Scherm slaat zomaar op stand-by

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdorpgamer

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2007
Hallo allemaal,

Mijn pc slaat na het opstarten van Windows zomaar op stand-by
Eerst tijdens het spelen van games, nu ook na 2-5 minuten op internet.
Heb het gehad in zowel XP als Windows 7.
M'n monitor slaat op 'Power Saving Mode' en je hoort de fans (vooral videokaart) enorm draaien.
M'n fan van de videokaart ratelt nogal en denk dat het probleem daarvandaan komt.

Echter, die fan ratelt al een jaar zo.
Dit komt waarschijnlijk omdat ik een gerepareerde computer heb gekregen. Toen ik hem nieuw bestelde kwam hij kapot binnen, veel hardware doormidden gebroken etc. Is teruggestuurd en gerepareerd teruggekomen, dus geen nieuwe opgestuurd gekregen.

Zou het dan aan de temperatuur (fan videokaart) liggen of is er meer aan de hand?
Hier wat specs:

Moederbord: ASUS P5K-E
Chipset: Intel P31/35
Processor: Intel Core 2 Quad Q6600 2400 MHz
Fysiek geheugen: 2048 MB (2x 1024 DDR2-SDRAM)
Videokaart: ATI Radeon 3870 X2
Harde Schijf: Samsung 2x 320 GB
Voeding: 550 Watt
Monitor: LG L226W - 23 inches
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium Professional

Temperaturen (PC-Wizard 2010) tijdens spelen (Just Cause 2):

CPU temp: 55 C
GFX temp: 80 C
Core 1 t/m 4: tussen de 35 en 45 C.
Aux temp: 117 C (weet nou niet of dat goed is of niet)

Alvast bedankt voor reacties

Haal de videokaart er eens uit.
Sluit je beeld op de "onboard" connector aan.

Valt hij dan nog steeds uit?

De P5K-E video onboard? Da's nieuw voor mij.

Laatst bewerkt:
Heb de videokaart eruit gehaald, vrijgeblazen van stof en daarna geconstateerd dat de fan los zat. Dit is waarschijnlijk gebeurd nadat de pc bij het verzendingsproces is gevallen. Bij aflevering was de videokaart zelf niet beschadigd en dus ook niet gerepareerd/vervangen. Hierdoor rammelde hij al van begin af aan. Het probleem lag dus bij de fan.
Bedankt voor jullie reacties en hopelijk helpt het andere mensen met een dergelijk probleem.

Met vriendelijke groeten,

Jeroen

Maar in tegenstelling tot mij op mn fouten te wijzen.. kom dan zelf met ideeen ;)
Waarom ? Als iemand even geen oorzaak weet te verzinnen, maar iemand anders wél onzin ziet schrijven, wat is er dan mis mee om die ander op die onzin te wijzen?

Waarom ? Als iemand even geen oorzaak weet te verzinnen, maar iemand anders wél onzin ziet schrijven, wat is er dan mis mee om die ander op die onzin te wijzen?

de laatste keer dat ik dit deed, werd ik doorverwezen naar het mooie driehoekje onderaan het bericht.
Maar laten we hier over ophouden en ontopic blijven.
En aangezien hij het zelf al opgelost heeft, hoeft zelfs dat niet meer ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan