• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege cel is niet gelijk aan 0

Status
Niet open voor verdere reacties.

krivert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2010
Ik heb volgende vraag?

In cel A1 staat niets? In cel A2 ook niets. toch krijg ik in cel A3, waarin volgende formule staat (ALS(A1=A2;1;0), de uitkomst 1. Het is de bedoeling dat er niets komt te staan? Hoe los ik dit op?

Code:
=ALS(EN(A1="";A2="");"";A1=A2;1;0)

Deze formule zou moeten werken

Welkom op Helpmij.

De formule zegt; "als a1 is gelijk aan a2..." en dat is het geval, want ze bevatten allebij nul "dan in a3 een 1."

Je formule doet dus keurig wat je van hem vraagt; in a3 een 1 toveren als de waarden in a1 en a2 gelijk zijn, en dat zijn ze...:)

krivert,

Nu blijft de cel leeg en anders zet hij er een 0 in.
Code:
=ALS(A1=A2;"";0)

hij geeft telkens de melding dat ik teveel argumenten gebruik

Code:
=ALS(EN(A1="";A2="");"";A1=A2;1;0)

Deze formule zou moeten werken

Hallo krivert,

Inderdaad bevat de formule van popipipo teveel argumenten. Ook gooit hij (net als Hoornvan) de engelse versie (waar de puntkomma het scheidingsteken van argumenten is) en de nederlandse versie (waar de komma het scheidingsteken van argumenten is) door elkaar.

De formule die popipipo bedoelde is:

Code:
=ALS(EN(A1="",A2=""),"",ALS(A1=A2,1,0))

Inderdaad bevat de formule van popipipo teveel argumenten. Ook gooit hij (net als Hoornvan) de engelse versie (waar de puntkomma het scheidingsteken van argumenten is) en de nederlandse versie (waar de komma het scheidingsteken van argumenten is) door elkaar.

Ik heb inderdaad de engelse versie en omdat TS de vraag in het ned stelde dacht ik
O, dat doe ik wel even uit mijn hoofd. :o :o :o
Mooi niet dus!! :o :o :o

Hier het verschil tussen beide gegeven oplossingen

Bijlagen

Hallo krivert,

De formule die popipipo bedoelde is:

Code:
=ALS(EN(A1="",A2=""),"",ALS(A1=A2,1,0))

Ook in de NL versie is het puntkomma.

Beste plagvreugd,

Heb jij een Zuid-Afrikaanse versie dan?
Bij mijn Nederlandse versie is de puntkomma ook het scheidingsteken van argumenten.

Groet, Ed

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan