Welke videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niels94

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2009
Hoi,

Ik heb net een nieuwe pc met de volgende specs:

> Moederbord : MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD 790XT-G45 (MS-7388)
> Chipset : AMD 790X
> Processor : AMD Phenom II X4 955 @ 3200 MHz
> Fysiek Geheugen : 2048 MB
> Videokaart : ATI Radeon HD 4300/4500 Series
> Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Home Editie 5.01.2600 Service Pack 2

Mijn vraag is: Die videokaart is niet egt een topper, welke videokaart zouden jullie me aanbevelen?
Budget: 150 Euro.

maakt ati of nvidia iets uit?

wil je direct x 11?

hoeveel beeldschermen (mischien eyefinity?)

ga je met de pc gamen (vast wel :P anders koos je wel een goedkopere videokaart)

waarschijnlijk moet je de voeding dan ook vervangen waarmee je budget van 150 te krap is :/

en best zou je ook een 2GB RAMlatje bijsteken, want 2GB is wel niet erg veel ...

en best zou je ook een 2GB RAMlatje bijsteken, want 2GB is wel niet erg veel ...

hij heeft xp ;) dus 2gb is in principe niet TE weinig

maar echt veel is het niet nee :)

@TS
als je er echt mee wilt gamen trek je je 2gb eruit en haal je 2x2gb setje (50-70 euro)
nieuwe voeding (100-150 euro als je toekomstplanne hebt)
nieuwe videokaart (150 euro)

dit komt dus op 150 + 70 + 150 = 370 euro :P

*edit* ik draai op een 9600gt en die werkt voor mij perfect op alle games! crysis dan niet op ultra high maar prototype of bioshock 2 wel!

*edit 2 welke videokaart heb je nou precies? 4300 series is best groot :P en de 4500 ook

Laatst bewerkt:
Ik heb even gekeken en ik kom op de HD5770 uit. Die zijn al voor € 112,- ex verzend kosten te krijgen en behoorlijk snel (klik)
. Wil je een met een wat betere koeler, neem dan deze (klik). Niet dat die andere veel geluid maakt, maar dei VaporX is gewoon een hele goede koeler. Het voordeel van deze kaarten is:
  • Ze zijn zuinig (40nm)
  • Ze hebben DirectX 11
  • Ze zijn niet heel erg groot
  • De nieuwste generatie videokaarten
  • Eyefinity (mogelijkheid tot 3 schermen aan te sluiten)

Dit is ook nog een optie als je lekker wil overklokken (klik)

9600 GT is niet bepaald een top kaart, de HD5770 is echt een behoorlijk stuk krachtiger. Daarmee kan je toch net even wat betere framerates halen. Dus dat zegt niet heel veel.

Laatst bewerkt:
als je voeding 400 wattage heeft
raad ik je de HD5770 aan
prijs/prestatie veel beter dan elke andere Nvidia kaart

9600 GT is niet bepaald een top kaart, de HD5770 is echt een behoorlijk stuk krachtiger. Daarmee kan je toch net even wat betere framerates halen. Dus dat zegt niet heel veel.

nee idd niet :P 5770 net even wat betere framerates? nee hoor :P veel betere xD!

zijn 4300 4500 serie kan hetzelfde zijn aan mijn 9600gt daaromv ermelde ik het er even bij ;)

maakt ati of nvidia iets uit?

wil je direct x 11?

hoeveel beeldschermen (mischien eyefinity?)

ga je met de pc gamen (vast wel :P anders koos je wel een goedkopere videokaart)

waarschijnlijk moet je de voeding dan ook vervangen waarmee je budget van 150 te krap is :/

Mijn voorkeur gaat uit naar ATI..
Ik was al van plan een nieuwe voeding te kope van 700 Watt ofzo dus...

hij heeft xp ;) dus 2gb is in principe niet TE weinig

maar echt veel is het niet nee :)

@TS
als je er echt mee wilt gamen trek je je 2gb eruit en haal je 2x2gb setje (50-70 euro)
nieuwe voeding (100-150 euro als je toekomstplanne hebt)
nieuwe videokaart (150 euro)

dit komt dus op 150 + 70 + 150 = 370 euro :P

*edit* ik draai op een 9600gt en die werkt voor mij perfect op alle games! crysis dan niet op ultra high maar prototype of bioshock 2 wel!

*edit 2 welke videokaart heb je nou precies? 4300 series is best groot :P en de 4500 ook

Heb de HD4350.... 1GB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan