Wat is het verschil tussen C# en C++

  • Onderwerp starter Onderwerp starter CB01
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
de mesten argumenen heir boven gegeven, kan je zo met de grond gelijk maken.

.Net lanuage hebben zoveel nadelen, er komt geen einden aan.

- .Dll?
- Je eigen geheugen gebruiken wat je wilt?
- .NET languages kan je unpacken met een ander programma, dat iemand bijn de gehele soure ziet
- Je kan egwoon veel minder, maar dan ook echt veel minder

c++ >>>>>> c#

EDIT: ik wil je wel een full game zien schrijven in c#, succes ik ben benieuwd
 
Kben er al mee bezig heb ook al een 3D jenga game geschreven. Allemaal in .net.
Jenga3D
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=508017
Of waarop minecraft is gebaseerd:
http://www.zachtronicsindustries.com/?p=713
een race starterkit in .net:
http://www.youtube.com/watch?v=TgChURF5fQE



Nu ben ik bezig met een 2D project

En om even jouw argumenten tegen te spreken.

- In .net kan je gebruikmaken van een .dll.
- Je eigen geheugen gebruiken wat je wilt?, deze zin snap ik niet
- Je kan ook je code obfuscating om het unpacken onmogelijk te maken.
- Je kan minder maar wat je kan 10 keer zo snel
 
Laatst bewerkt:
Wel jammer dat .NET altijd open source is hé...;)

Lees de argumenten:
- In .net kan je gebruikmaken van een .dll.
- Je eigen geheugen gebruiken wat je wilt?, deze zin snap ik niet
- Je kan ook je code obfuscating om het unpacken onmogelijk te maken.
- Je kan minder maar wat je kan 10 keer zo snel
 
Inderdaad niet de eerste die dat vindt. Maar je zult zo ongeveer wel de eerste zijn die het op een geweldige manier gefuscted krijgt. Om precies te zijn is dat smartassembly niet zo goed als ze zich voordoen...
 
Inderdaad niet de eerste die dat vindt. Maar je zult zo ongeveer wel de eerste zijn die het op een geweldige manier gefuscted krijgt. Om precies te zijn is dat smartassembly niet zo goed als ze zich voordoen...

Pfff, dit heb je zelf net bedacht, en het stopt alle decompilers, dus het werkt. Maar laten we deze discussie nou stoppen: Iemand heeft hem weer op gang gebracht. Maar beide talen zijn nuttig:

C++:
Voor alle gespecialiseerde taken bijv. simulaties

C#:
Voor de meeste dingen inclusief spelletjes. (Het duurt nog een tijdje voordat de spellenfirmas in C# gaan coderen, maar het gaat gebeuren.)
 
Nee, hoor ik bedenk zelf zelden iets...;) Ik denk niet dat jouw ideeën zullen gebeuren daar hebben we het al over gehad. Maar laten we het erop houden dat de ene dit denkt en de andere dat. En wat het beste is blijkt vanzelf...:thumb:
 
Er zijn maar weinig soorten programma's die de kleine snelheidsverschil die een taal als C++ haalt nodig hebben. Maak bijvoorbeeld een spel in C# als hobbyist en als je spel dan te traag zou lopen is de kans enorm dat dat niet aan C# ligt, maar aan jouw implementatie.
Als je wel eens rondkijkt op forums zoals gamedev.net zie je dat C# met XNA zelfs enorm wordt aangeraden.

Elk programma in welke taal dan ook geschreven is uiteindelijk terug te brengen naar code, ook al kost het ene geval wat meer moeite dan de ander.

Zeggen dat een taal beter is dan een andere taal is klinkklare onzin. Het verschilt per situatie welke taal voor welke persoon de beste optie is.
 
Het verschil is nu dat C# via het .NET framework werkt en dat maakt zeer zeker verschil in snelheid...
 
Het verschil is nu dat C# via het .NET framework werkt en dat maakt zeer zeker verschil in snelheid...

Maar het snelheidsverschil is op zijn maximum 15%, en later zou dit nog verminderd worden naar 10%, de computers zullen over een paar jaar verdubbeld zijn in snelheid, dus zal iemand hier dan nog last van hebben?
 
Laatst bewerkt:
Mijn punt is niet dat er geen verschil in snelheid zou zijn. Ik probeer te zeggen dat je dat verschil in snelheid hoogstwaarschijnlijk niet nodig hebt.
 
En om even jouw argumenten tegen te spreken.

- In .net kan je gebruikmaken van een .dll.

gebruik maken, maarre..... maken?
- Je eigen geheugen gebruiken wat je wilt?, deze zin snap ik niet
Met C++ bijvoorbeeld kan je geheugen reservere/vrijgeven

- Je kan ook je code obfuscating om het unpacken onmogelijk te maken.
hahaha, zag ik net assembly ding, google een unpacker er zijn er zelfs meerdere die dat kunnen unpacken

- Je kan minder maar wat je kan 10 keer zo snel

10x zo snel?

nu moet ik lachen, geef mij een voorbeeld wat je 10x zo snel kan doen?

En verder snelheid is een duidelijk verschil, probeer maar eens 10+ verschillende threads te runnen met een veel lines of code, dan gaat het programma lagge..... Ik kan er niet veel aan veranderen.

En ik ben benieuwd welk spel in c# schrijft, want dan kan ik dus dat spel gewoon kopieren van de code O_o

Maar goed, begin neit aan een .NET maar c++
 
Laatst bewerkt:
Pfff, dit heb je zelf net bedacht, en het stopt alle decompilers, dus het werkt. Maar laten we deze discussie nou stoppen: Iemand heeft hem weer op gang gebracht. Maar beide talen zijn nuttig:

C++:
Voor alle gespecialiseerde taken bijv. simulaties

C#:
Voor de meeste dingen inclusief spelletjes. (Het duurt nog een tijdje voordat de spellenfirmas in C# gaan coderen, maar het gaat gebeuren.)
Misschien heb je dan geen decompliners meer nodig, maar die gebruik je al niet bij het .NET. Want daar heb je Reflectors voor, vernoemd naar een namespace het het .NET zelf die het mogelijk maakt om de code terug te halen. Maar dat opfuscating kan ook wel weer ongedaan gemaakt worden. Ik weet 100% zeker als jij gewoon één of ander stom .NET programma ge-opfuscated(?) hebt, dat ik je zo de code kan geven:D

Maar het snelheidsverschil is op zijn maximum 15%, en later zou dit nog verminderd worden naar 10%, de computers zullen over een paar jaar verdubbeld zijn in snelheid, dus zal iemand hier dan nog last van hebben?
Als de compueters sneller worden gaat men toch ook steeds meer vragen van de computer?! Een huidig programma zal het ook niet geweldig doen op een compueter uit de vorige eeuw. En zo blijf je doorgaan, dus dat probleem blijft.
 
Misschien heb je dan geen decompliners meer nodig, maar die gebruik je al niet bij het .NET. Want daar heb je Reflectors voor, vernoemd naar een namespace het het .NET zelf die het mogelijk maakt om de code terug te halen. Maar dat opfuscating kan ook wel weer ongedaan gemaakt worden. Ik weet 100% zeker als jij gewoon één of ander stom .NET programma ge-opfuscated(?) hebt, dat ik je zo de code kan geven:D

Ik neem je uitdaging aan Link: Bekijk bijlage HelloWorldObfuscated.zip

*Je kan het ook herschrijven, maar ik er zitten meerdere classes voor zoon simpel programma
 
Laatst bewerkt:
Jullie kunnen eeuwig door blijven discussiëren hierover.
Elke taal heeft zijn voor- en nadelen en op basis van welk doel je wil bereiken kun je die voor- en nadelen tegen elkaar afwegen om tot een keuze te komen. Voor het ene project is de ene taal een betere keus, voor een ander project weer een andere taal.
Als je stug blijft volhouden dat er één taal zou bestaan die de beste keuze is voor elk probleem, dan is het tijd dat je je oogkleppen eens afzet.

Edit: En over spellen in C#, neem eens de tijd om het in te typen op Google. Je zult ongetwijfeld vinden hoeveel spellen via Xbox Live Arcade verkocht worden en dat dat een business is waar miljoenen (/miljarden?) in omgaan. En dat is alleen nog maar bij Xbox spellen. C# wordt ook ongelooflijk veel gebruikt vanwege het gemak waarmee je er grafische gebruikersinterfaces mee in elkaar zet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan