Inloggen router lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Annet78

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2010
Hallo! ik (en 2 huisgenoten) hebben glasvezel van XMS en een router van Linksys...maar we kunnen niet internetten tegelijk, dus iedere keer moeten we internet eraf halen voor een uur en dan kan de volgende....irritant!

Nu wil ik de instellingen vd router bekijken en dus inloggen, maar dat lukt niet. Heb al wat eerdere posts bekeken en geprobeerd wat daar geadviseerd wordt. Heb het standaard IP adres 192.168.1.1 geprobeerd, werk niet. Toen via *uitvoeren* cmd etc de standaardgateway geprobeerd, maar werkt ook niet.

Heeft iemand tips wat ik kan proberen om in te loggen in de router?

Alvast bedankt! groetjes, Annet. (owja, ben geen wizkid, dus snap veel termen van computers niet direct :D)

Dag Bertus,

dankjewel voor je reactie. Bedankt voor die website, maar wat daar staat heb ik al geprobeerd...en werkt niet.

Heb nu getracht de router te resetten zoals je beschreef, maar het lukt nog steeds niet (even voor mij als leek: ik steek de paperclip erin, stroon er af, wacht even --hoe lang??-- en dan stroom dr weer op, en hoe lang houd je die paperclip er dan in? moet er iets bijzonders gebeuren, en andere vraag: moeten de lan-kabels vd computers eruit om te resetten?)....

Hoop dat je (of iemand anders) dr nog even tijd in wil steken ;)

Groetjes, Annet.

En welke linksys router is het precies en ook: welk modem precies?

lukt nog steeds niet:

router is een Linksys compact wireless-G broadband, model nr WRT54GC ver 2.0

modem: enige wat er op staat is 42 Networks DRG (Packetfront)

heb nu reset van router ingedrukt gehouden en ook de kabeltjes van de modem er even uitgehaald.....maar werkt dus nog steeds niet.

ja denk het wel, ziet er in ieder geval hetzelfde uit....wat is het probleem?

Probleem is dus, dat die 42 Networks DRG zelf al een router is.

En je kunt niet zomaar twee routers op elkaar aansluiten, dat geeft problemen. In dit geval dus ook, want de LinkSys is ook een router, en dat werkt dus niet.

Wil je draadloos kunnen internetten, dan zijn er twee mogelijkheden:

1) De LinkSys router vervangen door een draadloos Access Point

2) De LinkSys proberen in te stellen als Access Point, iets wat niet altijd makkelijk te realiseren is

Daarbij nog even het volgende:

Ik neem aan dat jullie via de glasvezel een hele snelle internet-verbinding zullen hebben, terwijl die LinkSys niet sneller kan dan 54Mbit... Ook een beetje zonde

Laatst bewerkt:
ok bedankt voor je reactie, dat verklaard een hoop.

Wat we nu moeten doen weet ik nog niet precies, draadloos internet is geen optie...dus proberen de router als access point...maar je hebt een punt dat dat eigenlijk zonde is gezien het snelle internet via glasvezel...

hmm, lastig. Misschien moeten we allemaal onze eigen aansluiting voor glasvezel regelen. Lijkt me nog het beste. Bedankt iig!

Annet.

ok bedankt voor je reactie, dat verklaard een hoop.

Wat we nu moeten doen weet ik nog niet precies, draadloos internet is geen optie...dus proberen de router als access point...maar je hebt een punt dat dat eigenlijk zonde is gezien het snelle internet via glasvezel...

hmm, lastig. Misschien moeten we allemaal onze eigen aansluiting voor glasvezel regelen. Lijkt me nog het beste. Bedankt iig!

Annet.

Wacht even......

Draadloos internet is geen optie zeg je.
Betekent dat dat jullie beide met draad aan de LinkSys verbonden zijn?
Als dat zo is, is de oplossing nog veel makkelijker....

Linksys weghalen, pc's rechtstreeks op het modem aansluiten allebei en klaar!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan