Virus op XP?

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik denk dat je dan toch iets fout doet. Ik moet eerst even wat uitleggen.

als je Windows installeert heb je meestal een "C" en een "D" schijf.
Standaard wordt Windows op de "C" geïnstalleerd.
Stel je hebt windows xp pro, die installeert zich dan op "C".
Wil je naast je xp ook nog een Windows vista op je pc, dan gebruik je de "D" schijf.
(Dit wordt "multiboot" genoemd)

Maar wil je je Windows die op "C" staat herstellen. Dan hoef je alleen maar je partitie te kiezen met Windows xp pro erop. Dus in dit geval schijf "C".
(bij jouw "C: Partitie 2 [FTFS] 76254 MB <41369 MB vrij>" Denk ik )
Dus dan hoef je geen Partities te maken of te verwijderen, want als je namelijk een Partitie verwijderd, ben je alles kwijt wat erop stond.

Laatst bewerkt:
Er was toen we hem kochten alleen de C schijf, hierop staan programma's en Windows. Later, omdat we te weinig ruimte hadden, hebben we een nieuwe schijf gekocht, genaamd NieuwVolume. Hierop hebben we daarna de programma's die we nog op de computer moesten zetten gezet.
Dus op de C schijf staan ook de meeste (en belangrijkste) programma's. Deze willen we niet kwijt.

dus windows staat op de c schijf? Zoja, dan moet je de C schijf herstellen.
GEEN nieuwe installatie maar HERSTELLEN :D
Volg de stappen die ik eerder heb genoemd.

Laatst bewerkt:
nee;

opnieuw installeren = files kwijt

opnieuw installeren > herstellen = files behouden

Ik moet perse een partitie verwijderen om Windows te herstellen (denk ik)

sorry, maar ik heb het al heel vaak gezegd.
Als je niet kan herstellen, zet dan een nieuwe Windows op je lege partitie.
Maar probeer eerst dit:

1. Boot vanaf je cd, druk op een toets als er staat zoiets als dit:
"Druk op een toets als u windows vanaf uw cd wilt starten"

2. Nadat het geladen is, kan je uit 2 dingen kiezen: "Herstellen" en nieuwe "installatie"
Kies voor nieuwe installatie.

3. Nu kan je je windows herstellen ZONDER dat al je bestanden verwijderd worden.
Vervolgens druk je op "R" om te herstellen.

4. Wacht even, tot winodws herstelt is.

En nu moet alles het goed doen, en je bestanden die erop stonden, staan er nu nog steeds op.

LET OP: Als je op nieuwe installatie drukt, pas dan op dat je GEEN NIEUWE windows installeert, maar alleen herstelt.

Er staat dan nergens dat R een functie is, maar ja, ik zal het proberen.

misschien ligt het aan de versie die je hebt; ik zou graag willen weten wat voor xp je hebt, dus prof/home etc, Daarnaast welke versie update-pack.

Ik heb nu xp pro met sp3 (service pack 3), en als ik mijn cd'tje erin stop, en boot vanaf cd,
dan krijg ik 2 opties;
"windows herstellen" of "opnieuw installeren".
Als ik dan op opnieuw installeren druk, krijg ik weer 2 opties;
"Opnieuw installeren" of "herstellen"

Dan druk ik op "R" (herstellen) dat wordt windows herstelt, en staan al me bestanden er gewoon nog op.

misschien ligt het aan de versie die je hebt; ik zou graag willen weten wat voor xp je hebt, dus prof/home etc, Daarnaast welke versie update-pack.

Ik heb nu xp pro met sp3 (service pack 3), en als ik mijn cd'tje erin stop, en boot vanaf cd,
dan krijg ik 2 opties;
"windows herstellen" of "opnieuw installeren".
Als ik dan op opnieuw installeren druk, krijg ik weer 2 opties;
"Opnieuw installeren" of "herstellen"

Dan druk ik op "R" (herstellen) dat wordt windows herstelt, en staan al me bestanden er gewoon nog op.

Mijn vader heeft het al op een andere manier gedaan, maar ehmm, nu hebben we geen internet meer op die PC

dat probleem had ik ook toen ik me pc voor de eerste keer opnieuw ging installeren.
Na lang zoeken en vragen, zijn we erachter gekomen dat je een cd hebt, met drivers.
Zoek die even, en installeer het. Daarna heb je weer internet.

Deze vraag is opgelost door een windows herstel te gebruiken, de drivers downloaden (we hadden een paar jaar geleden een nieuw moederbord gekocht, zonder drivers CD) en toen te installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan