Help!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mkaveli

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Hallo ik moet voor school een programma maken die verschillende gegevens van weerstations binnen haald. nu zijn er 8000 stations met een start nummer van 10000. Nu wil ik een Array vullen met de gegevens van de station. maar omdat je een Array moet starten met 0 moet ik een array van 8 miljoen maken om alles te kunnen vullen. Want ik wil met de station nummer de gegevens eruit halen dus iets van

station[4563215];

nu is mijn vraag of je een Array kan maken die gewoon een random index kan hebben of kan beginnen vanaf de start waarde van de station nummer dus 10000.

Of misschien een andere oplossing dan een array

bedankt!!

Wat je kan doen is een array maken met objecten

Je maakt eerst een class aan met sowieso een int variabele waar je het nummer van het station in op kan slaan.
Daarnaast kan je dan ook de andere gegevens erin opslaan.

Dan heb je dus op station[0] het station #10000 staan met bijvoorbeeld de vars: temperatuur, luchtvochtigheid, etc.

Daarnaast is het verstandig om in het vervolg een betere titel voor je vraag te bedenken. "help" zegt compleet niets over je vraag.

Je kan dan beter gebruiken van een HashMap.

Je kan dan bijvoorbeeld hashMap.put(4563215, eenWeerStation) en hashMap.get(4563215) gebruiken.

Je kan dan beter gebruiken van een HashMap.

Je kan dan bijvoorbeeld hashMap.put(4563215, eenWeerStation) en hashMap.get(4563215) gebruiken.

Zeer juist HachMap maar dacht meer aan linkedHachMap dan heb je minder actief geheugengebruik je moet niet met je data spelen al je niet actief mee bezig bent

Juiste hashcode maken zeer belangerijk voor intersectie van je map juist te zitten
hierbij kan sorteren en of zoeken belangerijk zijn en of uniek zijn en of volgorde juist zijn.

bekijk ook defaultlistmodel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan