cursor loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Damman

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Heey,

ik zit met een muisprobleempje. Soms loopt de cursor vast en kan ik niks anders dan opnieuw opstarten. Ik gebruikte eerst een usb-muis maar deze had kuren en dus heb ik een draadloze muis geprobeerd. Deze heeft nu ook kuren maar doet het ook niet meer na een reboot. Batterijen zijn niet leeg, geeft nog steeds dat rode lampje. De usb-muis geeft geen rood lampje wanneer aangesloten, heel sporadisch is maar in het algemeen niet.

Suggesties??

Mvg Damman

ps. ik krijg nu ook een foutmelding als ik de computer opstart met de gewone usb-muis, dus NIET de draadloze
foutmelding: USB Device Over Current Status

Laatst bewerkt:
Heey,

ik zit met een muisprobleempje. Soms loopt de cursor vast en kan ik niks anders dan opnieuw opstarten. Ik gebruikte eerst een usb-muis maar deze had kuren en dus heb ik een draadloze muis geprobeerd. Deze heeft nu ook kuren maar doet het ook niet meer na een reboot. Batterijen zijn niet leeg, geeft nog steeds dat rode lampje. De usb-muis geeft geen rood lampje wanneer aangesloten, heel sporadisch is maar in het algemeen niet.

Suggesties??

Mvg Damman

Hi,
er is een aantal oorzaken mogelijk:

- is het een infrarood muisje dan kan er iets tussen zender en ontvanger staan of de het bereik is te gering

- een radiosignaalmuisje: zijn de apparaten goed op elkaar afgestemd? Is de afstand niet te groot? Staat er een geluidsboxje in de buurt of iets anders wat electromagnetische straling afgeeft of absorbeert?

Algemeen: als je de slechte reactie constateert is er dan veel gaande op het systeem, zoals veel I-O, netwerkactiviteit, virusscanner etc etc

zo zie je: veel mogelijkheden

EDIT: probeer eens een boot waarbij alle usb-apparaten die niet meteen nodig zijn afgekoppeld zijn (geldt zowel voor draadlooas als niet-draadloos)

Laatst bewerkt:
bedankt voor je snelle reactie

bij de draadloze muis is de afstand ongeveer 25cm en er zit inderdaag een box in de buurt van een ontvanger maar dit heeft nog niet eerder voor problemen gezorgt. Daarnaast werkt een muis met draad ook niet. Lijkt haast alsof de computer geen muis laad connecten. Misschien is er een instelling fout, of is dat niet mogelijk. (cursor liep deze keer vast tijdens het gamen) foutmelding is overigens weg nadat ik de usb-muis in een andere poort gedaan heb

de aller oudste muis die ik kon vinden en nog in die muis-poort moet, doet het overigens wel...

Laatst bewerkt:
.. wat ik veel tegenkom is een probleem met de USB-poort op het motherboard, een kortsluitinkje. Via het BIOS het system resetten kan misschien de vertragingen oplossen maar zal in dat geval de "corrupte" poort niet herstellen. Eventueel zou je die poort ook in je besturingssysteem moeten uitschakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan