SilverCrest Navigatie systeem update?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Quin
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Quin

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2010
Hallo, Mijn mooeder heeft met haar lompe kop een LIDL navigatie systeem gehaald, werkte in het begin goed, maar utrecht is zo overhoop gegooid dat we snel en dan ook zeer snel een update nodig hebben, maar dan hebben we het probleem, hij word niet meer geupdate. Wat nu?

Terugbrengen indien de leeftijd (van de SatNav, niet van je mooeder...) dit toelaat.

Worden de kaarten niet meer geüpdatet of heeft het ding sowieso niet een updatefunctie aan boord?

Goedkoop lijkt weer eens duurkoop. Een kennis had hetzelfde met een drogisterij-satnav.

De site brengt me ook niet veel verder... Nogmaals; hoe lang geleden is het ding gekocht?

Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om van alle nieuwe dingen direct een backup te maken. Ik heb toen van de Garmin ook direct een backup gemaakt, zodat je in noodgevallen altijd met een schone lei kunt beginnen.

Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om van alle nieuwe dingen direct een backup te maken. Ik heb toen van de Garmin ook direct een backup gemaakt, zodat je in noodgevallen altijd met een schone lei kunt beginnen.

Wat heeft een back-up maken van doen met het feit dat er niet geupdate kan worden...?

Dat je niet kan updaten, merk je pas als het te laat is.

Maar het gaat erom dat de kaarten niet geupdate worden. Dat probleem los je toch niet op door een backup te maken of zie ik het nu verkeerd?

Met een backup kan je het terugzetten op de SD-kaart naar zoals het was. En dan kan je kiezen tussen geheugen van het apparaat of de SD-kaart. Zo werkt het tenminste bij Garmin.

Laatst bewerkt:
Super! :rolleyes:

Maar dan heeft TS nog altijd een satnav die de weg niet weet in Utrecht of begrijp ik het probleem nu nog steeds niet...

Ik zal het je uitleggen. Straten en wegen veranderen, worden bijgebouwd of afgesloten. Het is de bedoeling dat de kaartenleverancier dat bijhoud en dat doet hij niet. TS zit dus met een verouderde kaart. Een backup maken en later terugzetten zal zijn satnav dus nog verder terug zetten in de tijd en daar is TS niet echt bij gebaat lijkt me, of denk jij daar anders over...? :rolleyes:

OK, even verkeerd begrepen. Ik dacht dat er helemaal niets meer op stond. Dan zou een backup uitkomst bieden, dan heb je tenminste iets. Maar in dit geval, als er geen updates meer zijn heb je een probleem. Als het dan dringend nodig is, koop een goed systeem.

Ik denk dat de satnav ongeveer een jaartje of 2,3 oud is. Er zijn ook nooit updates geweest ervoor.

In dat geval denk ik dat er weinig anders op zit dan uithuilen en overnieuw beginnen (nieuwe kopen en mams onder curatele stellen...). :D

In dat geval denk ik dat er weinig anders op zit dan uithuilen en overnieuw beginnen (nieuwe kopen en mams onder curatele stellen...). :D

Dat is nou dus het probleem, deze maand was duur, de rest van het jaar word duur xD

Maar ik hoorde oflas iets dat je ook iets in de naam van Go9 erop kan zetten ofzo?

ik weet wel dat die silvercrest dinge op WindowsCE(brrrrrr) draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan