E-mail validation

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackeagle67

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2009
Op het moment ben ik bezig met een registreer pagina voor een website. Nu heb ik bijna alles klaar maar moet er alleen nog een e-mail check in.
Nou vroeg ik mij af. Heeft iemand zo nog een goed script om een e-mail adres te valideren?
Ik ben zeer geinteresseerd in een geavanceerde check die ook controleert of een dns daadwerkelijk beschikbaar is.
Ik heb zo'n script geprobeert maar ben erachter gekomen dat checkdnsrr niet op een windows systeem beschikbaar is.

Hebben jullie een goede oplossing?

MVG black

checkdnsrr is inderdaad niet in windows aanwezig omdat PHP volledig vanaf de server draait. Hoe test jij je apps uit? plaats je ze direct op de server of draai je ze via bijv. WAMPServer?

ehm een vriend van mij heeft een windows server en daar draait xampp op. Met behulp van svn en remote desktop plaats ik de applicaties op zijn server om zo het effect te bekijken. Mijn vriend heeft geen speciaal subdomein geregeld maar heeft een speciale submap daarvoor. Maar ik plaats mijn code dus direct op de server om het effect te bekijken.

Dan kan het zijn dat hij een verouderde versie gebruikt of een package niet heeft geïnstalleerd. Als je even goed zoekt vind je vaak wel een gratis host met volledige PHP-ondersteuning.

Op het moment ben ik bezig met een registreer pagina voor een website. Nu heb ik bijna alles klaar maar moet er alleen nog een e-mail check in.
Nou vroeg ik mij af. Heeft iemand zo nog een goed script om een e-mail adres te valideren?
Ik ben zeer geinteresseerd in een geavanceerde check die ook controleert of een dns daadwerkelijk beschikbaar is.
Ik heb zo'n script geprobeert maar ben erachter gekomen dat checkdnsrr niet op een windows systeem beschikbaar is.

Hebben jullie een goede oplossing?

MVG black

Gewoon een mail sturen met een activatielink, dat is de enige betrouwbare manier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan