BSOD Stop error: 0x00000024

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ultraware

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Hoi mensen, mijn vriend z'n vaders PC heeft een probleempje. Sinds kort krijgt hij bij het opstarten de stop error: "***STOP:0x00000024".

Dit is gebeurt nadat de PC een soort van "uit" ging. Hij stond nog aan, maakte lawaai, maar toen we op het toetsenbord of muis drukten gebeurde er echt helemaal niks. Dan maar de PC met de uit - knop uitzetten.
Hierna ging Windows XP de fout in met de STOP error...
Het gaat hier om een HP desktop computer.
PS.
We kunnen wel in veilige modes komen, maar als we chkdsk aanzetten, start hij eerst Windows weer op, en dat mislukt dus. Hij geraakt niet eens aan de checkdisk...

De getoonde foutcode heeft betrekking op NTFS File System. Start op je WinCd en voer via de herstelconsole de opdrachtregel
chkdsk /r uit.

BSOD na chkdsk

De getoonde foutcode heeft betrekking op NTFS File System. Start op je WinCd en voer via de herstelconsole de opdrachtregel
chkdsk /r uit.

Dat had ik al geprobeerd, maar nu: het grote probleem. Hij heeft een fout gevonden. Dus waarschijnlijk is het inderdaad de ntfs.sys driver. Maar als ik chkdsk /R probeer, moet hij opnieuw opstarten, en dan komt het probleem, het blauwe scherm verschijnt weer. Ik heb ook van Avira AntiVir een resque CD gebruikt ( boot een soort linux, met een antivir scanner ) en toen heeft hij er 65 virussen uitgehaald, waaronder 3 in de system32/drivers.
Zou dit ook het probleem kunnen zijn? Maarja. Ik heb ook nog iets gelezen over Ultimate Boot CD. Zou dit ook kunnen werken?:confused:
PS. Ik denk dat er iets fout ging met die Avira scanner, want de virussen konden niet worden verwijderd...

Laatst bewerkt:
Om te kunnen achterhalen of het je ntfs.sys driver is moet je de volledige stopcode hier neer zetten (of foto maken) met de Ultimate BootCd zou je moeten kunnen opstarten en evt. onderdelen kunnen herstellen op virussen scannen enz.
Wat je ook kunt proberen,als het lukt,om via de herstelconsole de opdracht
sfc /scannow uit te voeren,daarmee worden de beveiligde besturingssysteembestanden gecontroleerd en evt. teruggezet.

Om te kunnen achterhalen of het je ntfs.sys driver is moet je de volledige stopcode hier neer zetten (of foto maken) met de Ultimate BootCd zou je moeten kunnen opstarten en evt. onderdelen kunnen herstellen op virussen scannen enz.
Wat je ook kunt proberen,als het lukt,om via de herstelconsole de opdracht
sfc /scannow uit te voeren,daarmee worden de beveiligde besturingssysteembestanden gecontroleerd en evt. teruggezet.

De volledige stop error:

Stop: 0x00000024 (0x00190203, 0x82eca898, 0x0000102, 0x00000000)

Er zijn toch ook varianten waarbij het echt zo is:
***Stop: 0x00000024 NTFS_DRIVER enz

dan weet je zeker dat het NTFS is, maar kan ons stop error een virus zijn?
Maarja, ik ga binnekort is de UBCD branden, en daarna uitproberen. ( in DOS sfc/ scannow? )

( in DOS sfc/ scannow? )
De juiste opdrachtregel is
sfc /scannow ( de spatie moet tussen sfc en de slash)
Als je eenmaal BSOD's krijgt kun je meerdere stopcodes krijgen het een is soms van het ander afhankelijk.
Ja dit kan een gevolg v.e. virus zijn (maar het kunnen ook hardwareproblemen zijn) dat kan ik van hieruit niet beoordelen aangezien je al zoveel virussen gevonden hebt is dit een aannemelijk scenario.Krijg je die virussen ook niet verwijdert in de veilige modus?
Hoe oud is de schijf/pc? Gemiddeld gaat een HDD +/- 5 jaar mee,daarna moet je er rekening mee houden dat hij hardwarematig sterk achteruit gaat. Het is net als een T.V. als die dag en nacht aanstaat is hij gemiddeld na 5 jaar op,dan valt eerst het een en dan het ander uit.Wordt hij "normaal" gebruikt kan hij rustig 10 jaar meegaan.

Laatst bewerkt:
De juiste opdrachtregel is
sfc /scannow ( de spatie moet tussen sfc en de slash)
Als je eenmaal BSOD's krijgt kun je meerdere stopcodes krijgen het een is soms van het ander afhankelijk.
Ja dit kan een gevolg v.e. virus zijn (maar het kunnen ook hardwareproblemen zijn) dat kan ik van hieruit niet beoordelen aangezien je al zoveel virussen gevonden hebt is dit een aannemelijk scenario.Krijg je die virussen ook niet verwijdert in de veilige modus?
Hoe oud is de schijf/pc? Gemiddeld gaat een HDD +/- 5 jaar mee,daarna moet je er rekening mee houden dat hij hardwarematig sterk achteruit gaat. Het is net als een T.V. als die dag en nacht aanstaat is hij gemiddeld na 5 jaar op,dan valt eerst het een en dan het ander uit.Wordt hij "normaal" gebruikt kan hij rustig 10 jaar meegaan.

De PC is ongeveer 6 à 7 jaar oud. Het is dus waarschijnlijk ook normaal dat hij kuren begint te geven. In de veilige modus krijg ik mijn antivirus niet geinstalleerd ( Avira ) na een tijdje zegt hij installation failed. Ik denk dat dit ligt aan een virus, dus binnekort SuperAntiSpyware maar eens proberen. Binnenkort maar eens het goede command geven, en dan maar zien wat er gebeurt...
PS. de PC wordt ( werdt ) vrij "normaal" gebruikt. Staat heel soms een hele dag aan, maar dat, heb ik vernomen, is maar vrij weinig. ( Het is een factory PC, en die zijn meestal minder dan custom PC's, dus ja... )

format...

Helaas heeft dit alles tot een format geleden...
Het probleem was met geen ENKELE tool op te lossen. Zelf heb ik nog niet genoeg verstand om dit helemaal op te lossen.
Een tip aan mensen die dit ook hebben: Maak een backup van je documenten in veilige modus, en dan formatteer je het station. Het valt NIET op te lossen door zelf te pielen. Je MOET er haast wel een professional bij halen wil je het systeem nog laten werken...:(

ja

Ja, het opnieuw installeren is gelukt, maar ik had liever nog de oude Windows erop gehad...
Kijk uit met het downloaden van "Worms Mayhem" op the pirate bay, van TheNoobish, die heeft dit waarschijnlijk veroorzaakt.
Maar het kan ook Mcaffee zijn, het is ook fout gegaan na Mcaffee voor bedrijven geinstalleerd te hebben, ik had daar ook iets over gelezen, dat die bepaalde windows bestanden als virus zag...
Het kan ook die crack zijn van LimeWire....
HET KAN ZO VEEL ZIJN
Windows + computeren is leuk, maar als het niet werkt, ben je dood voordat je het hebt opgelost...

Jammer,als ik had geweten dat je Mc Affee op je pc hebt dan had ik je wel verder kunnen helpen dan had je waarschijnlijk niet opnieuw hoeven installeren.klik
Dat was hier op 't forum bekend,maar dat kon jij natuurlijk niet weten.
Avast is trouwens ook een goede gratis virusscanner.
:thumb:

Weet ik...

Ik weet het. Het gaat hier trouwens om een PC van een vriend, en die heeft redelijk verstand van computers, maar niet al te veel.
Ik ben zelf ook niet zo'n fan van Mcaffee, meer van Avira
Ik had er zelf JAREN mcaffee op staan, maar een scan van Avira zag er ook al een stuk of 512. Dat is gewoon niet meer gezond. 512 virussen doorgelaten....

Maar in ieder geval, dan weten we de oorzaak, en is het dus geen hardwarefout, maar toch HEEL erg jammer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan