Spel 'De Sims 2' werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elinekeeh

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2009
Hallo!
Ik heb een vraagje van de sims 2.
Dit spel werkte prima op 'windows vista' , na een tijdje werd onze computer geformatteerd, dus alles weg, en ik wou de sims daarna opnieuw installeren.
De installatie verliep vlot, geen enkel probleem, maar toen ik de sims wou starten kreeg ik deze foutmelding: "Geen met DirectX 9.0c compatibele grafische kaart gevonden op deze computer! Zorg ervoor dat je over een grafische kaart beschikt die compatibel is met DirectX 9.0c en dat je de meeste recente stuurprogramma's hebt geïnstalleerd. Het programma wordt nu afgesloten."
Ik ken niet veel van computers, dus weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
En, nog een vraagje, weet iemand of élke computer een grafische kaart heeft?

Groetjes

Hallo!
Ik heb een vraagje van de sims 2.
Dit spel werkte prima op 'windows vista' , na een tijdje werd onze computer geformatteerd, dus alles weg, en ik wou de sims daarna opnieuw installeren.
De installatie verliep vlot, geen enkel probleem, maar toen ik de sims wou starten kreeg ik deze foutmelding: "Geen met DirectX 9.0c compatibele grafische kaart gevonden op deze computer! Zorg ervoor dat je over een grafische kaart beschikt die compatibel is met DirectX 9.0c en dat je de meeste recente stuurprogramma's hebt geïnstalleerd. Het programma wordt nu afgesloten."
Ik ken niet veel van computers, dus weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
En, nog een vraagje, weet iemand of élke computer een grafische kaart heeft?

Groetjes

Elke pc heeft een grafische kaart maar het hoeft niet altijd extern te zijn.
dit kan ook intern on board zijn.
Je kan proberen DirectX te installeren.

Byee VRC

Elke pc heeft een grafische kaart maar het hoeft niet altijd extern te zijn.
dit kan ook intern on board zijn.
Je kan proberen DirectX te installeren.

Byee VRC

Als ik op je link klik; dan krijg ik de site door, en dan klik ik op 'Latest DirectX Downloads for Gamers', is dit juist?
Maar dan krijg ik zo een hele lange lijst, welke link moet ik dan aanklikken, kun je mij geen link doorsturen waar ik alleen maar op 'download' moet klikken?

Dankje!
Groetjes

Heb je de videokaart wel geïnstalleerd?

Euhhm, moet je dat installeren? :confused:

Ik dacht dat ik een programma moest installeren ofso?
Ik ken echt niet veel van computers, dus ik weet ook niet welke grafische kaart ik heb, of waar ik kan vinden welke kaart ik heb..

Kan je vinden op bijvoorbeeld canyourunit.com, hier zie je of je een spel kan runnen. Klik dan op Sims 2. Even wat installeren en je ziet het. Als er geen videokaart geïnstalleerd is dan staat dat er ook.

Kan je vinden op bijvoorbeeld canyourunit.com, hier zie je of je een spel kan runnen. Klik dan op Sims 2. Even wat installeren en je ziet het. Als er geen videokaart geïnstalleerd is dan staat dat er ook.

Ik ga het nu meteen proberen, ik laat je zometeen wat weten

p.s: kan het zijn dat dit lang duurt?

Laatst bewerkt:
Dit is wat ik niet heb:

Video Card
Minimum: 32 MB 3D accelerated video card (NVIDIA GeForce2/ATI Radeon VE/Intel Extreme Graphics or better)
You Have: Standaard-VGA grafische adapter
Upgrade Suggested: Unfortunately, your Video Card does not meet this requirement. Click here to see some recommendations.
Features: Minimum attributes of your Video Card
Required You Have
Video RAM 32 MB
3D Yes No

Moet ik dan iets voor de kaart installeren of moet ik een nieuwe kaart kopen?

Als ik het goed begrijp, is de videokaart onboard.

Een onboard videokaart zijn meestal te zwak om een beetje redelijk games op te spelen

Gewoon een losse videokaart erbij kopen en je kunt weer gamen! :thumb:

Ik vermoed dat je simpelweg na de herinstallatie niet de nodige drivers hebt geinstalleerd.

Drivers zijn stukjes software die er voor zorgen dat de hardware (moederboard, videokaart en dergelijke) goed werken.

Als het goed is heb je bij de pc een cd met die drivers gekregen en zo niet, kan je ze downloaden op de website van de fabrikant van de pc (je hebt dan merk en type pc nodig, staat op dekast).

Als eerste moet je de chipset driver hebben en daarna die voor de videokaart geluid en de rest.

@JoeyPC, ts geeft aan dat het spel eerder gewoon werkte op dezelfde pc, hoe kan dan nu ineens de videokaart noet voldoen? En pas na de herinstallatie werkt het niet meer.

Laatst bewerkt:
Toch nog even opnieuw installeren lijkt me. Driver: Zoeken op die videokaart op Google en dan driver erachter zetten.

Als het goed is heb je bij de pc een cd met die drivers gekregen en zo niet, kan je ze downloaden op de website van de fabrikant van de pc (je hebt dan merk en type pc nodig, staat op dekast).

Als eerste moet je de chipset driver hebben en daarna die voor de videokaart geluid en de rest.

Ik vind geen site waar ik die drivers kan installeren, of kan iemand mij een link doorsturen? ik vind geen goede site.
Mijn computer is een HP Pavilion

Laatst bewerkt:
Ik vind geen site waar ik die drivers kan installeren, of kan iemand mij een link doorsturen? ik vind geen goede site.

welke hp pavilion.
je kan ook programma drivermax gebruiken.
die zoekt de juiste driver voor je ;)

Byee VRC

Je drivers staan op de site van HP. Daar type pc invoeren en alle drivers komen in beeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan