• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenno

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2007
Hallo,

Het zal vast niet moeilijk zijn, maar op dit moment zie ik de oplossing even niet.

Het probleem:
In kolom A worden namen ingevuld. Dezelfde persoon kan meerdere keren voorkomen.

In kolom C moeten de namen uit A worden gecontroleerd en overgenomen. Daarbij mag de naam (uit kolom A) slechts éénmaal voorkomen.
In kolom D kan ik dan een telling maken hoeveel keer een naam, uit kolom A, voorkomt.

Wie kan mij snel helpen?
Alvast bedankt.

Zie bijlage.

Groeten,
Glenno

Bijlagen

In kolom C moeten de namen uit A worden gecontroleerd en overgenomen. Daarbij mag de naam (uit kolom A) slechts éénmaal voorkomen.
Typ in C2: =ALS(AANTAL.ALS($A$2:$A2;A2)=1;A2;"")
en kopieer met de vulgreep naar beneden in kolom C.
In kolom D kan ik dan een telling maken hoeveel keer een naam, uit kolom A, voorkomt.
Typ in D2: =AANTAL.ALS($A$2:$A$9;C2)
en kopieer naar beneden in kolom D.

Om in kolom D geen nulwaarden te krijgen, is het iets fraaier als je in D2 typt (en naar beneden kopieert):
=ALS(C2="";"";AANTAL.ALS($A$2:$A$9;C2))

Bijna goed

Typ in C2: =ALS(AANTAL.ALS($A$2:$A2;A2)=1;A2;"")
en kopieer met de vulgreep naar beneden in kolom C.
Typ in D2: =AANTAL.ALS($A$2:$A$9;C2)
en kopieer naar beneden in kolom D.

Zapatr,

Dank voor je snelle reactie.
Het is bijna helemaal goed.
Wat ik graag zou willen is dat er in kolom C/D geen lege cellen (tussendoor) zijn.

De lijst in kolommen C/D wordt dus korter.

Kan dit?

Gr. Glenno

Indien je in kolom C de voorkeur geeft aan een "aansluitende" reeks unieke namen zonder lege rijen, gebruik dan één van de twee alternatieven in bijlage. De formules in kolom C en D zijn wel matrix formules , dus bevestigen met ctrl+shift+enter.

Bijlagen

Helemaal goed

Indien je in kolom C de voorkeur geeft aan een "aansluitende" reeks unieke namen zonder lege rijen, gebruik dan één van de twee alternatieven in bijlage. De formules in kolom C en D zijn wel matrix formules , dus bevestigen met ctrl+shift+enter.

Wher,

Dit is helemaal zoals ik het zou willen.
Dank hiervoor.

Groet,

Glenno

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan