Allegro probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

marti901

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2009
Ik ben be zich met Allegro tut's maar als ik het probeer uit te voeren krijg in een error en ik krijg hem niet weg.

http://www.cppgameprogramming.com/cgi/nav.cgi?page=allegfiles
Het gaat om deze tut

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: eerste spel.exe
Versie van toepassing: 0.0.0.0
Tijdstempel van toepassing: 4bcdf73f
Naam van foutmodule: eerste spel.exe
Versie van foutmodule: 0.0.0.0
Tijdstempel van foutmodule: 4bcdf73f
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 0000162b
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.768.3
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: 0a9e
Aanvullende informatie 2: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789
Aanvullende informatie 3: 0a9e
Aanvullende informatie 4: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

weten jullie hoe ik dit oplos

Bijlagen

• fout.png
    fout.png
    22,3 KB · Weergaven: 33
Ik heb die tutorial niet bekeken en allegro nog nooit gebruikt, maar kan je wel vertellen dat foutcode C0000005 staat voor een Access Violation.

Mogelijke redenen: null-pointers proberen lezen/schrijven, voorbij het einde van een string lezen (bvb strlen op een char* die geen \0 heeft).

Wij hebben nog steeds geen extra informatie...
Post je code bvb hier eens, niet de link naar de tutorial, maar effectief de code die jij nu gecompileerd hebt.

Ik heb wel eens Allegro gebruikt(en ook die code), bij mij werkte het gewoon.
Maar wees er zeker van dat je een Allegro project hebt en dat je ook naar het .lib(ofzo) bestand linked.
Wees er ook zeker van dat je die .lib bestanden van Allegro hebt gedownload.

Ik heb wel eens Allegro gebruikt(en ook die code), bij mij werkte het gewoon.
Maar wees er zeker van dat je een Allegro project hebt en dat je ook naar het .lib(ofzo) bestand linked.
Wees er ook zeker van dat je die .lib bestanden van Allegro hebt gedownload.

Ja heb ik adere tut's werkte wel maar zelf als ik deze kopierde en plakte werkt het niet.
Heb het probleem nu ook met de ATI driver

Maak je het wel in een allegro-project en niet in bijvoorbeeld een source-file ofzo?

Maak je het wel in een allegro-project en niet in bijvoorbeeld een source-file ofzo?
ja maar had het probleem ineens ook met de ati drivers en toen ik Windows heb geherinstalleerd was dat daar over heb allegro nog niet kunnen proberen maar ik denk dat het daar nu ook over is.

foutcode C0000005 staat voor een Access Violation.
Mogelijke redenen: null-pointers proberen lezen/schrijven, voorbij het einde van een string lezen (bvb strlen op een char* die geen \0 heeft).
Die foutcode wijst in 95% van de gevallen op een fout in jouw code. De kans is eerder klein dat deze codeerfout in je driver zit, zoniet verwacht ik dat internet er vrij vol van zou staan..

Dus nogmaals, waar is je code? Kopieër en plak uit je editor aub.

Ja heb ik adere tut's werkte wel maar zelf als ik deze kopierde en plakte werkt het niet.
Heb het probleem nu ook met de ATI driver

Misschien wat laat, maar ik wil jullie nu toch even vertellen dat de grafische kaart niets te maken heeft met allegro, deze word door allegro niet gebruikt. Allegro gebruikt alleen de processor en het geheugen, en is daarom ook niet geschikt voor grotere games, het kan wel maar dan heb je een sterke processor met veel RAM nodig.

Het is inmiddels opgelost maar de error die ik kreeg was het zelfde als de error die ik kreeg toen ik me ati driver wou installeren

Laatst bewerkt door een moderator:
probleem : dat ik een APPCRASH kreeg

oplossing : Was misschien wat overdreven meer het werkt win7 overnieuw geherinstalleerd.

Ik hoop dat dat niet serieus was??? Anders zou ik wel heel vaak naar de windows install zitten kijken...:D

Facepalm.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan