Testvideo op 720p hd afspelen - stottert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Kan o.a. de volgende testvideo op
http://www.youtube.com/watch?v=0HWZKGZcKoA
niet 'smooth' op 720p hd afspelen - hij stopt telkens en uiteindelijk loopt de boel vast
(t.e.m. 480p geen probleem). Heb het Combined Community Codec Pack geinstalleerd
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn Systeem (onder Windows 7, home premium, x64):
--------------------------------------------------------------------------------
- Moederbord : Gigabyte-GA-P55M-UD2, S1156, P55, 4XDDR3, 2xPCle, mATX
- Processor : Intel Core i7 860 2.80 Ghz, 8MB, S1156, Box
- Videokaart : Asus EAH5750/2DIS/1GD5 1 GB, 2xDVI, HDMI, DP, PCle
(beeldschermadapter ATI Radeon HD 5700 Series)
- CRT-monitor IIyama Vision Master Pro 454 - 19 inch
- Geheugen : Kingston ValueRam 4GB (2X2) DDR3 1333 Mhz C9
- Harddisk : WD RE3 Enterprise 1 TB, 32MB, SATA2
- Koeler : Thermalright Ultra 120 eXtreme Rev.C, Dualfan, S1156
- Voeding : Coolermaster Real Power M520 Modular, ATX12V

Ook handig is om te weten hoe "hij" precies vast loopt. Stopt het filmpje gewoon, loopt de hele PC vast, crasht je browser, e.d.

Met de laatste ATI-drivers (ATI Catalyst™ 10.3 Suite for Windows 7 - 64 bit) is kennelijk iets structureels aan de hand - ik kan dan geen AVI en DVD (VIDEO_TS.IFO) meer afspelen; en de PC loopt vast. Ik heb dus versie 10.2 weer teruggezet en dan loopt alles als 'n zonnetje. Op de PC geen enkel probleem. Alleen dus de tests op het web geven een probleem. Afspelen op 720p HD doet ie wel, maar telkens staat het beeld even stil (in het midden draait dan 'n cirkeltje rond) om vervolgens, telkens weer verder te gaan; na 'n aantal malen is er geen beweging meer in te krijgen (ook niet alle andere acties, mailen, internet e.d.) en start ik de PC opnieuw op.

Mijn abonnement is van Ziggo - Alles-in-1-Basis.

. Afspelen op 720p HD doet ie wel, maar telkens staat het beeld even stil (in het midden draait dan 'n cirkeltje rond) om vervolgens, telkens weer verder te gaan; .

dat ligt aan je internetsnelheid als je het via internet doet zoals op bijv youtube

Kortom. Met de videokaart-drivers is niets aan de hand; nou, dan kan ik er mee leven - het internet is voor mij toch alleen maar om te surfen en te mailen.

Overigens, ben ik nu alleen nog benieuwd hoe het zit met driver 10.3 van ATI ? Of meer mensen er problemen mee hebben.

heb hier de 10.3 en werkt als een zonnetje. geen enkel probleem.

club3d 4870 512
windows 7 ultimate x64

HTML:
heb hier de 10.3 en werkt als een zonnetje. geen enkel probleem.

Hoe heb je de 10.3 geinstalleerd ?
Snel of aangepast ? En indien aangepast, welke opties wel en niet.
Wijzig je eventueel e.e.a. via het Catalyst control center; en zo ja, hoe en wat.

Ja ik doe altijd aangepaste installatie, allemaal die rotzooi zoals lord of the rings trial en toestemming voor contact ofzoiets laat ik er altijd uit. Verder unlock ik hem via ccc altijd en zet de fanspeed op zo'n 30%. tevens met games die veeleisend zijn zet ik hem wat hoger qwa clock snelheden (785/1050) via een aangepast profiel dat je aan kan maken.

ik heb hem gewoon gedownload via ati drivers website en op de standaard locatie geinstalleerd zonder bijzonderheden.

Laatst bewerkt:
HTML:
 Verder unlock ik hem via ccc altijd en zet de fanspeed op zo'n 30%. tevens met games die veeleisend zijn zet ik hem wat hoger qwa clock snelheden (785/1050) via een aangepast profiel dat je aan kan maken.

Dit zegt mij allemaal niets. Hoe doe je dit allemaal ?
- Wat-hoe unlocken via CCC ?
- Fanspeed op 30 % ?
- Qua clock snelheid 785/1050, via profiel aanmaken ?

Allemaal niet nodig als je je er niet in hebt verdiept. Een kaart kan prima draaien op de standaard clocks en fanspeed, wat bovendien standaard nog automatisch geregeld wordt ook.

Er lijkt iets fout te gaan met de 10.3 driver en het systeem van @Yari02, maar wat...

Allemaal niet nodig als je je er niet in hebt verdiept. Een kaart kan prima draaien op de standaard clocks en fanspeed, wat bovendien standaard nog automatisch geregeld wordt ook.

Er lijkt iets fout te gaan met de 10.3 driver en het systeem van @Yari02, maar wat...
Klopt, dit zal inderdaad het probleem niet verhelpen maar goed, hier de uitleg:

open catalyst control center. Ga in geavanceerde modus i.p.v. basic modus. Linksboven staat er een dropdown menu met verschillende kopjes met instellingen. Ga naar het kopje " ATI Overdrive". Unlock hem dan door op het slot te drukken. Nu kun je dingen aanpassen zoals clocksnelheden en fan snelheid. Hier stel ik hem dus standaard in op 30% zodat hij altijd vrij koel blijft en in vergelijking met mijn omgevingsgeluid geen overbodige stofzuiger geluiden maakt(hoe hoger de snelheid hoe hoger het lawaai, zet hem maar is wat hoger zoals 70% dan snap je wat ik bedoel:rolleyes:). Je kan ook profielen maken om snel tussen verschillende instellingen te schakelen. Dit doe je door rechtboven op options te klikken>profiles>profile manager. Hier kun je je huidige instellingen nu opslaan in een profiel en later bijvoorbeeld activeren met een snelkoppeling.

Tevens moet je met het veranderen van je clock settings oppassen. Het kan zijn dat je garantie vervalt!

zie bijlage voor verduidelijking.

Bijlagen

• ccc.jpg
    ccc.jpg
    60 KB · Weergaven: 60
  • ccc2.jpg
    ccc2.jpg
    54,9 KB · Weergaven: 49
  • ccc3.jpg
    ccc3.jpg
    58,8 KB · Weergaven: 53
  • ccc4.jpg
    ccc4.jpg
    59,9 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
Klopt, dit zal inderdaad het probleem niet verhelpen.

Maar waarom leg je het dan uit? Het veranderen van een fanspeed of snelheden waarop de GPU en zijn geheugen draait is hier helemaal niet van belang. Oke, hij vraagt erom, maar dan nog lijkt het me niet al te verstandig.

Wat ik uit de omschrijving van @Yari02 begrijp is dat het filmpje vastloopt, wat waarschijnlijk komt door een trage internetconnectie. Blijf vervolgens de hele connectie hangen (ook mailen en iets als Google werken ook traag tot niet) of is het echt alleen het filmpje. Ik verdenk niet eventuele problemen met drivers.

Laatst bewerkt:
(ook mailen en iets als Google werken ook traag tot niet)

Kortom, als ik dus het filmpje op 720p HD telkens 'te lang' laat hikken en weer doorgaan - gebeurt dit; als ik het direct onderbreek, is er niets aan de hand.
Overigens, als het aan de internetsnelheid ligt, kan ik er mee leven; t.e.m. 480p is er niets aan de hand. Nogmaals, alles op de PC zelf loopt en draait als 'n zonnetje.

Dan is er dus met drivers niks aan de hand, maar lijkt het puur te liggen aan je connectie. Leer er dus maar mee leven :p

Dillondarko schrijft : "Er lijkt iets fout te gaan met de 10.3 driver en het systeem van @Yari02, maar wat..."

Heb ik dus alleen nog het probleem, dat ik de 10.3-versie van ATI niet kan installeren.
Echter, ik kan mij ook afvragen waarin 10.3 zich t.o.v 10.2 onderscheidt ?

Dan gewoon een wel werkende driver gebruiken en wachten op 10.4, inderdaad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan