Beheren

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
om de een of andere rede heb ik geen beheer meer over mijn documenten.
als ik iets wil opslaan in mijn documenten heb ik daar geen bevoegdheden voor.
als ik bij eigenschappen kijk staat er alleen lezen dus ik heb dat al een aantal keer uitgevinkt en toepassen gedaan maar als ik dan wegklik en opnieuw kijk is het er weer.
ik heb ook bij beveiliging gekeken en daar staat volledig beheer wel aangevinkt.
bij geavanceerd bij beveiliging-> eigenaar ben ik ook eigenaar.
ik heb geen idee hoe ik het terug kan veranderen.

m.v.g. sven

Ga naar gebruiksaccounts om de beheerder te zien, en je kan de documenten kopiëren en dan Alleen-Lezen uit proberen te schakelen.

Wat is er precies gebeurd? Is het zo ineens gebeurd of na een upgrade o.i.d.
Als dat alles niet 't geval is zou ik 's op spyware e.d. controleren.(klik op de link van m'n handtekening)

Wat is er precies gebeurd? Is het zo ineens gebeurd of na een upgrade o.i.d.
Als dat alles niet 't geval is zou ik 's op spyware e.d. controleren.(klik op de link van m'n handtekening)

volges mij is het bij een fout tijdens kopieren gebeurd. me zus had erachter gezeten :confused:

Makkelijkst is een systeemherstel in dit geval.

ik heb geen goed punt waarvan ik kan herstellen het is al een tijdje zo en heb alleen nog een van 2 weken geleden maar toen was he al :S

Malwarebytes' Anti-Malware 1.45
www.malwarebytes.org

Databaseversie: 3972

Windows 6.0.6001 Service Pack 1
Internet Explorer 7.0.6001.18000

9-4-2010 16:46:09
mbam-log-2010-04-09 (16-46-09).txt

Scantype: Snelle scan
Objecten gescand: 107657
Verstreken tijd: 6 minuut/minuten, 42 seconde(n)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 12
Registerwaarden geïnfecteerd: 0
Registerdata geïnfecteerd: 1
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

Registersleutels geïnfecteerd:
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{147a976f-eee1-4377-8ea7-4716e4cdd239} (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
HKEY_CLASSES_ROOT\Typelib\{d518921a-4a03-425e-9873-b9a71756821e} (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{56256a51-b582-467e-b8d4-7786eda79ae0} (Trojan.Vundo) -> No action taken.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{00a6faf1-072e-44cf-8957-5838f569a31d} (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{07b18ea1-a523-4961-b6bb-170de4475cca} (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{07b18ea9-a523-4961-b6bb-170de4475cca} (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{07b18eab-a523-4961-b6bb-170de4475cca} (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{1d4db7d2-6ec9-47a3-bd87-1e41684e07bb} (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Code Store Database\Distribution Units\{1d4db7d2-6ec9-47a3-bd87-1e41684e07bb} (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{56256a51-b582-467e-b8d4-7786eda79ae0} (Trojan.Vundo) -> No action taken.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\RunDll32Policy\f3ScrCtr.dll (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Multimedia\WMPlayer\Schemes\f3pss (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.

Registerwaarden geïnfecteerd:

Registerdata geïnfecteerd:
HKEY_CLASSES_ROOT\regfile\shell\open\command\(default) (Broken.OpenCommand) -> Bad: ("regedit.exe" "%1") Good: (regedit.exe "%1") -> No action taken.

Mappen geïnfecteerd:

Bestanden geïnfecteerd:

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het toch aan het kopieren heeft gelegen aangezien ik in de map mijn documenten nog een map mijn documenten heb?
kan het niet herstellen heelaas.
iemand tips ?

Ik zie dat je getroffen bent door 't "Vundo.Trojan",dat is een lastige,geen pop-ups gehad dat je virussen op je pc hebt en dat je e.o.a. anti-virusproduct moet kopen? Die trojan kan je pc met verschillende virussen infecteren o.a. door de rechten op je pc te veranderen.
Als je er van af wil staat hier een handleiding hoe je dat kunt doen.Meer info over het virus hier Kun je wel gewoon in de map "Mijn Documenten" komen?

Laatst bewerkt:
Ik zie dat je getroffen bent door 't "Vundo.Trojan",dat is een lastige,geen pop-ups gehad dat je virussen op je pc hebt en dat je e.o.a. anti-virusproduct moet kopen? Die trojan kan je pc met verschillende virussen infecteren o.a. door de rechten op je pc te veranderen.
Als je er van af wil staat hier een handleiding hoe je dat kunt doen.Meer info over het virus hier Kun je wel gewoon in de map "Mijn Documenten" komen?

bedankt voor de hulp maar ik heb geen pop ups gekregen
ik heb ook avast pro draaien..

Kun je wel gewoon in mijn documenten komen en daar dingen veranderen? (kopiëren,bestanden verplaatsen enz)

Laatst bewerkt:
ik heb geen goed punt waarvan ik kan herstellen het is al een tijdje zo en heb alleen nog een van 2 weken geleden maar toen was he al :S
Wat ik ff niet begrijp is dat je het probleem al een tijdje hebt en nu pas naar de oplossing gaat zoeken.
Enfin,heb je dan schijfopruiming gedaan en systeemherstelpunten weggegooid? Normaal zou je er meer moeten hebben afhankelijk van hoeveel schijfruimte je hiervoor hebt ingesteld.Laatste optie wat mij betreft,vink bij mapopties de optie "beveiligde besturingsbestandssystemen verbergen" uit en ga naar de map System Volume Information voeg jezelf toe bij "beveiliging" en geef jezelf de machtiging "volledig beheer" en controleer tot hoever terug je systeemherstelpunten gaan.

Laatst bewerkt:
Wat ik ff niet begrijp is dat je het probleem al een tijdje hebt en nu pas naar de oplossing gaat zoeken.
Enfin,heb je dan schijfopruiming gedaan en systeemherstelpunten weggegooid? Normaal zou je er meer moeten hebben afhankelijk van hoeveel schijfruimte je hiervoor hebt ingesteld.Laatste optie wat mij betreft,vink bij mapopties de optie "beveiligde besturingsbestandssystemen verbergen" uit en ga naar de map System Volume Information voeg jezelf toe bij "beveiliging" en geef jezelf de machtiging "volledig beheer" en controleer tot hoever terug je systeemherstelpunten gaan.

toch bedankt voor je hulp maar ik heb nu een andere map mijn documetenn (ja dubbel n)
aangemaakt. en daar alles ingezet.
ik heb de oude map nog wel bewaard ik kan wel kopieren maar niet verwijderen.
dus het is opgelost kan weer opslaan :)

Succes verder.:thumb: (creatieve oplossing)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan