• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verbergen, kopiëren, plakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djoane

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2010
Ben ik weer met een stomme vraag:

Als ik een rij heb, waar ik diverse dingen in verberg, selecteer vervolgens een stukje van die rij, en plak het dan in een ander bestand. Gevolg is dan dat excel toch de verborgen data ook mee kopieert.

Is daar een toestencombinatie voor? Of misschien een instelling?

Zijn van die hele kleine dingetjes, die mij echt uuuu-ren lang werk schelen.

Hoi,

Als je een hele rij 'verbergt', maar toch de inhoud van een deel van die rij - zoals je aangeeft de inhoud van een aantal cellen - kopieert, dan wordt inderdaad de inhoud van die hele rij meegekopieert.
Je kunt ook alleen (de inhoud van) cellen verbergen, en dan werkt het wel.

Als ik een rij heb, waar ik diverse dingen in verberg, selecteer vervolgens een stukje van die rij.

Als je rij verborgen is, hoe kan je dan een stuk van die rij selecteren ? , ik begrijp ook niet dat je op een rij hier en daar een cel(len) stuk van die rij kan verbergen , kan zijn dat mijn kennis hiervoor nihil is .

@ Vanveelen , mag ik wat meer uitleg hoe je op een rij bepaalde cellen kan verbergen ? Ik kan een kolom verbergen en dat is dan een stuk van een rij , maar aparte cellen gaan verbergen op een rij ? daar heb ik geen weet over , ik kan ze ook onzichtbaar maken met de celeigenschappen

Ik spreek weereens russisch :p:D

Zal het uitleggen:

Bijvoorbeeld:

Ik heb in een Kolom (sorry ik zei rij) het volgende staan:

1
2
3
4
5
6

Als ik dan de RIJ waar 4 in staat verberg, en dan deze reeks wil kopieeren, en dan vervolgens plak in een ander bestand, dan staat de 4 daar doodleuk tussen. En die wilde ik nou net niet meenemen:-)

Hoe doe ik dat?

Is het zo beter uitgelegd?

Djoane , dat is al veeel duidelijker dat je een kolom kopieert waar verborgen rijen staan :thumb: Met welke versie van excel werk je , 2003 of 2007 of lager , ik zit nu met 2010 en daar zie ik het niet direct meer staan maar in 2003 kan ( kon ) je ergens kiezen voor " speciaal" en dan de zichtbare cellen selecteren . kijk eens bij de F1 en vraag daar speciaal selecteren cellen of allen zichtbare cellen kopiëren

Ik spreek weereens russisch :p:D

Hoe doe ik dat?

Is het zo beter uitgelegd?

Russisch .... mooie taal. Alleen voor ons hollanders pas uit te spreken na een paar Wodka's :p

..... ehh: door niet de hele kolom, maar alleen de cellen uit die kolom te selecteren.

Ik werk met 2007, wist niet dat er al een 2010 was. Is die versie heel erg anders? Ik werk namelijk nog niet zo heeeel lang met 2007, nog geen jaar, zou dan misschien beter meteen aan 2010 kunnen gaan beginnen? (autoCAD is daar ook zo goed in, nieuwe versie, kun je helemaal opnieuw beginnen)

Maar goed, ik ga even spieken bij F1: (...............even kijken....................)

Start- Bewerken - Zoeken en Selecteren - Klik in dioloogvenster "Ga naar" op "speciaal" - Klik onder selecteren "alleen zichtbare cellen" - Klik ok.

Even testen.....

Nou heel vreemd. Eerste instantie lijkt het te werken, maar binnen no-time blijkt dat er een addertje onder het gras zit. Hij kopieert inderdaad niet de hele reeks, maar plakt soms met een lege cel ertussen, of mist in de verborgen selectie het verkeerde getal. Daar klopt natuurlijk niks van.

Even verder kijken.......

Ik zie dat als ik dit per selectie herhaal, deze stappen hierboven. Dat het dan wel goed gaat. Maar dan ben ik ook een hoop tijd kwijt. Is dat niet algemeen in te stellen? Ik wil namelijk bijna nooit verstopte cellen kopiëren, van mij mag die functie een aan/uit-knop hebben. (bijvoorbeeld in algemene instellingen oid)

@ Vanveelen,

Ja, dat begrijp ik. (1 voor 1 aanklikken met CTRL+Shift) Maar dat is nu juist niet wat de bedoeling is. Ik selecteer nooit een volledige Kolom, alleen een deel daarvan. En in die Kolom zijn dan regels verborgen. En ik zou dan willen dat die verborgen regels dan ook niet mee gekopieerd worden.

Ik werk met 2007, wist niet dat er al een 2010 was. Is die versie heel erg anders?

Het is de beta versie waar ik voorlopig met werk , is quasi gelijklopend aan 2007 hier en daar wat anders , gebruikersvriendelijker en ? overzichtelijker qua sub menu's

Bijlagen

• excel 2010.jpg
    excel 2010.jpg
    74,2 KB · Weergaven: 93
of gebruik een simpel macrootje:
Code:
Sub tst2()
  Columns([COLOR="Blue"]8[/COLOR]).SpecialCells(2).SpecialCells(12).Copy [COLOR="blue"][K40][/COLOR]
End Sub
Pas de blauwe elementen aan aan jouw wensen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan