Speedfan werkt niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik heb speedfan 4.40 geinstalleerd op een pc met windows 7.
Nu staan er twee fans, fan 1 draait 3400 rpm en fan 2 draait 3100 rpm.
Echter staat de speed op 0% en wanneer ik de speed op 100% zet gebeurt er ook niets.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?

SpeedFan is eigenlijk meer bedoeld om de graden te zien, niet om de snelheid aan te passen. Sneller laten draaien kan wel via de Bios in sommige (of misschien wel alle) systemen.

Laatst bewerkt:
SpeedFan is eigenlijk meer bedoeld om de graden te zien, niet om de snelheid aan te passen. Sneller laten draaien kan wel via de Bios in sommige (of misschien wel alle) systemen.

Onzin..............

Speedfan is JUIST gemaakt om de snelheid van je fans te regelen, het heet niet voor niets SPEED FAN!!!!!!!

Alleen, het moederbord en de fans moeten het wel ondersteunen allemaal

Laatst bewerkt:
Onzin..............

Speedfan is JUIST gemaakt om de snelheid van je fans te regelen, het heet niet voor niets SPEED FAN!!!!!!!

Alleen, het moederbord en de fans moeten het wel ondersteunen allemaal

??? Sorry, maar ik heb bij iedereen die dit programma heeft gezien dat de fans niet reageren. Mijn fout, ik neem mijn woorden terug en bemoei me niet meer met deze vraag.

??? Sorry, maar ik heb bij iedereen die dit programma heeft gezien dat de fans niet reageren. Mijn fout, ik neem mijn woorden terug en bemoei me niet meer met deze vraag.

Om Speedfan goed zijn werk te laten doen, zijn een aantal zaken belangrijk:

- de fans moeten een regelbaar toerental hebben, en dat hebben ze lang niet allemaal
- de fans moeten op het moederbord aangesloten zijn, niet rechtstreeks op de voeding
- het moederbord moet dan wel weer ondersteunnig hebben voor een regelbaar toerental op die aansluitingen

OP mijn andere pc werkt speedfan perfect.
Ik merk wel dat de fans ook sneller en trager gaan draaien zonder speedfan.

Om Speedfan goed zijn werk te laten doen, zijn een aantal zaken belangrijk:

- de fans moeten een regelbaar toerental hebben, en dat hebben ze lang niet allemaal
- de fans moeten op het moederbord aangesloten zijn, niet rechtstreeks op de voeding
- het moederbord moet dan wel weer ondersteunnig hebben voor een regelbaar toerental op die aansluitingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan