Windows Server 2003 Group Policy

Status
Niet open voor verdere reacties.

helixon

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
Hallo, allemaal

Ik heb sinds kort een Pentium IV, en daar heb ik Windows server 2003 op gezet.
Omdat ik graag wil leren hoe ik met "Group Policy" oftewel groepsbeleid moet omgaan,
heb ik van alles ingesteld en gedaan en gelezen. maar er is één ding dat ik maar niet voor elkaar krijg...

Ik wil namelijk een paar "users" aan maken en daar van alles weg strippen zoals ze dat bij mij op school hebben gedaan.
Bij mij op school hebben ze per gebruikersgroep een appart beleid.
dus bijv. voor de leraren mogen wel op hyves, ik noem maar iets, en de leerlingen mogen dat niet.

Ik weetb dus niet hoe ik dit voor elkaar krijg... zou iemand mij hierbij kunnen helpen...

*** Hulp op afstand mag ook ***

Met vriendelijke groet,

Dean

P.s. Ik heb al in een topic gekeken maar daar wordt mijn vraag niet beantwoord

Laatst bewerkt:
Heb je die windows server 2003 gehuurt? want ik zoek ook een windows server 2003 en heb al enkele topics gepost maar er wordt niet op geantwoord
Dit is natuurlijk niet het antwoord dat je zoekt maar zou je me hieraan kunnen helpen?

Heb je die windows server 2003 gehuurt? want ik zoek ook een windows server 2003 en heb al enkele topics gepost maar er wordt niet op geantwoord
Dit is natuurlijk niet het antwoord dat je zoekt maar zou je me hieraan kunnen helpen?

Hallo Martijn,

Nee mijn versie van Windows server 2003 is niet gehuurd.
Misschien zie je het niet aan mijn antwoorden of aan mijn profiel, maar ik ben pas 16 jaar, dus is dit te duur voor mij... ook gebruik ik de server thuis... met andere woorden ik heb hem dus illegaal van het internet gehaald, waarom omdat ik daar heel graag mee wil leren werken, maar het is te duur om er alleen mee "te leren werken".
want even een prijsje gezocht..

Windows Server 2003 Enterprise kost (€2.683,39 incl. BTW)

Dus helaas kan ik je hierbij niet helpen.. misschien is het een aanrader om eens te informeren bij Misco.nl

Succes

Dean

Hallo Dean

dat is wel duur maar ik heb eerder een virtual privated server 2008 gehuurt maar de service was zo slecht dat ik hem die zelfde dag nog op heb gezegt

Deze server was 30 euro per maand dan kun je erin via de extern bureau blad
Ik weet niet of dat ook bij jou zo is?

Hallo Dean

dat is wel duur maar ik heb eerder een virtual privated server 2008 gehuurt maar de service was zo slecht dat ik hem die zelfde dag nog op heb gezegt

Deze server was 30 euro per maand dan kun je erin via de extern bureau blad
Ik weet niet of dat ook bij jou zo is?

Hallo Martijn,

Ja dat klopt, ik kan via RDP inloggen, maar ook op de server zelf, dus op de terminal...
ik heb al een aantal workstations er aan gehangen, en daar kan ik ook mee inloggen.

groetjes

Dean

Jammer

Hallo ik kijk dagelijks of er op dit topic gereageerd is, maar nee hoor... het aantal views schiet omhoog maar er wordt niks gezegt

Ik werk zelf ook met windows server 2003, maar ik doe dit vanaf domein niveau. Maar is dat ook bij jou het geval?

Als je een domein hebt aangemaakt en de gebruikers zijn toegevoegt, en er ook inkomen kun je deze stappen plan doen:

ga naar start, manage your server, dan zie je domein controller, klik daarnaast op manage user and computers in ad, klik op je server naam, rechtermuisklik, new, organizational unit, geef het een naam en zet daar de gebruikes in die pebaalde rechten moeten hebben.

Als je dta hebt gedaan krijg je liniks een mapje met de door jou gekozen naam, rechtermuisklik, properties, en dan zie je group policy staan. maar een nieuwe aan, geef het een naam, dan op edit klikken. En daar kun je alle rechten instellen voor iedereen die in die map zit.

Ik hoop dat je hier misschien iets aan hebt.

Delta Hawk

Ik werk zelf ook met windows server 2003, maar ik doe dit vanaf domein niveau. Maar is dat ook bij jou het geval?

Als je een domein hebt aangemaakt en de gebruikers zijn toegevoegt, en er ook inkomen kun je deze stappen plan doen:

ga naar start, manage your server, dan zie je domein controller, klik daarnaast op manage user and computers in ad, klik op je server naam, rechtermuisklik, new, organizational unit, geef het een naam en zet daar de gebruikes in die pebaalde rechten moeten hebben.

Als je dta hebt gedaan krijg je liniks een mapje met de door jou gekozen naam, rechtermuisklik, properties, en dan zie je group policy staan. maar een nieuwe aan, geef het een naam, dan op edit klikken. En daar kun je alle rechten instellen voor iedereen die in die map zit.

Ik hoop dat je hier misschien iets aan hebt.

Delta Hawk

Hartelijk dank... hier heb ik helemaal aan wat ik wou.. nu kan ik dingen gaan blokkeren op accounts...
als je nog meer tips hebt dan hoor ik het graag

Is er nog iets dat je over GPO's wilt weten?

Is het inmiddels gelukt om een OU aan te maken en daar een group policy aan te hangen en toe te passen op je cliënts?

Gr,

Daan

Is er nog iets dat je over GPO's wilt weten?

Is het inmiddels gelukt om een OU aan te maken en daar een group policy aan te hangen en toe te passen op je cliënts?

Gr,

Daan

Hallo Daan,

Het ie me gelukt om een organizational unit te maken. Ook heb ik hier users in gemaakt en natuurlijk een GPO.
maar nu komt het probleem:
ik heb alle instellingen gewijzigd die ik wou wijzigen, en de rest heb ik zo gelaten.

maar als ik op een workstation inlog dan wordt het beleid niet toegevoegd.

als ik in de event log ga kijken dan komt de fout Userenv met code 1094 heel vaak naar voren..

weten jullie hier een oplossing voor.

alvast bedankt.

Hallo Daan,

Het ie me gelukt om een organizational unit te maken. Ook heb ik hier users in gemaakt en natuurlijk een GPO.
maar nu komt het probleem:
ik heb alle instellingen gewijzigd die ik wou wijzigen, en de rest heb ik zo gelaten.

maar als ik op een workstation inlog dan wordt het beleid niet toegevoegd.

als ik in de event log ga kijken dan komt de fout Userenv met code 1094 heel vaak naar voren..

weten jullie hier een oplossing voor.

alvast bedankt.

1.) Hoe staan je DNS instellingen? (server kant en client kant)
2.) krijg je reply als je naar je domain.local pingt?
3.) kun je even laten zien wat je krijgt als je op een client naar cmd gaat en "gpresult" command geeft?

gr,

Daan

1.) Hoe staan je DNS instellingen? (server kant en client kant)
2.) krijg je reply als je naar je domain.local pingt?
3.) kun je even laten zien wat je krijgt als je op een client naar cmd gaat en "gpresult" command geeft?

gr,

Daan

Ik ga even voor je kijken

------------------------------------------------
Als ik op D.Helixon inlog, wat een user is die ik in de unit gezet heb en ik doe dan de volgende dingen dan krijg ik dit...

EDIT:

dit is mijn IPconfig

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
AMD PCNET Family PCI Ethernet-adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . .: 00-00-00-00-00
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.000.000
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : fe80::a00:27ff:fe9a:5eed%4
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.000.000
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.000.000
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.000.000

Lease verkregen . . . . . . . . . : dinsdag 8 juni 2010 22:24:33
Lease verlopen . . . . . . . . . : woensdag 9 juni 2010 10:24:33

----------------------

Ping:

C:\Documents and Settings\[user].[domein]>ping domain.local
Ping-aanvraag kan host domain.local niet vinden. Controleer de naam en probeer h
et
opnieuw.

C:\Documents and Settings\[user].[domein]>ping 192.168.201.222

Pingen naar 192.168.000.000 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 192.168.000.000: bytes=32 tijd=9 ms TTL=128
Antwoord van 192.168.000.000: bytes=32 tijd=9 ms TTL=128
Antwoord van 192.168.000.000: bytes=32 tijd=8 ms TTL=128
Antwoord van 192.168.000.000: bytes=32 tijd=3 ms TTL=128

Ping-statistieken voor 192.168.000.000:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 3ms, Maximum = 9ms, Gemiddelde = 7ms

Kan het er aan liggen dat ik mijn server op een vast ipadres heb staan

------------------------------

gpresult:

C:\Documents and Settings\[user].[domein]>gpresult
Info: Het beleidsobject bestaat niet.

hier klopt dus iets niet...

weet jij de oplossing?

Laatst bewerkt:
hmm...

Dns lijkt dan goed te gaan. Event id 1094 kan verschillende oorzaken hebben. kijk eens wat er gebeurd als je op een client inlogd met een user account die in de USER container staat. Administrator bijvoorbeeld?!

hmm...

Dns lijkt dan goed te gaan. Event id 1094 kan verschillende oorzaken hebben. kijk eens wat er gebeurd als je op een client inlogd met een user account die in de USER container staat. Administrator bijvoorbeeld?!

ipconfig /all

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan
Beschrijving . . . . . . . . . . . . . . . : AMD PCNET Family PCI Ethernet-adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.***.***
Subnetmasker. . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
IP-adres. . . . . . . . . . . . . . . . . . : fe80::a00:27ff:fe9a:5eed%4
Standaardgateway. . . . . . . . . . .: 192.168.***.***
DHCP-server . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.***.***
DNS-servers . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.***.***

Lease verkregen . . . . . . . . . : woensdag 9 juni 2010 19:03:46
Lease verlopen . . . . . . . . . : donderdag 10 juni 2010 7:03:46

----------------
ping 192.168.***.***

Pingen naar 192.168.***.*** met 32 byte gegevens:

Antwoord van 192.168.***.***: bytes=32 tijd=11 ms TTL=128
Antwoord van 192.168.***.***: bytes=32 tijd=1 ms TTL=128
Antwoord van 192.168.***.***: bytes=32 tijd=2 ms TTL=128
Antwoord van 192.168.***.***: bytes=32 tijd=1 ms TTL=128

Ping-statistieken voor 192.168.***.***:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 1ms, Maximum = 11ms, Gemiddelde = 3ms

-------------

gpresult
Info: Gebruiker '[Domein naam]\Administrator' heeft geen RVB-gegevens.

nu krijg ik bij gbresult wel een command...

groetjes

Laatst bewerkt:
@ Daan 1987

Dank je wel... het is op gelost
en ik heb mijn domein met users ingericht en daar GPO's op los gelaten :D
is heel leuk voor als je iemand helemaal wilt uitbannen...

Hartelijk dank voor je hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan