand er op inspringt.Maar 't kan gewoon op Xp maar er zijn ook andere besturingssystemen mogelijk (zie de link)

Of zoals ik eerder schreef, installeer XAMPP en je hebt Appache + PHP en MySQL Filezilla ( FTP server ) en de Mercury mailserver.
Niet dat je dit meteen allemaal nodig hebt, maar hier kan je dus alle kanten mee op.
Ook een website draaien en na de juiste configuratie van de router is deze Online te bekijken. Niet dat dit laatste gegevende beste oplossing is, maar het is mogelijk