Is mijn pc 64 bit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaatX

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Hallo, hoe kom ik erachter of mijn computer 64 bit is. Ik draai nu windows xp en wil graag upgraden naar windows 7.

gr Nick.:thumb:

Dan is je huidige installatie waarschijnlijk gewoon 32BIT, anders had je het wel geweten. Geef je PC gegevens eens op.

Dan is je huidige installatie waarschijnlijk gewoon 32BIT, anders had je het wel geweten. Geef je PC gegevens eens op.

Het gaat om een Medion Microstar (Model: PC MT6)

Intel Celeron Pentium 4 @ 2,93 Ghz
1GB geheugen ddr1 200 mhz

Maar als ik in Everest kijk dan kijk ik bij eigenschappen van geheugen enzo dan staat er wel van doorvoer breedte 64 bit..

De 64bit geheugen doorvoer is wat anders, dan ondersteuning van een 64bit besturingssysteem. Gezien je processor, denk ik niet dat dit systeem geschikt is voor een 64bit besturingssysteem.

Kijk dit eens: [smallimg]http://i41.tinypic.com/2q8rhah.jpg[/smallimg]
(klikbaar)

Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtig heb de afbeelding maar even klikbaar gemaakt. Zoals ik al aangaf heeft dat niets met een 64BIT besturingssysteem te maken.

Bij mij is dat 192BIT;
[smallimg]http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=94095&stc=1&d=1271272941[/smallimg]

(klikbaar)

Bijlagen

• Geheugen busbreedte.jpg
    Geheugen busbreedte.jpg
    86,7 KB · Weergaven: 1.526
Prachtig heb de afbeelding maar even klikbaar gemaakt. Zoals ik al aangaf heeft dat niets met een 64BIT besturingssysteem te maken.

Mmm... maar kan jij mij even vertellen hoe ik erachter kom of mijn pc 64 bit is? Of zijn daar tools voor??

Gezien jou processor, denk ik niet dat die ondersteuning er is.

Heb jij nou een bord voor je kop?
Je kunt toch lezen wat daar staat? NEE, dat heb je Niet.

Heb jij nou een bord voor je kop?
Je kunt toch lezen wat daar staat? NEE, dat heb je Niet.

Ja, ik hem een bord voor me kop...:eek:

Ik vraag aan julie een programmatje of iets hoe ik erachter kom of mijn pc 64 bit is, ik wil het gewoon zeker weten. Ik stelde een vraag en het is geen klets cafe in dit topic..

Simpele vraag, simpel antwoord:

Jouw processor, de P4 2.66Ghz, is GEEN 64-bits processor. Punt.

64 bit besturing system heb je niet.
En je hebt het ook niet nodig omdat je bijvoorbeeld geen 3.7 GB ram of meer hebt dus zeur nu ff niet meer.
Plus al de boven staande redenen

Laatst bewerkt:
64 bit besturing system heb je niet.
En je hebt het ook niet nodig omdat je bijvoorbeeld geen 3.7 GB ram of meer hebt dus zeur nu ff niet meer.
Plus al de boven staande redenen

Slaat nergens op natuurlijk.
Met een eventuele 64-bits processor kun je heel goed 64-bits Windows draaien zonder et gewoon 3Gb geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan