Scherm resolutie windows niet goed!

Status
Niet open voor verdere reacties.

master09

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2009
Hallo,
ik heb zojuist op mijn andere computer windows 7 ultimate geinstaleerd.
als hij helemaal is opgestart dan is de resolutie van het beeld 640x480.
als hem wil veranderen dan kan ik hem op 1024x768 zetten.
dus ik klik erop. staat erachter 256 kleuren. het beeld is niet om aan te zien. ik heb alle updates al geinstaleerd en drivers van mijn videokaart ook al. mijn videokaart is 128mb en daarmee moetie werken als het goed is. weet iemand een oplossing?

MVG Maikel

begin met naar je bureaublad te gaan
rechtermuisknop op een open stukje van je bureaublad
klik op "Grafische Eigenschappen" voor Intel; "Catalyst Control Center" voor ATI of "nVidea Control Center" voor nVidea Grafische kaarten.

dan zoeken bij monitorinstellingen/beeldscherminstellingen, en zoek daar bij de schermresolutie de juiste resolutie.

Laatst bewerkt:
Als je ons nu eerst eens vertelde welk merk/type videokaart je hebt.Voor Win7 Ultimate moet je zeker niet de minste kaart hebben (heb je trouwens de Windows7 UpgradeAdvisor) al gedraaid? Met die kaart van jou moet je misschien bepaalde grafische effecten (Aero enz.) uitschakelen om hem goed te laten werken.

Heb je se7en legaal of illigaal?

Kijk voor de zekerheid toch even bij apparaatbeheer of je ergens uitroeptekentjes hebt staan (ook al heb je je drivers al geinstalleerd)

Ik heb een legale versie van windows,
ook heb ik de upgrade advisor gedraaid en hij moest het gemakkelijk aankunnen.
ik heb een: Intel(r) 865g Graphics chip

er zijn meer mensen die jou probleem delen, met dezelfde chipset.
ik ben niet zo'n goede vertaler, dus hier in het engels:
in windows 7 was that the memory to share with the video card was set to 1MB in the BIOS. I changed this to 8MB (the maximum) and then the PC rebooted I was able to select a higher resolution.

en ps: alle Intel chipsets die geen HD chipsets zijn, kunnen windows 7 aero niet ondersteunen, misschien is dit het probleem?

er zijn meer mensen die jou probleem delen, met dezelfde chipset.
ik ben niet zo'n goede vertaler, dus hier in het engels:

Heel erg bedankt hiervoor!
ik ben de bios ingedoken en heb de videokaart chip op 8mb gezet.
Nu werkt hij perfect! oor de schermresolutie is nu perfect!:thumb:
Helemaal top!:thumb::)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan