Een eigen server!

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoerdjeververs

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2009
Beste mensen,

ik ben van plan een eigen server te gaan opzetten, ik heb ergens namelijk nog een 2,5 ghz p4 pctje staan. ik ben van plan om eerst een server te maken voor mijn bestand. dat ik dus van mijn pc thuis die op de server kan zetten, en er dan op school weer vanaf halen.

later wil ik misschien nog een poging wagen om een website te maken, en ook die op de server te laten draaien. nu mijn probleem: ik heb totaal geen verstand van servers. dus ik zou graag van A tot Z willen weten hoe het zit. ik weet wel dat mijn internet thuis wel goed zit. heb 8 mbs van kpn, en gaat in april omhoog naar 16 mbs. ik heb al een beetje rond gekeken op google maar zelf daarvan snap ik niets. ik heb wel de nodig ervaring met hardware en software op pc's.

ik hoop van u te horen.:thumb:

Mvg Sjoerd Ververs:cool:

mik, als ik het dus goed begrijp installeer ik gewoon windows xp op die pc, en dan dat programma serv-U? en dan maak ik er als het waren een server van?

Mvg Sjoerd

Ja,volgens mij wel ik heb er zelf ook geen verstand van omdat ik me er nooit mee heb beziggehouden dus had ik ff een begrijpelijke handleiding voor je opgezocht.Ik heb nog een link voor je hier op HelpMij (#11)
Er zijn genoeg mensen hier op 't forum die er verstand van hebben dus ik zou zeggen wacht ff af dat iemand er op inspringt.Maar 't kan gewoon op Xp maar er zijn ook andere besturingssystemen mogelijk (zie de link)

Of zoals ik eerder schreef, installeer XAMPP en je hebt Appache + PHP en MySQL Filezilla ( FTP server ) en de Mercury mailserver.
Niet dat je dit meteen allemaal nodig hebt, maar hier kan je dus alle kanten mee op.
Ook een website draaien en na de juiste configuratie van de router is deze Online te bekijken. Niet dat dit laatste gegevende beste oplossing is, maar het is mogelijk

mickeys ik ga toch voor windows xp om te beginnen, aangezien ik met de programma's die jij noemt helemaal geen ervaring heb. en met dat programma is het dus mogelijk de server/pc te benaderen zonder dat ik een client heb. wacht ik maak het duidelijker.

Server/pc loopt via serv-U

ik zit opschool en wil op mijn server inloggen, moet ik dan een apart programma hebben? of kan ik gewoon via mijn internet browser een adres in type en inloggen?

Mvg Sjoerd Ververs

Wanneer je een noob op het gebied van servers bent is het misschien verstandig om onderaan te beginnen of om een eenvoudig pakket te nemen.

Windows Home Server zou een ideaal server os zijn voor jou (zie)

Je kunt de software los aanschaffen en zelf installeren.

Enkel voordelen:

eigen domein, zodat je overal vandaan bij je bestanden kan.
server
eenvoudig

ik weet wel dat mijn internet thuis wel goed zit. heb 8 mbs van kpn, en gaat in april omhoog naar 16 mbs.

Wat je noemt is de downloadsnelheid. De uploadsnelheid is veel langzamer. Als jij thuis een server neerzet moet je, voor het dataverkeer naar buiten toe, de uploadsnelheid aanhouden. De uploadsnelheid is bij KPN 1 Mbit/s en dat is echt niet veel als je een aantal bezoekers op je server krijgt en zelf ook nog wat aan het internetten bent.

De makkelijkste oplossing :)
Veel meer dan bestanden delen kun je daar niet mee maar simpel is het wel.
Werkt op Windows en linux dus wat dat betreft hou je keuzevrijheid.

Laatst bewerkt:
Download bijvoorbeeld Linux Ubuntu, een zeer stabiele Linux distributie :thumb:

Tik dit in de terminal:
sudo apt-get install apache2 php5 mysql-server phpmyadmin
-er wordt om je admin wachtwoord gevraagd-

mysql -uroot -phier je wachtwoord voor Mysql

Nu is je webserver geïnstalleerd!

Denk wel aan je port forwarding in de router!

Makkelijker kan niet, volgens mij! :D

beste mensen,

ik ben nu windows xp aant installeren omdat ik dus echt geen ervaring heb met die programma's die genoemt worden. ik ga eens proberen met serv-U en zal ik hier verder nog vragen stellen als ik die heb

mickeys ik ga toch voor windows xp om te beginnen, aangezien ik met de programma's die jij noemt helemaal geen ervaring heb
Mvg Sjoerd Ververs

Niet om het één of ander, maar XAMPP is voor Windows :confused:

Je moet natuurlijk doen wat jouw het beste lijkt

Laatst bewerkt:
dus als ik het goed begrijp, is dat een programma zoals serv-U dus om op windows xp te installeren en dan een server ervan te maken

Kun je me even inlichten hoe het resultaat was van serv-u.

Ik wou namelijk het zelfde doen. Ik heb een beetje ervaring met linux en heb net mij webserver aangemaakt alleen de poorten zijn voor mij een groter probleem.

Vraag me ook af of ik die server kan laten draaien door middel van virtualisatie of moet ik echt op mijn pc linux gaan zetten. Zou ik wel jammer vinden, virtualisatie maakt alles heel wat gemakkelijker.

serv-U werkt super goed, heb nu alles werkend gekregen alleen een min punt is. je kan maar 1 ding tegelijk op je server uploaden. je kan dus niet bijvoorbeeld niet 20 liedjes uit een map tegelijk uploaden. dit moet 1 voor 1. je kan wel natuurlijk wel de liedjes inpakken en dan die op de server uploaden verder werkt het goed en snel.

mvg Sjoerd Ververs:cool:

Dan ga ik er zelf ook maar 's aan beginnen lijkt me toch wel handig.Bedankt voor de terugmelding.:thumb:

let wel op sommigen provider laten dat niet toe

let wel op sommigen provider laten dat niet toe

Handleiding

Hier kun je een handleiding downloaden hoe je een servertje opzet in windows. Misschien wel handig.:d
(ben wel een beetje laat zie ik.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan