PC sneller maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
3.14 GB (of 3.40, ik twijfel nu) om precies te zijn, geen 2 GB

Ik hoop dat je gelijk hebt , ik was ervan overtuigd dat het max aan werkgeheugen voor windows xp home 32 bit 2048 mb was en voor vista het 4 voudige . Maar ik ben nu aan het googlen en kom inderdaad die 3 gig steeds weer tegen , als dat echt kan doe ik er nog een gig bij :) want ik draai ook met xp home 32 bit sp3 . Ik ga weer verder googlen , wil het zeker weten , mijn excuses als 2 gig inderdaad niet het maximum is voor xp 32bit sp3 . was mij verteld door een pc verkoper en dacht dat ik ook ergens gelezen had in een pc magazine maar dat ging waarschijnlijk over xp sp2 en niet over xp sp 3 .

zoeken we op ;) groetjes leen

alle 32bit systemen sinds XP SP1 ondersteunen 3,... GB, alle 64bits systemen onderteunen maximaal 16 GB aan geheugen (eigenlijk "onbeperkt" [256GB zou het echte maximum zijn] maar de meeste desktop moederborden ondersteunen maar tot 16GB)

alle 32bit systemen sinds XP SP1 ondersteunen 3,... GB, alle 64bits systemen onderteunen maximaal 16 GB aan geheugen (eigenlijk "onbeperkt" [256GB zou het echte maximum zijn] maar de meeste desktop moederborden ondersteunen maar tot 16GB)

http://www.tomshardware.co.uk/forum/212211-13-windows-vista

Ja , nu is het duidelijk , 3 gig is het maximum ram geheugen voor xp home 32 bit edition .
Nou ik heb er zelf nu 2 modules van 1 Gig Kingston HyperX pc2 6400 cl4 geheugen in zitten , en kan er dus nog 1 bij doen ! hahaha dat wist ik dus niet , dus dat ga ik doen , je moet eruit halen wat mogelijk is . vooral als je de laatste games draait op hoge resoluties . Mooizo :)

Bedankt !

best dan een setje van 2X 512MB kopen dan, want anders ben je de extra boost van de DualChannel kwijt eh

ook even letten op de snelheid van je huidige RAM-plaatjes, ook welk type, enz enz enz.

Klopt, 3 gig is het maximale voor een 32-bits versie van XP. Ik heb er nu 2 kaartjes van 512 mb in zitten met een snelheid van 200mhz..

GR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan