Kan geen verbinding maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

caro91

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
Ik hoop dat ik probleem bij het goede onderdeel heb geplaatst.

Ik heb een packard bell laptop met windows vista.
Op mijn computer is er ook de functie van Packard Bell updator (niet te verwarren met Windows update).
2 dagen geleden klikte ik daarop en begon met het installeren van een aantal updates.
Toen op een gegeven moment begon mijn computer enigsinds vreemd te doen.
Hij startte opnieuw op en opeens was mijn beeld als het ware uitgerekt
Uiteindelijk nadat alles voltooid was en mijn laptop weer opnieuw opgestart was, was alles weer in orde op de volgorde van mijn bureaublad pictogrammen na.

Tot ik gister besloot te gaan internetten...
Ik had geen verbinding meer met internet.
Dus ik klikte op het icoontje van de netwerk verbindingen en klikte mijn draadloze verbinding aan.
Toen vroeg windows mij om een pincode van 8 cijfers die op de router zou moeten staan.
Echter staat daar alleen een wpa2 code op.
Ik heb ook de optie om een netwerksleutel of wachtwoord zijn in te voeren.
Als ik daar de wpa2 code invoer is dat niet goed.

Is er iemand die mij kan helpen en mij kan vertellen wa ik doen moet?

Mijn router is een sitecom wl-341, het internet is van ziggo.
Op dit moment zit ik even op een onbeveiligd netwerk in de buurt.

Laatst bewerkt:
De Sitecom router is neem ik aan niet geleverd door Ziggo. De router bevat dus het wachtwoord wat is ingesteld. Degene die het draadloze netwerk heeft aangelegd zou het moeten weten.
Waar Windows om de netwerksleutel vraagt, dat is inderdaad het wachtwoord van het draadloze netwerk. Die zal in dit geval versleuteld zijn via WPA2.

De Sitecom router is neem ik aan niet geleverd door Ziggo. De router bevat dus het wachtwoord wat is ingesteld. Degene die het draadloze netwerk heeft aangelegd zou het moeten weten.
Waar Windows om de netwerksleutel vraagt, dat is inderdaad het wachtwoord van het draadloze netwerk. Die zal in dit geval versleuteld zijn via WPA2.

nee. de router is los gekocht toen ik mijn laptop kreeg. het enige wat er op de router staat is een gebruikersnaam en password en een wpa2 code. als ik bij netwerksleutel de wpa2 code invoer dan zegt hij dat die fout is. ik heb hem gisteren echt heel vaak ingevoerd en dubbel gecheckt, maar ik krijg geen toegang.

Al eens ingelogd in de router en zelf de WPA2 code gewijzigd?
Hoe je moet inloggen staat in de handleiding.

Al eens ingelogd in de router en zelf de WPA2 code gewijzigd?
Hoe je moet inloggen staat in de handleiding.
nee, nog niet geprobeerd. ben niet zo heel technisch ingesteld.
zal zo kijken of ik het vinden kan in de handleiding.

met inloggen bedoel je daar dan mee het intypen van het ip adres in de adresbalk en dan inloggen met gebr naam en wachtwoord?

in dat geval wil dat niet lukken. ik ben niet verbonden met internet en dan typ ik het ip dres in, maar dan krijg ik alleen maar probleem bij het alden van de pagina. doe ik iets fout?

edit: ik "zit op het onbeveiligde netwerk en kan nu inloggen

inloggend op het onbeveiligde netwerk kan niet, want dan zie ik alleen maar gegevens van de router van dat netwerk.. heb net geprobeerd om met kabeltje aan te sluiten, maar dan heb ik ook geen verbinding. doe ik nou iets fout of wat?

Om dit goed in te stellen is het het beste als je direct verbonden bent met de router via een UTP kabel. Als je dit draadloos doet, kan vaak ook, maar wees er dan zeker van dat het je eigen router is. Beetje ***lig voor de buurman anders :p

Als je je notebook bedraad aansluit zit je automatisch op de correcte router.
Daarna zou je inderdaad via je webbrowser op de router moeten kunnen inloggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan